Vraag

Bonded koper

• 1 juni 2018
  • 19 reacties
  • 501 keer bekeken

Ik ga binnenkort verhuizen en heb het adres alvast gecheckt om te zien wat de maximale internetsnelheid is.

Ik zie dat er bonding mogelijk is wordt dit standaard gebruikt? En hoeveel wordt hiervoor extra gerekent bovenop de standaard 80mbit als ik de volle 207 zou willen gebruiken?

Alvast bedankt voor de reactie.

19 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Een goedemiddag!

Gefeliciteerd met je nieuwe woning en alvast veel succes met de verhuizing gewenst. Er is dus een mooie snelheid beschikbaar op je adres als ik je afbeelding zo bekijk. Dat scheelt, want dan heb je meer opties.

In de meeste gevallen word je op de best mogelijke verbinding aangesloten. Er kunnen uitzonderingen zijn. Echter zullen we je altijd op een aansluiting zetten, waar de snelheid horende bij je abonnement gehaald kan worden. Per 1 juli krijgen klanten de optie om 'Sneller Internet 200/20' te nemen voor €8,99 per maand. Om deze snelheid te kunnen halen, zul je dus sowieso worden gezet op de techniek die dat mogelijk maakt. Ik weet je adres nog niet, dus ik ga puur af op de afbeelding die je me laat zien en de plannen die tot nu toe bekend zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +18
@APrins, volgens mij sluit KPN je wel aan, maar niet op Pair Bondig, want de enkele aansluiting ligt er al, wil je Pair Bonding? Dan moet je als klant dit aangeven. Daarna komt er een monteur, en die zal de tweede lijn activeren op je adres. Dan heb je lijn 1 en lijn 2 waar jou internet overheen gaat. En dat zit er in de modem zo uit:

En onderaan zie je de max van wat er samen (lijn 1 en 2) binnen komt. Wil je die snelheid? Dan moet je € 8,99 p.m. betalen voor extra snelheid.
Ik heb nu 150/60, en dan wil ik ook 200/60, dan betaal ik ook € 8,99 p.m. en dan betaal ik dus voor 50 Mbit/s extra, en een ander die 100 Mbit/s heeft, die betaalt ook € 8,99 p.m. voor 100 Mbit/s extra om ook 200 Mbit/s te hebben. Vind het een beetje een rare situatie hoe de kpn dit heeft bedacht.
Reputatie 7
Badge +30
Nou, volgensmij lees is heel veel onzin in dit topic. TS wordt alleen op bonding aangesloten als hij/zij via 1 lijn niet de snelheid van het abonnement kan halen en met bonding wel (of in iedergeval dichterbij komt).

Dus niet "altijd".

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Dat is helemaal geen onzin, ik kan op de enkele lijn ook 150 aan. Maar geen 200 Mbit/s. Daarvoor moest ik Pairbonding hebben. En Pairbonding wordt niet standaard geleverd. Dit moet de klant zelf aanvragen. (Als het technisch mogelijk is) En ik kan me nog herinneren dat ik het eigenlijk wou stopzetten om de monteur te laten komen, en jij was degene die zei dat ik hem maar gewoon moest laten komen. Tot nu toe geen spijt van gehad. 😉
Maar dus als ik volgende maand een abonnement zou afsluiten met de optie 'sneller internet 200/20' aan, dan zou bonding aangesloten moeten worden in mijn geval?
Reputatie 7
Badge +30
Correct. Bij een pakket van 150 of 200 zal bonding geleverd worden (uitzonderingen met lijnkaarten daargelaten).

Zolang je bij 100 of minder blijft zal Bonding niet pro-actief worden aangesloten.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Maar dus als ik volgende maand een abonnement zou afsluiten met de optie 'sneller internet 200/20' aan, dan zou bonding aangesloten moeten worden in mijn geval?

Dat klopt. Robin heeft in deze de strekking correct. Als jij een abonnement aanvraagt en die snelheid kunnen we leveren over 1 aderpaar, dan sluiten we je op 1 aderpaar aan. Dat scheelt ons werk, en is voor jou niet nadelig. Als jij iets aanvraagt qua snelheid waarvoor de pairbonding nodig is om het te kunnen halen, dan krijg je pairbonding.

Daarnaast is het wel zo dat we ook handmatig de drager, zoals dat heet, kunnen aanpassen. Er zijn dus ook wel klanten die al pairbonding hebben/krijgen terwijl dat voor de abonnementssnelheid niet per sé nodig is. Dit is dan echter een verandering achteraf (een wijziging). Bij een nieuwe aanvraag geldt de paragraaf hierboven.
Reputatie 7
Badge +18
Correct. Bij een pakket van 150 of 200 zal bonding geleverd worden (uitzonderingen met lijnkaarten daargelaten).

Zolang je bij 100 of minder blijft zal Bonding niet pro-actief worden aangesloten.

Robin
Dat is inderdaad juist. ?
Reputatie 7
Badge +18

Dat klopt. Robin heeft in deze de strekking correct. Als jij een abonnement aanvraagt en die snelheid kunnen we leveren over 1 aderpaar, dan sluiten we je op 1 aderpaar aan. Dat scheelt ons werk, en is voor jou niet nadelig. Als jij iets aanvraagt qua snelheid waarvoor de pairbonding nodig is om het te kunnen halen, dan krijg je pairbonding.

Daarnaast is het wel zo dat we ook handmatig de drager, zoals dat heet, kunnen aanpassen. Er zijn dus ook wel klanten die al pairbonding hebben/krijgen terwijl dat voor de abonnementssnelheid niet per sé nodig is. Dit is dan echter een verandering achteraf (een wijziging). Bij een nieuwe aanvraag geldt de paragraaf hierboven.
Bij deze heb ik echt geluk gehad, als ik nog 1 lijn had gehad, had ik dan ook de 150/60 kunnen halen @Erik_? 🤔
Reputatie 1
Badge +1
@erik
Dan vraag ik me af waarom ik van provider moet veranderen voor pair bonding. Na 1 juli zou ik een kwart van de snelheid krijgen waarvoor ik tot betaal. Krijg 25mbps en zou per 1 juli tot 100mbps betalen. KPN wilde onder geen beding pair bonding leveren want dat koste € 600,-. Dus overstap naar XS4all en die wilde als dochter van KPN wel doen. Als er nu word beweerd dat ze, indien de snelheid te veel afwijkt, pair bonding gaan leveren trek ik dit sterk in twijfel.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, jij kan op een enkele lijn ongeveer 111 Mbit halen, Dennis. Dus als je nog geen pairbonding had gehad, dan hadden we je nu alsnog moeten omzetten om de 150 te kunnen halen.

Beerzwaan, welkom op het forum! Wij leveren alleen pairbonding op adressen waar het tweede aderpaar al aangesloten is. Alleen ook in die gevallen wordt pairbonding als mogelijkheid weergegeven zoals in het screenshot in het startbericht. Is het tweede aderpaar niet aangesloten, dan is pairbonding niet beschikbaar, en moet je het als klant bij ons doen met wat er op één aderpaar leverbaar is.

XS4ALL is een kleinere provider met naar verhouding veel minder klanten die een tweede aderpaar aangesloten willen hebben. XS4ALL kiest er dan ook voor om (in ieder geval voor nu) die kosten te dragen en het wel aan te sluiten. Wij hebben een veelvoud aan klanten. Als wij beginnen met het inlassen van die tweede aderparen bij klanten die het graag willen, dan blijven we bezig. Dus wij kiezen ervoor dat niet te doen.
Reputatie 1
Badge +1
111mbps?????????? Was het maar waar nog geen kwart ervan haal ik. Misschien een cursus lezen gaan volgen in plaats van zulke onzin te beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, jij kan op een enkele lijn ongeveer 111 Mbit halen, Dennis. Dus als je nog geen pairbonding had gehad, dan hadden we je nu alsnog moeten omzetten om de 150 te kunnen halen.Ik sprak in de eerste paragraaf tegen Dennis. Hij stelde ook een vraag, net boven jouw bericht.

Wat jouw verbinding betreft, ik heb inderdaad gelezen in je bericht dat je ongeveer 25 Mbit haalt. Dat maakt het antwoord echter niet anders. Het antwoord is namelijk dat wij geen pairbonding leveren als het tweede aderpaar niet al is aangesloten. Uit jouw bericht maak ik op dat dit bij jou het geval is. Of je dan 25 haalt of meer of minder zou halen maakt daarvoor niet uit.

XS4ALL doet nog wel tweede aderparen aansluiten. In jouw geval is zo'n overstap dan ook de beste keus. Je kunt dan, nadat het tweede aderpaar is aangesloten, ongeveer 50 Mbit halen.

Mocht je dan op een later moment toch weer terugkomen bij KPN, dan kan op dat moment ook bij ons over pairbonding geleverd worden. Immers is dan dat tweede aderpaar al aangesloten.
Reputatie 2
Badge
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik kan er niet uitkomen voor wat bereft mijn eventuele snelheid na 1 juli as. krijg nu wel of niet meer snelheid, volgens mijn modem V10 zou ik +/- 145 Mbit moeten kunnen halen. zie bijgevoegde screendumps

. Wie kan het mij uitleggen!!
Reputatie 7
Badge +30
Screenshot v/h modem?
Reputatie 2
Badge
Screenshot v/h modem? Bij deze

Reputatie 7
Badge +30
Hmm. T zou kunnen dat dit puur overhead is. 2x voor de DSL lijn en dan nog de TCP/IP overhead en dan zit je al snel op ~110

Maar, hoe is deze lijn aangesloten? Want, er is flink ingegrepen in beide lijnen en alsnog zijn er redelijk wat errors.
Reputatie 2
Badge
Hmm. T zou kunnen dat dit puur overhead is. 2x voor de DSL lijn en dan nog de TCP/IP overhead en dan zit je al snel op ~110

Maar, hoe is deze lijn aangesloten? Want, er is flink ingegrepen in beide lijnen en alsnog zijn er redelijk wat errors.
Hallo,Hmm. T zou kunnen dat dit puur overhead is. 2x voor de DSL lijn en dan nog de TCP/IP overhead en dan zit je al snel op ~110

hallo, Ik zat eerst Bij telfort maar door steeds verder teruglopen vd snelheid ben ik overgestapt naar KPN, daar kreeg ik meteen te horen dat ik op VDSL Bonding zou worden gezet, dit ivm met de Wijkkast die eigenlijk overvol is, modem is door KPN op het israpunt in de huiskamer geinsttalleerd, rechtstreeks op de kabel van KPN maakt geen verschil voor de Snelheid en andere zaken, dat van die vele fouten kon volgens KPN geen Kwaad. ik gebruik het modem Draadloos, modem rechtstreeks aangesloten op mijn MACbook maakt voor de snelheid niets
Reputatie 7
Badge +30
Nouja, t zijn nu redelijk weinig errors, maar nog steeds een goed aantal. En dat is alleen zo omdat er flink is ingegrepen door de DSLAM waardoor de snelheid nu dus lager is

Wat is het verschil met het IS/RA punt in de woonkamer en rechtstreeks op de kabel? Is het IS/RA in de woonkamer een verlenging ofzo?

Robin

Reageer