Beantwoord

Bonded vectoring

• 19 juli 2015
  • 29 reacties
  • 1363 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

DennisDatema68 schreef op 23 jul '15 om 18:59u
Taz32 schreef:

Er zitten toch echt meerdere draden in de kabelboom.
Hier zou toch Bonded Vectoring op kunnen? 

https://

Dit heb ik ook in de muur. Dit zijn toch 2 aderparen? Of 1? Hoe ziet het eruit dan? Iemand een foto daarvan???

Dit is inderdaad een kabel met 2 aderparen en deze heeft dus 4 geisoleerde aders.

Deze kabel heet een 1x4 en in elke woning loopt deze kabel naar een ISRA punt en daar vandaan vaak weer naar een WCD.

Op de foto hierboven zie je een opengemaakte WCD (wandcontactdoos).

Het probleem is dat deze 1x4 niet direct naar de straatkast loopt, maar weer gelast zit op een kabel met veel meer aders.

Als nu een van de 2 aderparen van die 1x4 niet (meer) gelast zit op de kabel met een grotere capaciteit, dan heb je dus een probleem bij bonding.

Een ader kan ook defect zijn.

Vroeger werd alles altijd verbonden en had iedereen 2 aderparen, maar om kosten te besparen (de meeste mensen hadden toch maar 1 telefoonlijn nodig) ging men daar waar meer capaciteit benodigd was, aders af- en doorlassen.

Reputatie 2
Badge
RobinFlikkema schreef op 20 jul '15 om 11:46u
Omdat boven 2km VDSL niet beter is dan ADSL 
Volgens mij is VDSL2 bonding ook boven 2km veel beter dan ADSL2_plus.

Reputatie 7
Badge +30
VDSL2 zonder Bonding heeft weinig verschil qua snelheid op 2km. Maar de stabiliteit van de lijn is dan wel minder. Dit is waarschijnlijk de reden waarom er geen Bonding boven 2km gedaan wordt.

Robin
Reputatie 2
Badge
RobinFlikkema schreef op 8 nov '15 om 10:35u
VDSL2 zonder Bonding heeft weinig verschil qua snelheid op 2km. Maar de stabiliteit van de lijn is dan wel minder. Dit is waarschijnlijk de reden waarom er geen Bonding boven 2km gedaan wordt.

Robin 
Stabiliteit lijkt me geen probleem of zou opgelost moeten kunnen worden. Graag een referentie hiervoor. Volgens mij is het meer een marketingtechnisch probleem (relatief lage bandbreedte, dus weinig revenue, bij dure technologie).

Reageer