Bonding niet mogelijk

• 20 april 2018
  • 30 reacties
  • 517 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Jouw pairbonding staat los van Vplus. Eerst zullen we Vplus daadwerkelijk moeten gaan leveren. En dan heb je dus ook nog Bonded Vplus. Kortom, op 15 mei heb je nog geen Vplus maar BVVDSL. Met die BVVDSL kan je (volgens Fourstack) dik 200 Mbps halen. Maar dan is het dus nog wachten tot/of we dat commercieel gaan aanbieden.

Je kan juist wel Vplus hebben zonder pairbonding. Jij bedoelt dus Bonded Vplus.
Dank voor jou antwoord Paul.
Reputatie 5
Badge +6
Nou, glas is min of meer officieel stilgelegd, afgezien van nieuwbouwwijken, toch? Of heb jij andere bronnen waaruit blijkt dat er weer glas wordt aangelegd in bestaande (koper) wijken.
De enige glasvezelinitiatieven die ik ken zijn in buitengebieden waar op particulier initiatief en buiten KPN/Reggefiber om, soms tegen hoge kosten alsnog glasvezel wordt aangelegd, omdat met koper tegenwoordig slechts schrikbarend lage snelheden worden gehaald en de bedrijfsvoering van de aldaar gevestigde (vaak agrarische) bedrijven hoge snelheden noodzakelijk maken. Dat is hier ook pas nog gebeurd. Helaas mogen dorpen in dat soort gebieden vaak niet meedoen.
Och, ik heb altijd nog een coax in de meterkast zitten, dus als in de toekomst mijn 50 Mb/s niet meer voldoende is (of ik graag 4k UHD tv wil) heb ik nog een alternatief.

Ik vermoede al dat tijdens onze eerdere communicatie hier het probleem lag. Er wordt wel degelijk glasvezel aangelegd door KPN maar niet meer tot aan de deur. Onderzoek heeft uitgewezen dat dat nog niet nodig is.
KPN legt tussen de wijkkasten en de straatkasten gewoon glasvezel aan. Tussen de DIV kasten naar je huis blijft voorlopig koper de standaard. Vdsl noemen ze dat want er worden extra straatkasten geplaatst om de verbindingen te filteren en dus zo min mogelijk snelheid te verliezen en tevens andere en hongere snelheden te bieden.

Grote kans dat ook jij gewoon vdsl gaat krijgen en wellicht bvdsl. Maar dat ligt ook aan hoever je van de wijkkasten woont.

Ook uit mijn bevindingen blijkt dat niet alle upgrades overal vermeld worden. Het tempo ligt klaarblijkelijk op dit moment hoger dan dat wij daadwerkelijk op fourstack kunnen zien.
Reputatie 7
Ik héb VDSL, daarvoor is geen glas nodig. Wat jij bedoelt is VVDSL, dat gaat - tot nu toe - alleen via actieve (en dus glasvezel) straatkasten. Ik heb zelfs BVDSL (dus met bonding). Zonder haalde ik krap 30 en met nu ongeveer 50 Mb/s. En als gezegd, er zijn ook plannen om VVDSL rechtstreeks vanuit de wijkcentrales te gaan leveren, maar dan moet je er niet - zoals ik - te ver (900 m) vanaf wonen, want dan heb je er nog niets aan.
Volgens een moderator (al weer enige tijd geleden) is de kans dat ik op enige termijn VVDSL ga krijgen vrijwel nihil.
Reputatie 5
Badge +6
Ik héb VDSL, daarvoor is geen glas nodig. Wat jij bedoeld is VVDSL, dat gaat - tot nu toe - alleen via actieve (en dus glasvezel) straatkasten. Ik heb zelfs BVDSL (dus met bonding). Zonder haalde ik krap 30 en met nu ongeveer 50 Mb/s. En als gezegd, er zijn ook plannen om VVDSL rechtstreeks vanuit de wijkcentrales te gaan leveren, maar dan moet je er niet - zoals ik - te ver (900 m) vanaf wonen, want dan heb je er nog niets aan.
Volgens een moderator (al weer enige tijd geleden) is de kans dat ik op enige termijn VVDSL ga krijgen vrijwel nihil.

En zo wordt het allemaal stukken helderder 😀
Zover ik het begrijp is het de bedoeling dat iedereen in Nederland op termijn de vvdsl verbinding moet hebben en daar waar dat niet kan wordt dit met een 4g verbinding opgevuld.
Maar ben jij niet in de war met bvvdsl? Daar mag je Max 700 meter van een straatkast wonen om 400mb te halen. En dat is op basis van huidige technieken. Er zijn inmiddels al testen waar de afstanden verder mogen zijn dus het belooft wel al iets.

Wordt af en toe gek van de afkortingen maar als ik het zo lees hebben we het uiteindelijk over dezelfde technieken.
Reputatie 7
Zover ik het begrijp is het de bedoeling dat iedereen in Nederland op termijn de vvdsl verbinding moet hebben en daar waar dat niet kan wordt dit met een 4g verbinding opgevuld.
Maar ben jij niet in de war met bvvdsl? Daar mag je Max 700 meter van een straatkast wonen om 400mb te halen. En dat is op basis van huidige technieken. Er zijn inmiddels al testen waar de afstanden verder mogen zijn dus het belooft wel al iets.

Wordt af en toe gek van de afkortingen maar als ik het zo lees hebben we het uiteindelijk over dezelfde technieken.
Nee volgens mij is dat Bonded VPlus. Met BVVDSL haal je hooguit iets meer dan 200 Mb/s.
ADSL: langzaam, geen bonding.
VDSL: middelmatig, bonding mogelijk.
VVDSL: snel, bonding mogelijk (100/200 Mb/s)
V Plus: supersnel, bonding mogelijk (200/400 Mb/s)
Glasvezel: lichtsnelheid snel, geen bonding, maar ook niet nodig (vooralsnog 1 Gb/s., in de toekomst 10 of meer Gb/s).
Coax: 400 Mb/s - met DOCSIS 3.1 1 Gb/s (in de toekomst 10 Gb/s).

Overigens heeft KPN al in het begin van VVDSL laten doorschemeren dat niet iedereen daarover kan beschikken. In de buitengebieden al helemaal niet (afstand) maar ook niet in alle woonwijken en dorpen. Ze willen ongeveer 90% halen met 100 Mb/s of meer, maar daar zitten ook de glasvezelklanten bij.

Reageer