Beantwoord

bonded koper B-VDSL aansluiten

  • 28 July 2019
  • 7 reacties
  • 4354 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Geachte forum bezoeker

Enige weken geleden heb ik B-VDSL aangevraagd ( XS4ALL ) na dat deze beschikbaar kwam op Fourstack

Ik heb een modem ontvangen met een Y-Kabel
om de 2 aderparen op het modem aan te sluiten

Vrijdag as zal deze worden geactiveerd
Nu zijn er wat problemen een monteur te krijgen daarom ben ik zelf maar even op onderzoek gegaan en vraag mij af of ik het zo goed heb gedaan en of ik de Guidion monteur nodig heb voor activatie

Dit heb ik gedaan
aderpaar 1 inner DSL op eerste aderpaar ISRA
aderpaar 2 outer DSL op tweede aderpaar ISRA

Zoals te zien
De RJ11 conrectoren eraf geknipt, de kabels een meter ingekort en voorzien van aderhulsen

Op aderpaar 1 is mijn huidige VDSL2 aansluiting
( ISRA 20V uit begin 80 jaren )


Dit geeft mij modem aan na de ombouw


icon

Beste antwoord door Henk2304 29 July 2019, 13:10

Bekijk origineel

7 reacties

Ik zal even de perikelen XS4All/KPN buiten beschouwing laten en er van uitgaan dat XS4All nog "zelfstandig" is. Daardoor moet je deze vraag dus eigenlijk op hun forum stellen.
Je zegt "Vrijdag as zal deze worden geactiveerd", bedoel je daarmee 2 augustus? Zo ja, dan is het begrijpelijk dat er op lijn 2 nog geen signaal staat. Ik weet niet hoe de modem/routers van XS4All werken, bij KPN moet je die meestal herstarten zodra de lijn als bonded is opgeleverd. De bevestiging daarvan zul je - vermoed ik - vooralsnog van XS4All moeten krijgen. Bij KPN komt er meestal een monteur om de bond in de straatkast aan te sluiten en vervolgens te activeren bij de klant.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt helemaal 🙂 Ik weet niet zeker hoe XS4ALL hier mee omgaat. Bij KPN neemt de monteur zelf de Y-kabel mee en is zelf installeren geen optie. Ik zou even contact opnemen met XS4ALL om hier duidelijkheid over te krijgen.
Reputatie 2
Badge
@Henk2304 @Joran
Bedankt voor jullie reactie en de uitleg
Guidion kont het voor ons aansluiten maar deze hebben door vakantie nog geen tijd
dus nog even afwachten,

Bedankt
Reputatie 2
Badge
Beste forum gebruikers
Onze B-VDSL is in de lucht
Een geweldige techniek op onze oude loodkabel uit het begin van de tachtiger jaren

Hier het resultaat op 600m kabel


Reputatie 7
Badge +24
Welke app of website is dat? Of is dat gewoon de webinterface van de frisse box?
Reputatie 2
Badge
@Nick83
Dit is de APP van de fritzbox Waar mee je de Fritzbox kunt beheren op afstand
Fritzbox 7583 (zal volgend jaar ook wel expediabox heten)
Als ik goed ben geïnformeerd, hebben wij een eigen kabel ( 20V aansluiting ) van 600m naar de kabelverdeler 7602PS 2
Reputatie 2
Badge

:clap:  Er wordt veel geschreven over Pair Bonding of B-VDSL

ik kan zeggen dat het een geweldig techniek is, ben er erg tevreden over

 

De snelheid op bijna 600 meter van de wijkkast is prima

Ook erg stabiel, 

Top KPN ik ben een tevreden klant 
 

 

 

Reageer