Beantwoord

Blauwe kabel in mijn meterkast

  • 2 November 2019
  • 8 reacties
  • 3330 keer bekeken

Badge

Hallo,, ik wou graag overstappen naar kpn tv en Internet maar is geannuleerd omdat ik geen aansluitpunten heb.. Nu zag ik vandaag een blauwe kabel in mijn meterkast.. Mijn vraag is of die blauwe kabel van kpn is?? Zoja,, kan de monteur mij dan ook aan kunnen sluiten voor zodat ik (eindelijk) via kpn tv en internet kan krijgen??

(ik moet eerst nog wel abonnement afsluiten) 

Andrea

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 November 2019, 16:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dat lijkt mij inderdaad een KPN-kabel
@PeterG ? jij hebt daar meer verstand van.

Hallo @AndreavKammen , door wie ishet geannuleerd,door KPN of door jou?

Dat lijkt me duidelijk een IS/RA-punt van KPN.

Als je een abo neemt zou ik van de (gratis) monteur gebruik maken die alles waar nodig aanpast en werkend oplevert.

 

Badge

Ik heb het geannuleerd.. Had kpn via oxxio aangevraagd maar die vroegen voor een monteur voor aansluiten van Xperiabox enzo €79,95 en omdat ik niet zeker wist wat wat voor aansluiting of kabel was,, zekere voor het onzekere.. Ik heb de laatste dagen naar antwoorden en oplossingen gezocht en kwam de blauwe kabel tegen.. 

 

Ja als ik abonnement neem,, neem ik zeker gebruik van gratis monteur.. 

Reputatie 7
Badge +22

Als het een KPN aansluiting is, sluit dan een abonnement af bij KPN zelf en niet bij Oxxio. KPN heeft veel meer verstand van de netwerk techniek dan Oxxio, want als er via Oxxio iets geregeld moet worden aan jou netwerk dan moeten ze alsnog KPN inschakelen. En Oxxio is als een energiemaatschappij begonnen, en niet als internetprovider. 😉

Dat is inderdaad een KPN IS/RA punt. Als het goed is heb je in huis (ergens) een zgn varkenssnuit aansluiting, de bekende 4 gaatjes. Dié kun je dan gebruiken. Want je krijgt bij een DSL pakket er een aansluitsnoer met “ouderwetse” PTT stekker bij.

Zo te zien zullen er 2 van die aansluitingen in huis zijn (2 grijze kabels v.u. die IS/RA). Een ervan gebruik je dan om de Experiabox aan te sluiten en de andere sluit je niets op aan.

Neem KPN gewoon direct via KPN.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi@AndreavKammen. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat de KPN Community al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Dit lijkt inderdaad op een ISRA-punt van KPN. Heb je op deze pagina al eens bekeken welke mogelijkheden/snelheid er mogelijk zijn op jouw adres? Zou je het KPN Forum profiel willen aanvullen met jouw naan, postcode en huisnummer? Zodra ik jouw gegevens heb kan ik voor je uitzoeken of het mogelijk is om een abonnement bij KPN af te sluiten. Ik hoor graag van je!

Badge

Ja bij mij was een aansluiting en abonnement mogelijk.. Maar ik kon geen aansluitpunten vinden en mensen ommij heen hadden het over een grijze hoofdkabel. Blijkt blauw te zijn.. 

Ik zal mijn account aanpassen ☺️

Reputatie 7
Badge +21

Hoi@AndreavKammen. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat de KPN Community al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Dit lijkt inderdaad op een ISRA-punt van KPN. Heb je op deze pagina al eens bekeken welke mogelijkheden/snelheid er mogelijk zijn op jouw adres? Zou je het KPN Forum profiel willen aanvullen met jouw naan, postcode en huisnummer? Zodra ik jouw gegevens heb kan ik voor je uitzoeken of het mogelijk is om een abonnement bij KPN af te sluiten. Ik hoor graag van je!

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Het is mogelijk om een abonnement aan te vragen bij KPN. Er is een maximale internetsnelheid van 104 Mbps haalbaar is op jouw adres. Als je hier voldoende aan hebt, dan kan je een bestelling plaatsen via onze website. Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer