Beantwoord

Bonte gang van zaken

• 25 september 2012
  • 2 reacties
  • 8874 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Beste Webcare team,

In een laatste poging voor mijn buurvrouw de glasvezeldiensten in orde te krijgen, een beschrijving van de gang van zaken mbt oplevering van de bestelde verbinding:

In Mei j.l. heeft mijn buurvrouw (net als ik) een glasvezel verbinding bij KPN besteld, dit in een combinatie pakket met Internet en TV. Door KPN zal, zoals gebruikelijk worden gebeld voor een afspraak. Dit is gebeurd, waarna er midden juni een monteur langs zal komen om alles aan te sluiten. Deze monteur kwam echter niet opdagen en gezien er nog geen installatie pakket ontvangen was heb ik met KPN gebeld. In deze was het een en ander misgelopen, KPN zal zijn fout herstellen en heeft vervolgens een nieuwe afspraak voor de monteur gemaakt welke dan 1 maand later(!) langs zal komen (24 juli j.l.).

Nadat een monteur van Spitters de glasvezel in de ochtend een modem heeft geplaatst is 's middags inderdaad een monteur op bezoek gekomen. Deze heeft de Experiabox aangezet en daarmee de verbinding opgeleverd. 

Daar de telefoon en TV dienst nog niet beschikbaar bleek te zijn heb ik zelf KPN gebeld. Binnen 48 uur zal alles worden geactiveerd en de telefoon van de DSL naar de Glasvezel verbinding worden geporteerd. 

Sinds dien verschillende keren met KPN contact gehad.... Steeds beloftes te worden terug gebeld zonder dat deze werden nagekomen. 

Probleem is dat nu, 5 maanden na bestelling en 2 maanden na oplevering (!) nog steeds een standaard signaal aanwezig is en de diensten nog steeds niet zijn geactiveerd. In de MijnKPN omgeving is ook geen activatieknop aanwezig, met de helpdesk kom ik geen steek verder als; we melden het door naar de technische dienst welke telkens slechts 1 melding terug geeft dat de modem niet is gekoppeld en dat ze wel een weer een monteur langs willen sturen. Dit terwijl enkel de diensten maar geactiveerd dienen te worden; TECHNISCH IS ER NIETS MIS!! Er is bij mijn buurvrouw geen behoefte om weer op een monteur te wachten welke dan misschien niet eens komt opdagen!

Ik hoop via deze weg eindelijk iemand te kunnen benaderen welke gaat helpen de diensten echt te activeren.... Zo schieten we geen steek op!

Graag dan ook contact met het webcare team hiervoor. Als u het domein achter de @ in mijn mailadres (welke ik hier op het forum gebruik) gebruikt komt u op de website uit met contact gegevens waarop ik 24/7 bereikbaar ben. In het telefonische keuze menu kunt u elk nummer kiezen, indien u na 20 uur belt, even de optie; storing melden en dan een 1 om doorverbonden te worden. 

icon

Beste antwoord door ArjanEHV1983 26 september 2012, 09:07

Beste Cornelis,

Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ben vanochtend keurig door je collega gebeld met de intentie om dit probleem op te lossen. 

In vervolg op mijn berichten heb ik gisterenavond nog iemand weten te bereiken welke in staat was een modemswap uit te voeren. In het systeem bij KPN stond een foutieve Experiabox opgevoerd waardoor de diensten niet geactiveerd konden worden. Na het doorvoeren van deze (kleine) aanpassing heb ik de diensten binnen de MijnKPN omgeving kunnen activeren en is ook direct het telefoonnummer geporteerd naar de glasvezeldienst.

Ondanks het inmiddels opgelost was toch hartelijk dank! 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Arjan,

Je hebt een privébericht ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 3
Badge +4
Beste Cornelis,

Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ben vanochtend keurig door je collega gebeld met de intentie om dit probleem op te lossen. 

In vervolg op mijn berichten heb ik gisterenavond nog iemand weten te bereiken welke in staat was een modemswap uit te voeren. In het systeem bij KPN stond een foutieve Experiabox opgevoerd waardoor de diensten niet geactiveerd konden worden. Na het doorvoeren van deze (kleine) aanpassing heb ik de diensten binnen de MijnKPN omgeving kunnen activeren en is ook direct het telefoonnummer geporteerd naar de glasvezeldienst.

Ondanks het inmiddels opgelost was toch hartelijk dank! 

Reageer