Na drie chats, omdat ze steeds wegvallen, heb ik nog steeds grofweg pech gehad...
Ik heb voor de factuur van april een betaalafspraak gemaakt, deze moest op de 20e mei betaald worden. Omdat de ideal-link niet werkt via mijn telefoon, heb ik het bedrag van de factuur handmatig over geboekt. In 'mijn-kpn' staat de factuur ook al gewoon op betaald. Alleen de factuur van 13 mei staat daar nog open. Nu krijg ik vandaag via de mail een bericht dat ik de facturen van april en mei moet voldoen om een blokkade morgen te voorkomen!
Ik heb direct gebeld met jullie, maar nadat mij via een bandje verteld wordt dat ik mijn facturen moet betalen dat een regeling niet meer mogelijk is, wordt de verbinding verbroken.
Dan maar via de chat. De eerste twee chats worden plots verbroken. De derde chat blijkt gelukkig goed te gaan...
Maar daar word mij gewoon kortweg verteld dat ik beide facturen maar gewoon moet betalen omdat ik anders morgen gewoon geblokkeerd wordt. Dat ik al een factuur betaald heb kunnen ze wel zien, maar er zijn meerdere systemen en blijkbaar is het niet in alle systemen verwerkt.
Ik leg nogmaals uit dat ik de factuur vorige week gewoon volgens de betaalafspraak betaald heb, maar er wordt nu gezegd dat je bij een betaalafspraak altijd de nieuwe factuur ook moet voldoen. Nou heb ik regelmatig gebuik gemaakt van jullie betaalafspraak maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!
In mijn optiek heb ik gewoon aan de betaalafspraak voldaan en hoor ik nog een mail te krijgen om de betaling van de factuur van 13 mei te voldoen.
Maar de medewerkers kunnen allemaal niets doen. Ik moet gewoon de twee facturen betalen om een blokkade te voorkomen! Waarvan 1 zelfs al op betaald staat!
Ik heb aangegeven dat dit nu niet lukt, omdat dit nogal onverwacht komt maar daar hebben jullie geen boodschap aan! Wel wordt verteld dat het teveel betaalde bedrag dan binnen 10 werkdagen terug betaald zal worden...
Sorry, maar daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan! Heb dan ook aangegeven dat ik op zoek zal gaan naar een andere provider, ik ben nog nooit zo klantonvriendelijk geholpen door een bedrijf! Als ik nou in gebreke was gebleven had ik het begrepen, maar ik heb netjes de rekening betaald!
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel