Beantwoord

Blokkering ondanks betaling

  • 28 May 2019
  • 6 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik wil bij deze laten weten dat ik de klantvriendelijkheid van Kpn ver onder maat vind!

Na drie chats, omdat ze steeds wegvallen, heb ik nog steeds grofweg pech gehad...

Ik heb voor de factuur van april een betaalafspraak gemaakt, deze moest op de 20e mei betaald worden. Omdat de ideal-link niet werkt via mijn telefoon, heb ik het bedrag van de factuur handmatig over geboekt. In 'mijn-kpn' staat de factuur ook al gewoon op betaald. Alleen de factuur van 13 mei staat daar nog open. Nu krijg ik vandaag via de mail een bericht dat ik de facturen van april en mei moet voldoen om een blokkade morgen te voorkomen!

Ik heb direct gebeld met jullie, maar nadat mij via een bandje verteld wordt dat ik mijn facturen moet betalen dat een regeling niet meer mogelijk is, wordt de verbinding verbroken.

Dan maar via de chat. De eerste twee chats worden plots verbroken. De derde chat blijkt gelukkig goed te gaan...

Maar daar word mij gewoon kortweg verteld dat ik beide facturen maar gewoon moet betalen omdat ik anders morgen gewoon geblokkeerd wordt. Dat ik al een factuur betaald heb kunnen ze wel zien, maar er zijn meerdere systemen en blijkbaar is het niet in alle systemen verwerkt.

Ik leg nogmaals uit dat ik de factuur vorige week gewoon volgens de betaalafspraak betaald heb, maar er wordt nu gezegd dat je bij een betaalafspraak altijd de nieuwe factuur ook moet voldoen. Nou heb ik regelmatig gebuik gemaakt van jullie betaalafspraak maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!

In mijn optiek heb ik gewoon aan de betaalafspraak voldaan en hoor ik nog een mail te krijgen om de betaling van de factuur van 13 mei te voldoen.

Maar de medewerkers kunnen allemaal niets doen. Ik moet gewoon de twee facturen betalen om een blokkade te voorkomen! Waarvan 1 zelfs al op betaald staat!

Ik heb aangegeven dat dit nu niet lukt, omdat dit nogal onverwacht komt maar daar hebben jullie geen boodschap aan! Wel wordt verteld dat het teveel betaalde bedrag dan binnen 10 werkdagen terug betaald zal worden...

Sorry, maar daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan! Heb dan ook aangegeven dat ik op zoek zal gaan naar een andere provider, ik ben nog nooit zo klantonvriendelijk geholpen door een bedrijf! Als ik nou in gebreke was gebleven had ik het begrepen, maar ik heb netjes de rekening betaald!
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 May 2019, 22:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @T. L. , Bij Telfort is het zo dat bij een Ideal-betaling je binnen enkele uren weer online bent en bij een 'gewone' betaling kan het tot 5 werkdagen duren voordat je weer aangesloten bent.
Waarschijnlijk werkt dit bij KPN net zo.
Als de Ideal-link via de telefoon niet werkte heb je het toen niet op een 'gewone' pc geprobeerd, of lukte het daar ook niet?
Hallo @Jan-D ik ben nog niet geblokkeerd, dit gaat morgen gebeuren... Het probleem is dat ik gewoon aan de betaalafspraak voldaan heb, maar dat ze ondank dat het verwerkt is in mijn-kpn toch over zullen gaan op blokkering!

Ik was op dat moment niet thuis, vandaar dat het via mijn telefoon gebeurt is. Er staat echter nergens dat dit niet kan via een normale overboeking... In de mail met het betaalverzoek staat zelfs dat je het kunt overmaken naar rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN. En dit heb ik dus ook gedaan.
Hallo @T. L. , kijk eens of je met onderstaande info iets kunt:
https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/online-betaalafspraak-maken.htm#/0000.1
Hey @Jan-D, hier krijg ik de melding dat een betaalafspraak niet mogelijk is...
Hallo @T. L. het spijt me maar ik kan je op dit punt niet meer verder helpen.
Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.
Succes.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @T. L., welkom! Wat vervelend dat dit zo gebeurd is. Ik kan je hierover meer informatie geven. Ik kan alleen niets doen aan de aankomende blokkade. De kern van het probleem is dat je betaling te laat is binnengekomen.

Je had een betaalafspraak, geef je aan, dat de achterstallige factuur uiterlijk 20 mei betaald moest worden. Als je dat dan doet via de iDeal link die wij je sturen weet ons systeem gelijk dat de betaling eraan komt. Ook al kan het door hoe banken werken, nog een dag of twee, drie duren voor het daadwerkelijk op onze rekening staat.

Het lukte niet op je telefoon, en toen heb je handmatig betaald. Het is prijzenswaardig dat je zo meedenkt, alleen ons systeem is niet zodanig slim. Handmatige overboekingen worden pas verwerkt zodra ze bij ons binnen zijn. En dat is in dit geval na de 20e geweest. Waardoor het systeem genoteerd heeft dat jij je niet aan je betaalafspraak hebt gehouden. En dan komt ook de openstaande factuur van de 13e om de hoek kijken en moet alles wat er openstaat betaald worden.

De mail die je nu gekregen hebt is de laatste kans. Daar kan ik heel kort over zijn, en daar kunnen we ook helaas niets aan doen 😞 De enige manier om te voorkomen dat je morgen afgesloten wordt, is betalen van wat nog openstaat. Dat zal dan neerkomen op alleen de factuur van 13 mei. Gebruik hiervoor de link die in de mail staat. Dan wordt het direct verwerkt en gebeurt er verder niets.

Doe je dat niet, dan wordt je inderdaad afgesloten morgen. Je kunt dan alleen weer aangesloten raken door alsnog te betalen via kpn.com/ikbetaalnu. Maar dan komen er heraansluitingskosten overheen, en dat is zonde.

Meer over betalingen lees je hier.