Beantwoord

Blijft mijn IP adres hetzelfde als ik over ga van koper naar glasvezel?

  • 30 June 2022
  • 7 reacties
  • 199 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Afgelopen week hebben ze glasvezel aangelegd. Nu werkt alles nog op de koper verbinding.

Als ik de verbinding switch van koper naar glas.. wat gebeurt er dan met het huidige externe IP adres?

Blijf ik het zelfde IP adres houden of krijg ik op het glasvezelnetwerk een nieuw extern IP adres toegewezen van KPN? 

icon

Beste antwoord door GeSp 30 June 2022, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @W3S 

 

Je krijgt bij zo'n overgang een ander extern ip-adres.

Betreft het nieuwe externe IP adres een ipv4 adres? Of deelt KPN alleen ipv6 uit op het nieuwe glasvezelnetwerk?

Reputatie 6
Badge +8

Beide. Ip4 en 6

Reputatie 5
Badge +1

Dat ging bij inderdaad ook zo met een nieuw ip-adres met glasvezel. Maar waarom zou je je daar druk om maken?

Dat ging bij inderdaad ook zo met een nieuw ip-adres met glasvezel. Maar waarom zou je je daar druk om maken?

Ik zou niet zeggen druk over maken, maar wel willen weten, je zou je kunnen voorstellen dat je een cross backup tussen twee NAS systemen hebt lopen waarin je als een van de beveiligingen het IP adres gebruikt. Of je gebruikt een inkomende VPN naar een vast Ip, of je hebt een webservertje draaien, of …. voor veel zaken wil je een Extern IP adreswijziging weten om van te voren even een  lijstje te maken wat je moet aanpassen.

Reputatie 5
Badge +1

Dat ging bij inderdaad ook zo met een nieuw ip-adres met glasvezel. Maar waarom zou je je daar druk om maken?

Ik zou niet zeggen druk over maken, maar wel willen weten, je zou je kunnen voorstellen dat je een cross backup tussen twee NAS systemen hebt lopen waarin je als een van de beveiligingen het IP adres gebruikt. Of je gebruikt een inkomende VPN naar een vast Ip, of je hebt een webservertje draaien, of …. voor veel zaken wil je een Extern IP adreswijziging weten om van te voren even een  lijstje te maken wat je moet aanpassen.


Dàt klopt allemaal, maar een doorsnee gebruiker zal niet eens weten wat voor ip-adres hij of zij heeft. Of ze überhaupt weten een ip-adres te hebbben……. Laat staan een ip4 of/en ip6-adres……..

dan weet je dus dat zo’n vraag niet bij een doorsnee gebruiker vandaan komt :-)