Beantwoord

(Bonded) Vectoring VDSL binnenring

  • 17 January 2019
  • 2 reacties
  • 347 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties
Hallo,

ruim 3 jaar geleden werd gepubliceerd dat VVDSL ook zou worden uitgerold voor abonnees in de zogenaamde "binnenring". Is er inmiddels iets concreets te melden over de status daarvan?

Nu heb ik zelf een HTS opleiding genoten en meer dan voldoende genoeg kennis van zaken om te weten dat een verandering in techniek in een infrastructuur niet in weekje gerealiseerd kan worden. Met een beetje zoeken kom je er ook wel achter dat er ook zaken organisatorisch aangepast moet worden in de huidige KPN centrales om VVDSL mogelijk te maken. Dergelijk informatie moet je gek genoeg vooral via anderen vernemen. Informatie over veranderingen van je aansluiting bij KPN hoor/lees je niet via KPN tot vlak voor het moment (lees enkele dagen) dat de verandering plaatsvind of al gebeurt is.

Momenteel hebben we een bonded VDSL (zonder Vectoring) verbinding en de snelheid is niet meer dan 40Mbps down en 10Mbps up. Op m'n vorige adres was de snelheid 100Mbps down en 30Mbps up op maar 1 koperpaar. Goed, dat adres zat in een buitenring en de kabellengte werd gereduceerd tot ongeveer 300 meter met de komst van de VVDSL wijkkast in 2015.
Maar nu in 2019, wonende in een binnenring, zou ik toch wel 'ns willen weten of de centrale (of wijkkast/verdeler) nu werkelijk eens voorzien wordt van VVDSL. Met Fourstack en Robin's VVDSL webstek wordt je niets wijzer wat betreft centrale upgrades.

Kan iemand daar toch eens een actuele status over posten of desnoods via PM als het zo enorm "topgeheim" is?

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Dennis-L 17 January 2019, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ik vrees dat je hier op het forum daar geen exact antwoord op gaat krijgen.
Dit forum is van de provider KPN, de infrastuctuur is van KPN NetwerkNL.

Je kan je inschrijven op de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, als er iets gaat veranderen in jouw buurt dan krijg je dat via die nieuwsbrief te horen.
Of toch fourstack in de gaten houden, upgrades op jouw adres die binnen 2 maanden gaan plaatsvinden worden daar getoond.

Je kan nog proberen om KPN NetwerkNL te bellen of te mailen via hun contactpagina maar ik denk niet dat je daar andere informatie van gaat krijgen als de informatie die publiekelijk bekend is via fourstack.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Obe, welkom op het forum. @Dennis-L legt dit juist uit. Meer informatie dan dit heb ik helaas ook niet voor je.