Bo2 ps3 nat strict Thomson TG789vn

• 21 mei 2015
  • 13 reacties
  • 267 keer bekeken

Hallo,

ik speel al een poosje bo2 op de ps3 maar altijd met nat type: Strict, ik heb al weet ik het hoevaak gebropeerd het te fixen maar het lukt op geen enkele manier. Weet iemand van jullie hoe ik het kan fixen op de Thomson TG789vn?

alvast bedankt. 

matthijs

13 reacties

Reputatie 7
Hoi MatthijWiegmink, welkom op het forum.

Er zijn al heel veel berichten geweest van NAT type 3 in combinatie met de TG789vn.

Die TG789vn is ook al sterk verouderd en moet eigenlijk met pensioen gestuurd worden.

Bel klantenservice en verzoek om vervanging van jouw TG789vn.

Je hebt dan waarschijnlijk binnen 2 dagen een nieuwe Experia Box.

Als je daar dan de UPnP IGD functie op aan zet, dan zou je direct NAT type 2 moeten hebben.

oke bedankt voor de snelle reactie? is de nieuwe modem dan helemaal zonder extra kosten?

Reputatie 7
Yep. ;)

Helpen ze jou wel ik word inmiddels van het kastje naar de muur gestuurd.

Reputatie 7
,

Waarom sturen ze jou van het kastje naar de muur, er worden (gelukkig) om de haverklap TG789vn's omgewisseld. Zie bijvoorbeeld ook dit topic.

Net voor de 4de keer het probleem uit gelegd aan de telefoon.
Eerste antwoord was weer dat ze niet zomaar modems omwisselde.
Heb ik maar even flink door gezeurd gingen ze het overleggen na 7 minuten in de wacht gezet te zijn geweest zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze maar eens een monteur gaan langs sturen om te komen kijken.

En deze neemt dan een nieuw modem mee en als hij het nodig acht dan vervangt hij de oude voor de nieuwe.

Dus ben benieuwd. Dinsdag tussen 8-10 komt die.
Reputatie 7
Soms snap ik KPN echt niet. :@

Een router die gewoon afgeschreven is wordt door de ene medewerker zonder enig probleem direct vervangen terwijl een andere medewerker voor de zeer dure oplossing kiest om een monteur langs te sturen.

Die monteur kost dus meer dan de hele router bij elkaar. Kosten auto, uurtarief, overhead aansturing.

En dan te bedenken dat het policy zou moeten zijn om die oude dingen te vervangen.

Reputatie 7
Badge +28

Welkom op het forum! Is het gelukt om via de klantenservice het modem om te ruilen? Zo niet ontvang ik graag, in privébericht, je postcode, huisnummer, naam contractant en 06-nummer, dan ga ik een omruil in werking zetten.

Jammer te horen dat jouw ervaringen minder positief zijn. Helaas is het voor ons niet altijd even gemakkelijk om een omruil in te plannen. Wij zijn in principe gebonden aan bepaalde stappenplannen, en als deze uitkomen op een monteur, dan kan de medewerker die je spreekt vaak niet anders dan het ook op die manier vervolgen :(

Is de monteur inmiddels al geweest? Heeft hij het modem omgeruild?

Hartelijke groet,

Erik

Monteur is net geweest en is 2 uur bezig geweest.
Schijnt dat ik sinds ik verhuist ben nooit de volle internet snelheid heb kunnen gebruiken waar ik voor betaal.
Was is mis in een straatkast.

Modem is vervangen en mijn internet is nu 5 keer zo snel.

Als het goed is nu alles verholpen.
Reputatie 7
Ookal is "de procedure" bedenkelijk, het maakt me wel blij om te lezen dat jouw Internet snelheid vijf keer zo hoog is geworden. :D

Reputatie 3
Badge +1
Mwhua. Op zich met je eens dat de procedure bedenkelijk is, maar wellicht is hier gewoon sprake van miscommunicatie tussen zender en ontvanger. Als de telefonische klantenservice reeds gemerkt had dat er storing op de lijn zat, dan snap ik wel dat ze gelijk een monteur sturen, ipv een nieuw modem. Dat lijkt me juist klantvriendelijk 😉 . Ik durf niet zozeer er gelijk een oordeel aan te koppelen.

Reputatie 7
@jkiller,

Precies, ik dus wel want dan hadden ze ook gewoon kunnen vertellen dat ze ook vermoeden dat er een storing op de lijn zit en dat ze daarom graag een monteur willen langsturen.

Ik weet zeker dat TS heel blij was geweest met zo'n antwoord.

Reputatie 7
Badge +28
Fijn om dat te horen, Joost! Dan was het achteraf bezien toch een goed idee dat er een monteur is geweest 🙂 Mocht je toch nog onverhoopt verdere problemen ervaren, dan hoor ik dat graag van je.

Hartelijke groet,

Erik

Reageer