Beantwoord

Bonded Vectoring

• 29 juni 2016
  • 17 reacties
  • 697 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +11
Dag leden,

Ik maak nu gebruik van vectoring VDSL, de wijkkast staat een paar honderd meter verderop.

Mijn vraag: Is er ook een planning m.b.t. bonded vectoring in mijn wijk, of kan ik zo bonded vectoring krijgen? Ik heb even een onderzoek gedaan, de wijkkast ondersteunt bonding
Ik ben aangesloten op deze wijkkast, en woon daar 200 meter vanaf.
Verder bezit ik een ISRA met 2 aansluitingen waarvan beide ook werken, de andere lijn is ook een keer in gebruik geweest.

Rara Webcare, hoe zit dit precies? 😉
icon

Beste antwoord door Koen_1 9 juli 2016, 10:55

Hoi Robin, ik heb jouw verbinding bekeken en ik zie inderdaad dat er op dit moment 1 aderpaar geregistreerd is in tegenstelling tot 2 vorig jaar. Ik heb hierover contact gehad met netwerkbeheer. Dit 2e aderpaar kan weer actief gezet worden en in gebruik worden genomen als hier noodzaak toe is om een product te kunnen leveren. Op dit moment is de maximaal af te nemen snelheid op koper 100/10. Deze snelheid kun jij straks halen via 1 aderpaar. Op het moment dat wij bijvoorbeeld 200/20 aan zouden gaan bieden en de enige manier om dit te realiseren via pairbonding is, kan er actie ondernomen gaan worden! Laat het me weten als je op dit moment nog vragen hebt 🙂
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anne, bedankt voor je bericht 🙂 Met de insteek om nu bonding te leveren had ik de situatie ook voorgelegd bij netwerkbeheer. Helaas wil men pas actie ondernemen (dit heeft met geld te maken) als er een snelheidsprobleem is dat alleen op te lossen is door de verbinding via bonding te laten lopen 😞 Het tweede aderpaar preventief, voorbereid op de toekomst beschikbaar maken wil men niet doen helaas.
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Koen,

Excuses voor mijn afwezigheid, ik ben er weer!

Het zou goed kunnen dat het niet zo genoteerd is. Ik ben dan ook benieuwd dat -net als bij Robin- mijn 2e lijn ook actief kan worden. Nu is het zo dat er nog geen 200/60 abonnementen bestaan, maar voorbereid op de toekomst is dat altijd fijn. Om die reden ben ik dan ook benieuwd of bonded vectoring te realiseren is.

Anne
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Robin, ik heb jouw verbinding bekeken en ik zie inderdaad dat er op dit moment 1 aderpaar geregistreerd is in tegenstelling tot 2 vorig jaar. Ik heb hierover contact gehad met netwerkbeheer. Dit 2e aderpaar kan weer actief gezet worden en in gebruik worden genomen als hier noodzaak toe is om een product te kunnen leveren. Op dit moment is de maximaal af te nemen snelheid op koper 100/10. Deze snelheid kun jij straks halen via 1 aderpaar. Op het moment dat wij bijvoorbeeld 200/20 aan zouden gaan bieden en de enige manier om dit te realiseren via pairbonding is, kan er actie ondernomen gaan worden! Laat het me weten als je op dit moment nog vragen hebt 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Robin, volgens mij lopen er nu dingen door elkaar heen. Alle zaken die ik in dit topic aangegeven heb, hebben betrekking op Anne’s verbinding. Op jouw verbinding heb ik nog niet gekeken. Wat is concreet jouw vraag op dit moment? :)
Dat KPN Wholesale op dit moment zegt dat ik (netzoals Anne) 1 NL1 en 1 NL2 lijn heb. Terwijl heel vroeger er wel 2 werkende telefoonaansluitingen waren en terwijl jij zei dat er 2 geregistreerd waren.

Als ik het even heel simpel bekijk zou ik zeggen dezelfde situatie als Anne: Voorheen 2 lijnen, nu ineens 1 NL2 en 1 NL1.

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Robin, volgens mij lopen er nu dingen door elkaar heen. Alle zaken die ik in dit topic aangegeven heb, hebben betrekking op Anne’s verbinding. Op jouw verbinding heb ik nog niet gekeken. Wat is concreet jouw vraag op dit moment? 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Anne, ik heb niks meer van je gehoord. Uit de informatie die ik heb maak ik op dat je verbinding in 2014 wel omgestoken is in de straatkast. Mogelijk dat dit de omzetting van "lijn 2" naar "lijn 1" is geweest!

@Robin: als er maar 1 aderpaar beschikbaar is kan er überhaupt geen bonding afgenomen worden. Er worden geen aderparen ingelast puur en alleen om bonding mogelijk te maken.

Ah, dan ga ik nog lekker even door met dit topic kapen:
Waarom waren er voorheen dan wel 2 aderparen geregistreerd? Toen stonden ze beide ook als NL1 lijn. En het lijkt me sterk dat zonder mijn weten iemand die lijn heeft losgekoppeld van de hoofdkabel

't Is niet dat ik op dit moment uberhaupt pair bonding kan. Maar met de Vectoring VDSL upgrade die er aan komt is de kans heel groot dat de straatkast geschikt wordt voor bonding.
Persoonlijk vind ik het er heel erg op lijken dat er administratief iets fout gaat.

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anne, ik heb niks meer van je gehoord. Uit de informatie die ik heb maak ik op dat je verbinding in 2014 wel omgestoken is in de straatkast. Mogelijk dat dit de omzetting van "lijn 2" naar "lijn 1" is geweest!

@Robin: als er maar 1 aderpaar beschikbaar is kan er überhaupt geen bonding afgenomen worden. Er worden geen aderparen ingelast puur en alleen om bonding mogelijk te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Dit heeft meer betrekking op mijn lijn, maar volgensmij is de sitatie bij Anne nu hetzelfde
Reputatie 7
Badge +21
Met wie heb je toen contact gehad Anne? Dan vraag ik die persoon even hoe en wat.

@Robin vraag je dit in relatie tot Anne's verbinding, of in algemene zin, omdat je aangaf "Ietswat offtopic"?
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Koen,

Dat zou best op die datum geweest kunnen zijn. Ik heb toen contact gehad via priveberichten en die kan ik helaas dus nu niet meer terugvinden. Ik vertel hoe t.d.t. het zat en de monteur mij verteld heeft. Wellicht kan je ergens nog iets vinden. Ik ben hier heel benieuwd naar (:
Reputatie 7
Badge +30
Bij dezen Robin:
NL1: Vrije aderpaar beschikbaar (doorlooptijd 8 werkdagen)
NL 2: Geen vrij aderpaar beschikbaar: Klein laswerk nodig (aftakkabel loopt in de straat) (doorlooptijd 23 werkdagen)

En NL2 lijnen worden gewoon gelast wanneer Bonding wordt afgenomen?
Reputatie 7
Badge +21
Bij dezen Robin:
NL1: Vrije aderpaar beschikbaar (doorlooptijd 8 werkdagen)
NL 2: Geen vrij aderpaar beschikbaar: Klein laswerk nodig (aftakkabel loopt in de straat) (doorlooptijd 23 werkdagen)
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anne, weet je nog in welk jaar dit was? In de tickets van de afgelopen 6 jaar vind ik hier helaas geen specifieke berichtgeving over terug 😞 In april 2014 was er wel sprake een kruising op je verbinding. Er bleek toen iets mis te zijn met de registratie van gegevens in de straatkast. Er is hier toen een aanpassing in Kanvas gedaan om herhaling te voorkomen. Mogelijk dat hierdoor nu nog maar één aderpaar geregistreerd staat bij je. Ik ga kijken of ik dit kan achterhalen!
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Koen,

Een aantal jaar terug is mijn lijn op nummer 2 opgeleverd, waarna ik ontevreden was over de snelheid. Deze is toen op lijn 1 gezet. Niet dat het daar beter van werd toen der tijd, inmiddels is het nu wel goed.

Dit betekent dat de 2e lijn wel in de wijkkast terecht komt, hoe zou dan anders het hebben gewerkt?
Reputatie 7
Badge +30
Ietswat offtopic, wat is het verschil tussen een NL1 en NL2 lijn?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anne, bedankt voor je privébericht. Volgens mijn systeem is er slechts 1 aderpaar beschikbaar op jouw adres: om deze reden kan er geen bonding geleverd worden. Je geeft aan dat de andere lijn wel een keer in gebruik is geweest. Wanneer was dit, en welk product heeft hier destijds op gestaan?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Anne, goede vraag! Graag bekijk ik de mogelijkheden met betrekking tot BVVDSL op jouw adres.
Stuur je een reactie op m'n privébericht ? Ik hoor graag van je :)

Reageer