Beantwoord

Blijft DSL verbinding actief als ISDN verdwijnt

  • 7 August 2019
  • 6 reacties
  • 737 keer bekeken

Mijn DSL verbinding loopt over een ISDL lijn. Blijft de DSL verbinding gewoon werken als KPN straks stopt met de ISDN dienst?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 August 2019, 14:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Nee, lijkt me niet. U moet zelf actie ondernemen.
Reputatie 7
Badge +9
@Zwinkie Als KPN stopt met ISDN blijft je DSL voorlopig nog gewoon werken. Dat zal zijn tot 1 maart 2020, dan wordt ook 'DSL-over-ISDN' stopgezet.

Om problemen te voorkomen is het 't beste om nu al te kiezen voor een ander internetabonnement. Je hebt dan nog alle tijd om over te stappen op een 'gangbaar' abonnement, al dan niet met vaste telefonie.

Piet.
In mijn optiek zul je ISDN zaken moeten overzetten als je min of meer dezelfde functionaliteit wilt hebben. Zal waarschijnlijk vastbellen zijn, dat je je opzeggen (dus allleen maar meer mobile bellen) of nummer porteren naar VoIP{ provider of je KPN zaken aanpassen zodat je gaat bellen over DSL/internet. In dat laaste geval zal KPN je van een ander modem voorzien waarop je dan analoge telefoons kan aansluiten. Of je gaat naar XS4ALL dan kun je ISDN apparatuur blijven gebruiken, maar daar hebben anderen zoals Piet echte ervaring mee.
Stel dat je alleen nog maar internet zou willen, dan blijven de 2 zelfde draadjes door de grond naar een centrale als nu in gebruik, alleen is het dan exclusief voor DSL, wat voor een nieuwe modern modems betere opties en snelheid biedt naar verwachting. Het modem wat je nu hebt kan gewoon blijven werken, maar aan de andere kant van de lijn zal wat veel moderners gaan hangen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Zwinkie. Welkom op het forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zal voor je uitzoeken wat er moet gebeuren. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je een bericht achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg een antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Als je wilt dat ik het alsnog voor jou ga uitzoeken, stuur me dan vooral een berichtje!
Reputatie 2
ADSL blijft bestaan. Een einde van ADSL is tenminste nog niet ingepland. KPN heeft toegezegd met nieuwe technieken binnenkort Gigabit internet over de koperdraad in buitengebeiden te gaan leveren. Die koperdraad is waar je nu ook je ADSL over ontvangt.

ISDN wordt momenteel omgezet. Zelf loopt mijn ISDN tot 1 november 2019 door over de koperdraad. Als het goed is wordt net voor die tijd mijn ISDN overgezet op VOIP. Daar merk ik zelf niets van, ik krijg gewoon een kastje dat Voip van de internet verbinding op een ISDN lijn omzet dus alle apparatuur kan behouden blijven. In essentie blijft ISDN dus bestaan.
Als het goed is moet je al benaderd zijn voor zo'n optie. Zo niet kan je de klantenservice bellen maar helaas weet bij KPN de rechterhand op dit vlak niet wat de linkerhand doet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hopelijk heb je hiermee genoeg informatie.

Reageer