Bonding wel of niet.

• 14 april 2015
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

Hoi,

Op verzoek Nienke een nieuw openbaar bericht aangemaakt.

Onlangs is ons nieuw gebouwde huis aangesloten middels koper op het KPN netwerk.

Bij de aanleg van koper heb ik duidelijk gezien dat er 2 aderparen naar binnen zijn gebracht.

Na check op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ blijkt dat ik geen gebruik kan maken van "bonding"

Alle andere huizen met dezelfde postcode kunnen wel bonding krijgen.

Aansluiting wordt 8 mei as. middels verhuizing actief gemaakt.

Ik zou het zeer op prijs stellen als men hier eens naar zou willen kijken.

Want ik vrees dat er ergens een foutje wordt/is gemaakt bij het aansluiten van ons huis.

Ik hoop dat men me kan helpen en alvast dankjewel.

Groet,

Mahabe

5 reacties

Reputatie 7
Dag Mahabe, welkom op het forum!

Ik heb een vergelijkbare ervaring. In mijn nieuwbouwhuis is juli vorig jaar een KPN-koperaansluiting gerealiseerd. Dat gebeurt sinds 2013 in nieuwbouwwoningen alleen nog op verzoek (nadat een abo is afgesloten). Ook ik heb maar één aderpaar tot mijn beschikking; ik weet niet of er twee mijn huis zijn ingevoerd (ik was er niet bij toen het aangesloten werd), maar tussen de wijkcentrale en mijn huis loopt er maar eentje. Bij mij in de straat is ook maar één huis met een dubbel aderpaar. Ik vermoed dat dat het enige huis van voor 2013 is. Bonding komt er dus niet bij mij.

Er is wel een (kostbare) truc: vraag een extra analoge telefoonlijn aan (dus niet alleen een tweede nummer) maar een extra lijn (voor bv. een analog alarminstallatie). Dat kost eemalig iets van € 25 en daarna een jaar lang € 12,50/mnd. Zodra het is aangelegd zeg je het weer op (als "boete" moet je het volledige jaarabo betalen, dus € 150, zodat het totaal op € 175 uitkomt). Daarna heb je twee aderparen en kun je de omschakeling naar bonding aanvragen.

Hoewel ik ook niet voor vectoring in aanmerking kom (woon te dicht - 1 km - bij een wijkcentrale en vectoring kan alleen maar via een FttC straatkast) maak ik voorlopig toch nog maar ff geen gebruik van deze truc.

Tis toch vreemd dat alle overige huisnummers op mijn postcode wel bonding hebben en ik niet?

Ik heb duidelijk gezien dat er 4 aders naar binnen werden gebracht.

Reputatie 7
Hoe oud zijn die huizen en hoe oud is dat van jouw? Wat heb je precies gezien, dat de kabel in jouw meterkast uit 4 draadjes bestaat (en aangesloten op een ISRA 2) of dat de 4 draadjes ook daadwerkelijk alle 4 zijn aangesloten op de draden uit de wijkcentrale/straatkast?

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Mahabe,

Nienke is op het moment even afwezig, vandaar dat ik het topic oppak. Kun je me, in http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/135981" data-cke-saved-href="http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/135981, je postcode, huisnummer en naam contractant doorgeven? Dan ga ik het voor je nakijken.

Hartelijke groet,

Erik

Hallo Henk,

Mijn huis is net nieuw opgeleverd, en de huizen om mij heen staan al minstens 30 jaar.

Wat ik heb gezien is dat er een kabel werd binnengebracht met 2 aderparen.

Ik heb niet gezien of ze wel alle 2 aangesloten zijn. 

de aansluiting is gelast aan een bestaande grondkabel welke voor het huis langs loopt.

Ik vraag me af of de medewerkers van de klantenservice ook in Canvas kijken?

Groet,

Thijs

Reageer