Beantwoord

Blokhutwifi niet toereikend voor ontvangst camera

  • 7 May 2021
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Mijn blokhut staat 5 meter achter mijn huis, hier hangt een camera 

maar aangezien de WiFi het daar niet doet is hij meer als de helft van de dag offline 

wat kan kpn daar aan doen. Zonder dat het geld kost. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 7 May 2021, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Kpn helpt je om goed Wi-Fi IN het hele huis te krijgen. Als je buitenshuis goed Wi-Fi wil moet je zelf aan de slag. Bijvoorbeeld door een kabel te trekken naar de blokhut en daar een wifi punt te plaatsen of buiten een speciale outdoor Wi-Fi punt te installeren.  Kpn  heeft geen outdoorapparatuur.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou erg graag electriciteit willen in mijn blokhut 200 meter van mijn huis. Wat gaat Vattenfall daaraan doen?

Zo’n type vraag dus.

Waar is de zelfredzaamheid van mensen gebleven?

Reputatie 7
Badge +7

Nog 1tje: ik heb een mooie agneta lamp gekocht bij ikea en ik heb geen stroompunt op dat mooi kamertje op zolder. Kan ikea even een gratis elektricien aansturen om dit te regelen? Waar is het logische inzicht gebleven?

Reputatie 7
Badge +7

Nog 1tje: ik heb een mooie agneta lamp gekocht bij ikea en ik heb geen stroompunt op dat mooi kamertje op zolder. Kan ikea even een gratis elektricien aansturen om dit te regelen? Waar is het logische inzicht gebleven?

Tja. Punt is natuurlijk dat door de concurrentiestrijd de telco’s met de onzin begonnen zijn waarin ze de beste WiFi in huis “garanderen”. Elke techneut weet dat het niet kan, maar ja; marketing. Legaal liegen noem ik dat altijd.
 

Je ziet het hier op het forum, klachten over WiFi en KPN moet het oplossen. Terwijl de juridische verantwoordelijkheid ophoudt bij het ISRA of ONT punt. Hoezo is WiFi dan de zorg van KPN en anderen? Dat heeft KPN over zichzelf afgeroepen. En dan ook nog “gratis”. Tussen haakjes want we betalen daar dus allemaal aan mee, ook de mensen die zelfredzaam zijn en gewoon zelf een goed access point kopen. Het kost wat die “gratis” monteurs, “gratis” WiFi punten etc. Ik denk dat elk abonnement goedkoper zou worden als men ophield met deze onzin.

Bij mijn oude boerderij is goed licht in alle hoeken en gaten moeilijk, kan ik Vattenfall bellen om gratis overal lampen te monteren? Dacht het niet.

Reputatie 7
Badge +24

Vroeger leverde KPN een speedtouch modem/router zonder WiFi. Dat hadden ze misschien beter zo kunnen houden. WiFi regel je zelf maar. Maar ja, als de concurrentie wel iets met WiFi levert, dan moet je wel.

Reputatie 7
Badge +7

Misschien kan kpn naast de gewone internet abonnementen een wifi abonnement aanbieden met garantie binnenshuis, en dat voor 10 euro extra per maand. Ik heb trouwens on mijn hele huis, tuin  en blokhut een perfecte wifi. Ik heb 200 op glas en heb 3 wifi punten van TP-L en daarvoor heb ik moeten betalen,  want dat is mijn eigen verantwoordelijkheid en ik heb er enorm veel plezier van!