Beantwoord

Blijft zoeken naar IP adres, daarna geen verbinding

  • 7 March 2019
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Badge
Sinds enige tijd Experiabox V10a. Geregeld lukt het niet om kontakt te krijgen met internet.
(blijft dan zoeken naar IP adres) dit gebeurt vooral op telefoon en tablet. Ook mijn pc en tv hebben er soms last van.
Als de experiabox van spanning wordt gehaald en weer wordt aangesloten dan lukt het vaak wel om verbinding met internet te maken.
Echter na 1 of 2 dagen herhaalt zich dit en dat is erg storend.
Box instellen op ander kanaal (vast) helpt niet.
Wat is de oplossing.
icon

Beste antwoord door Stapvoetje 12 March 2019, 11:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Stapvoetje. Welkom op het KPN forum. Wat vervelend dat sommige apparaten geen IP adres krijgen toegewezen en dat je daardoor geen gebruik kan maken van internet. Ik lees dat je dit probleem tot nu toe weer te verhelpen met een herstart van de Experia Box. Heb je al geprobeerd om de Experia Box te resetten? Wellicht verhelpt dit het probleem. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten op jouw KPN Forum profiel. Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Ik zie dat je je gegevens hebt achtergelaten op jouw KPN Forum Profiel, bedankt daarvoor. Ik help je graag verder. Heb je de ExperiaBox nog gereset? Is het probleem daarmee al verholpen? Verder zou ik nog graag willen weten op welke manier de PC en TV zijn aangesloten? Ik hoor graag van je!
Badge
@Vikash Heb niet de Experiabox gereset. Merkwaardig is het wel dat nadat ik mijn eerste berichtje heb geplaatst, het probleem zich niet meer voordoet. Zouden ze iets hebben gedaan aan de bereikbaarheid van de DNS-server? Hoop dat het nu goed blijft! (Zoniet, dan ga ik alsnog Experiabox resetten)
Ter info: tv decoder is rechtstreeks met een kabel aangesloten op de Experiabox en 2 PC's via wifi. (werkend op ca 2.4GHz)
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het probleem zich niet meer voordoet. Ik kan helaas niet achterhalen wat ervoor heeft gezorgd dat het probleem verholpen is. Mocht het probleem terugkomen, dan hoor ik dat graag van je.

Reageer