Beantwoord

Bonded koper/DSL

  • 30 January 2019
  • 3 reacties
  • 788 keer bekeken

Wij wonen op een pleintje. Op Fourstack vind ik een maximale KPN internetsnelheid van 25 Mbit/s achter koper/DSL. Achter bonded koper/DSL staat een streepje.
De woningen op hetzelfde plein hebben steeds twee snelheden achter hun adres staan die variƫren van 18 tot 30 Mbit/sec voor koper/DSL en van 37 tot 50 Mbit/sec voor bonded koper/DSL.
De directe buren beschikken over 18 tot 37 Mbit/sec respectievelijk 23 tot 46 Mbit/sec.
Ik neem aan dat dit betekent dat bonded koper/DSL op ons adres niet aanwezig is.

Met behulp van de KPN speedtest kom ik op een internetsnelheid van 23,4 download en 4,9 upload.

In hoeverre is het mogelijk om op ons adres een hogere snelheid te bereiken of zitten we gewoon aan aan het maximum?
icon

Beste antwoord door Susan_ 31 January 2019, 21:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9
In het kort:
Helaas is het voor jou nu niet mogelijk een hogere snelheid te krijgen.
Je 23 komt overeen met de 25 die je zou kunnen halen, dus daar zit niet veel winst in.

Wat betreft bonding:
Elke provider zou bij KPN NetwerkNL een opdraccht kunnen inschieten om het 2e paar ook in te lassen (mits er ruimte is op de hoofdkabel).
Tot voor kort deed alleen XS4All dat, maar die doen dat inmiddels (tijdelijk) ook niet meer.

Voor nu kan je eigenlijk niet meer dan hopen dat KPN (binnenkort) wel het 2e paar gaat laten inlassen of, als er nu bij jou op fourstack bij Distributiepunt(en) MDF staat, KPN NetwerkNL binnenkort een actieve straatkast gaat plaatsen waarop jouw kabel is aangesloten zodat het DSL signaal uit de straatkast komt i.p.v. de wijkcentrale zodat er een hogere snelheid over 1 paar geleverd kan worden.
Of hopen op een glasvezelinitiatief in jouw buurt.

Om op de hoogte gebracht te worden van werkzaamheden door KPN NetwerkNL in jouw buurt kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond amusant930, bedankt voor je bericht!

Het kan in elke woning verschillen, het is afhankelijk van wat er gelegd is en wat er mogelijk is. Ik kijk graag met je mee, maar je kan het ook zelf opzoeken! Via Fourstack kan je voor jouw adres controleren wat maximaal haalbaar is, en of je hierop aangesloten bent. Uiteraard wil ik dit ook voor je opzoeken, maar dan heb ik wel wat meer gegevens nodig. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met je naam, postcode + huisnummer en klantnummer?
Reputatie 7
Badge +21
@amusant930, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!

Reageer