Beantwoord

Blauwe kabel meterkast

  • 5 January 2019
  • 14 reacties
  • 9775 keer bekeken

Ga binnenkort verhuizen en zag alleen de blauwe kabel in de meterkast, er zat verder niets meer aan vast.
Is dit de kabel waar ik mijn Kpn compleet diensten naar over kan zetten?
Als ik ga verhuizen sluit de KPN monteur alles hier dan op aan?

Bbedankt alvast.



icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 December 2019, 21:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja hoor, dat is de KPN-kabel. De monteur zal daaraan een ISRA-punt maken waar vandaan alles aangesloten kan worden.

Piet.
Als de kabel idd (nog) een ononderbroken verbinding heeft met de "buitenwereld", een straatkast of centrale dan mag dat geen probleem zijn.

Toch wonderlijk dat er blijkbaar nogal eens onzorgvuldig wordt omgesprongen met de kabels en vooral de kastjes.
Maar wellicht heeft iemand dat in dit geval toch met de beste bedoelingen gedaan door de kabel naar een handige plek te verplaatsen en het doosje weg heeft gelaten.
Bedankt!
Tijdens de 1e bezichtiging zat daar in de meterkast nog
gewoon een Experiabox. Denk bij het verhuizen er gewoon afgetrokken.
Huur of koop huis ?
Wonderlijk ! Wat mensen allemaal mee (denken te mogen) nemen, daar heb ik me in de loop der jaren ook al vaak over verbaasd.

Maar dan zal de verbinding naar buiten nog wel werken iig.
Betreft een koophuis
Reputatie 7
Badge +30
Beste @PatjeV welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt, dat moet goed komen. Mocht je nog hulp nodig hebben, na de verhuizing bijvoorbeeld, dan weet je ons te vinden! Succes met de verhuizing 🙂.
Is het niet zo dat juist deze blauwe kabel binnenkort geen functie meer heeft en dus kan vervallen. KPN stop nl met doorgeven van de analoge lijn.
Reputatie 7
Badge +9
@ChrisBruinsma Via deze blauwe kabel komt ook het internet- en interactieve TV-signaal van KPN binnen, dus deze kabel is zeker niet overbodig. Hij zou pas overbodig worden als er ook glasvezel beschikbaar is.

Overigens stopt KPN niet met de analoge telefoonaansluitingen. Er wordt bij KPN alleen een ander systeem voor de verwerking van het analoge signaal gebruikt. Wel stopt KPN met ISDN, maar deze gebruikers gaan dan meestal over naar VOIP (bellen via internet).

Piet.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @ChrisBruinsma, het is helemaal juist wat Piet zegt! Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

De monteur heeft het destijds op deze manier opgelost, de kabeltjes wat verbonden en een stuk plakband erom gedaan. Nu ben ik na de verbouwing eindelijk met de kelderkast begonnen maar zoiets lever je toch niet af? Dit heb ik ook destijds telefonisch doorgegeven aan de KPN en ze zouden er op terug komen.... niet dus, eerlijk gezegd heb ik ook geen reminder gestuurd omdat ik nog met andere verbouwing bezig was in huis.

Graag Jullie mening.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @PatjeV, goed dat je je weer meldt. Niet heel netjes inderdaad. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen! 

@Marcia_  huisnummer en postcode staan erin.

 

Mvgr 

Reputatie 7
Badge +24

Opgepakt in dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/trage-wifi-isra-slecht-aangesloten-484898

@Alex_P  gegevens geupdate