Beantwoord

Boos. Geen diensten op nieuw adres. Ben hier van afhankelijk!

  • 5 July 2019
  • 27 reacties
  • 919 keer bekeken

Geachte KPN,

Voor ik aan mijn vraag of wat dan ook toe kom wil ik eerst in het 'kort' (inmiddels een verhaal van meer dan 2 maanden) aan U melden wat ik tot nu toe aan moeite heb gedaan/moeten doen voor een nieuwe aansluiting aan de xxxx te Empel/'s-Hertogenbosch.

Al toen ik wist dat ik met spoed kon verhuizen van Geertruidenberg naar Den Bosch heb ik contact opgenomen met KPN om dit door te geven. Ik ben volledig afgekeurd met 24/7/365 pijn en hersenschade in alle delen van mijn hersenen waardoor ik veelal aan huis/bed gekluisterd ben en telefonisch contact veeleisend is en daarom in hoge mate afhankelijk ben van internet. Dat belletje was ergens begin/halverwege april dit jaar.

Men zei mij toen dat internet mogelijk moest zijn, er werd een afspraak ingepland voor een monteur en tot die tijd kreeg ik mb's ter overbrugging om te gebruiken voor een hotspot, een hotspot die dus nooit heeft gewerkt. ik kreeg toen al een brief dat ik een pakket zou ontvangen voor de monteur maar omdat dit pakket afgeleverd zou worden op mijn oude adres in Geertruidenberg waar ik vanaf 17 april al niet meer sliep en dit duidelijk door had gegeven, toch weer gebeld en ik zou hier meer over horen.

Tot aan de datum dat de monteur zou komen echter niets meer gehoord en dan blijkt op mijn oude adres een brief van jullie te liggen waarin staat dat er metingen zijn verricht en dat er een ADSL aangelegd moet worden en dat voorbij de 25 meter en ik dus dat geld zelf maar moet ophoesten. Zoals gemeld ben ik volledig afgekeurd wat betekend volledige WAO en alleenstaand en daarbij komt dat de woning in Den Bosch een tijdelijke woning betreft voor max. 2 jaar voor spoedgevallen en zonder verder in detail te treden spoed had ik na aangevallen en mishandeld te zijn door mijn bovenbuurman in Geertruidenberg. Vandaar ook het vast gaan slapen in Den Bosch terwijl ik officieel pas 17 mei j.l. verhuisd ben. Ik heb dit alles uitgelegd in de beide telefoontjes tot dat moment.

Ik krijg dus een brief en ga met mijn weinige energie toch maar eens naar de XLwinkel in Den Bosch, energie die ik normaal al niet heb en nu met het plotseling moeten gaan verhuizen met alles wat daarbij komt kijken en nog heftiger is door de spoed wat ook voor mij 1 van de redenen is waarom ik er zo lang over MOET doen om steeds met KPN contact op te nemen. Bij die winkel kunnen ze niets voor mij doen maar tot mij grote verbazing staat daar bij mijn naam in de pc wel meer info dan ik kreeg in die brief over contact opnemen met Volker Wessels.

Omdat ik van iemand het advies over een Dongel krijg ga ik toch weer bellen en krijg te horen dat dat mogelijk moet zijn maar dat er een aparte aanvraag gedaan moet worden en nadat deze aardige jongeman even met betreffende afdeling gebeld heeft zegt hij mij dat er een aanvraag is ingediend en ik daar antwoord over krijg.

Antwoord blijft uit dus bel ik met mijn hersenschade waardoor bellen dus helemaal niet prettig is, zelf maar weer eens en dit keer krijg ik te horen dat er nooit wordt terug gebelt als zo'n verzoek wordt afgewezen, zijn collega had beter moeten weten. Ik ben inmiddels de behandeling door KPN aan een klant en ook nog een zeer trouwe klant durf ik van mijzelf te beweren en geef dit aan desbetreffende persoon aan en hij zegt mij dat ik dankbaar moet zijn dat KPN de afstand waarbij je als klant zelf moet gaan betalen voor aanleg van ADSL op 25 meter heeft gezet, anderen doen dat niet eens. KPN wil dus dat ik op een tijdelijk adres met een volledige WAO en tot op heden zonder schuld waar ik trots op ben en moeite voor doe, mezelf dingen ook moet ontzeggen mede daarom, wel een paar honderd zo niet duizend euro ophoest voor een aansluiting waar na mij nog vele anderen plezier van kunnen hebben.

Sterker, degenen die ik bij dat laatste telefoontje aan de lijn had zei mij dat er een aansluiting had gezeten maar dat vast de vorige bewoner deze moest hebben weggehaald. Een beschuldiging aan iemand die zeer wsl niet eens bij jullie bekend is en dan moet hij dus alles hebben weggehaald tot voorbij die 25 meter die jullie hebben gesteld vanuit jullie goede hart en waar ik dus dankbaar voor moet zijn.

Nu ga ik 2x per week, althans dat probeer ik, naar een vriendin die vlakbij mij woont om oa mijn email te lezen en beantwoorden omdat nu eenmaal bijna alles per email moet voor mij ivm met dus eerder genoemde hersenschade (om van bestellen nog maat te zwijgen en het afhankelijk zijn daarvan) alleen mijn 24/7/365 pijn begint mij ernstig op te breken en uit al die frustratie ontstaat nu ook een ernstige depressie en vandaar deze mail. Ik vind nl dat KPN best mag beseffen dat ze met klanten en dus mensen van doen hebben en dat daar klanten/mensen bijzitten waarvoor niet alles zo vanzelfsprekend is als onze maatschappij en in dit geval KPN denkt/doet/zich gedraagt.

Verder heb ik nav dit laatste telefoontje toch maar eens bij buren navraag gedaan en helaas heb ik de vorige bewoner van mijn huisje nog niet gesproken, ik wil nl graag weten wat hij van de beschuldiging vindt (op mijn reactie dat ik binnen zou moeten zien dat er wel een aansluiting heeft gezeten kreeg ik het antwoord dat er dan met stuc oid overheen moet zijn gegaan) maar van anderen hoor ik dat ik beter naar Ziggo kan overstappen omdat zij alleen 'gezeik' met KPN hebben gehad en zelfs dat er op zo'n 2 tot 3 meter van mijn huisje af onder de stoep die er voor langs loopt een internetleiding loopt(!!!!!) en zij daar al woonden toen die gelegd werd. (Ik heb foto's er van bijgevoegd om te laten zien dat dit dus echt geen 25 meter of meer is).

Mijn vraag/verzoek/voorstel is dan ook dat er bijv eindelijk eens een monteur op de plaats zelf komt kijken cq. meten ipv dat er steeds maar weer in een computer gekeken wordt en vertrouwd wordt dat de info daarin klopt en dit in orde moeten gaan maken alsook dat jullie mij schadeloos stellen voor gemaakte kosten voor een all-in pakket terwijl ik nu al vanaf 17 april j.l. niet meer all-in ben wat jullie ongetwijfeld in de computer terug moeten kunnen zien.

Nu is mijn buur zo aardig dat hij mij, tegen betaling, van zijn WIFI gebruik wil laten maken maar gezien mijn ervaring met mijn buurman op mijn vorige adres in Geertruidenberg (waar zelfs aangifte van is gedaan die jullie zo mogen inzien als KPN me niet gelooft) is mijn vertrouwen in de mensheid niet echt groot (waar KPN overigens nu een schepje bovenop doet) en ben ik erg huiverig zoiets van mijn buurman te gebruiken, ik hoop dat U tenminste dat dan wel kunt begrijpen.

Zoals gezegd hoop ik via de mail op een zeer snelle reactie en actie van KPN.

Zonder vriendelijke groet inmiddels,

G.Balmer.

ps. In de bijlage dus 3 foto's waarop duidelijk vanuit mijn huisje de afstand tot de stoep te zien is tov de parkeerplaats op zo'n 25 meter of zo.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 July 2019, 10:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Vreemd genoeg kan je nooit via een mailadres een vraag oid aan KPN stellen en ik wil echt dat mijn relaas zoals ik die zojuist op dit forum heb geplaatst bij de juiste persoon cq afdeling terechtkomt, kan iemand mij daar bij helpen? Vanwege mijn hersenschade en mijn lichamelijke toestand en dus het afhankelijk van internet zijn is dit voor mij ontzettend belangrijk!!!! Enorm veel dank aan hem/haar die mij helpen kan.

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst
Uw vorige bericht is van 17 minuten geleden, dus nog even geduld. Een moderator van dit forum zal ongetwijfeld binnenkort reageren. Als u alvast uw gegevens in uw profiel zet dan kan zij/hij daar direct mee aan de slag.

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst
Ik heb hersenschade maar besef dat mijn bericht er nog niet zo lang op staat. Dit was ter aanvulling omdat dit alles al ruim 2 maanden speelt en ik nu eindelijk eens wil dat dit bij de juiste persoon aankomt en niet weer een willekeurige werknemer zoals aan de telefoon, anders zou ik weer maar weer eens proberen te bellen, hoe zwaar dat ook is met hersenschade. maar ik wacht af, bedankt.
Dag @GBalmer . Welkom op het forum.
Ik lees het verhaal en wordt er beslist niet vrolijk van! Ik kan me héél goed indenken dat dit voor jou een lijdensweg is. Iets wat ik niemand gun maar in jouw geval lijkt het mij extra zwaar. Namens KPN mijn oprechte excuses! Zeker als er daarna nog dingen beloofd zijn die achteraf niet klopten. Ik hoop dat ik iets voor je kan doen maar wil wel alvast melden dat ik geen ijzer met handen kan breken. Ik zeg dit om teleurstelling te voorkomen.
Een ding kan ik je verzekeren: Als er een manier is om jou aan goede diensten te helpen, dan vinden we die. Zo niet, zullen we daar ook volledig transparant en eerlijk over zijn.
Om je verder te kunnen helpen heb ik gegevens nodig. Met name je huidige adres. Zou je dat niet publiekelijk willen doen maar via je profiel? (<- klik op het linkje om naar die pagina te gaan). Kun je in het open veld in je profiel ook het adres van je vorige woning zetten?
Zodra je alle gegevens hebt ingevuld, wil je dan hier een seintje geven?

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst
Beste Erwin,

Mijn excuses dat ik nu pas reageer maar ja, geen internet dus. Ik heb in mijn profiel mijn gegevens geplaatst zoals je vraagt en wat ik mij eigenlijk ook afvraag is waarom er geen verbinding gemaakt kan worden via de coax-aansluiting zoals op mijn vorige adres is gebeurd en Ziggo nu aangeeft dat via die aansluiting de verbinding wordt gemaakt door hun. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik wel die 'ouderwetse' aansluiting in mijn nieuwe huisje heb maar daar is nooit verder iets over voorgesteld terwijl op mijn vorige adres die aansluiting door een monteur zo gerealiseerd was. Ik ben benieuwd naar jouw antwoord en wat die ook gaat zijn, alvast reuze bedankt. Ik heb er ook mijn tel.nr. bijgezet.
Dank voor de informatie. Ik zal onmiddellijk met deur in huis vallen. Dit doe ik om geen valse verwachtingen te te wekken.
KPN zal in jouw woning geen aansluiting kunnen maken. Althans niet kosteloos. Ik zie dat bij de verhuizing er door de techneuten een onderzoek is gedaan en het betreft een "Bestaand pand zonder ISRA/invoerkabel" . Vervolgens is gekeken hoe lang de kabel moet zijn om naar jouw perceel te trekken. En die afstand is langer dan 25 meter.
Optisch en ter plekke kan het lijken alsof dit een kortere afstand is maar vaak legt zo'n kabel geen rechte lijn af. Ik zal me bij de analyse van de technische dienst moeten neerleggen en dus is de conclusie dat we dat niet kosteloos gaan doen. Je verzoek om iemand langs te sturen en het ter plekke te controleren, snap ik maar ik kan hier geen gehoor aan geven. Excuus dat je hierover in het ongewisse bent gelaten.
Het minste wat ik nu voor je kan doen is er voor zorgen dat je abonnement op het oude adres wordt beëindigd en de te veel gemaakte kosten worden gecrediteerd.
Als jij zelf geen aansluiting laat maken ( wat ik me kostentechnisch héél goed kan voorstellen) is het beste advies dat ik je kan geven is om een internet verbinding te nemen bij een kabelaar. (Mits zijn wél leveren op jouw adres). Het kan ook zijn dat andere providers die wél over de koperlijnen leveren bereid zijn om jouw kabel te trekken. Ik weet te weinig van andere providers om dit met zekerheid te zeggen.
Excuus dat ik dus geen leuker antwoord heb. Ik hoop wel dat ik het op deze manier duidelijk heb opgeschreven en je weet wat je nu het beste kunt doen.
Beste Erwin,

Bedankt voor je reactie en dat verhaal, die uitleg, is mij bekend al begrijp ik nog steeds niet waarom dat de aansluiting ook deze keer niet via de Coax kan maar goed. Pas als ik een aansluiting heb wil ik mijn abonnement bij KPN opzeggen al wil ik daarna (voorlopig) wel mijn mobiele abonnement behouden alsook mijn email-adres, ik geloof dat dat tegen betaling kan (die email bedoel ik). Ik heb contact opgenomen met Ziggo en zij gaan een aansluiting maken via de Coax.
Dank voor je begrip, @GBalmer . Als je mij een seintje geeft kan ik het abonnement wel opzeggen. Het e-mail adres komt daarna automatisch binnen 2 a 3 maanden te vervallen. Mocht je inderdaad de e-mail nog een poosje wil aanhouden kan dat tegen betaling. E-mail only kost 7,50 per maand. Het minste wat ik kan doen is dit voor een half jaar crediteren (45 euro ) vanwege alle ellende. Laat maar weten wanneer ik voor je aan de slag kan.

Met betrekking tot de coax. Dit is van oudsher het netwerk van de kabelaar. Dat is een volledig losstaand netwerk. KPN kiest er soms voor om met de coax die in een woning zit te werken. Maar dan gaat het alleen om het netwerk binnenshuis om internet en tv op de juiste plek in de woning te krijgen. We hebben hier dan speciale kastjes voor, zogenaamde MOCA adapters. Wellicht dat daar het misverstand wegkomt.
Ik heb niks meer gehoord. Laat je weten of je iets voelt voor mijn aanbod? Mocht je het via andere weg hebben geregeld, laat het weten!
Beste Erwin,

Het gaat momenteel lichamelijk erg slecht met me en kon zelfs niet 10 minuten verderop bij een vriendin mijn berichten checken en heb dus jouw aanbod niet gezien. Ik moet 'm straks of morgen nog even rustig nalezen want..................IK HEB INTERNET!!!!!!!!! Ik, leek, digibeet en met hersenschade heb zojuist via de Coax mijn Ziggomodem aangesloten en voila, daar was internet en ik ga nu eerst die dingen doen die voor nu van belang zijn zoals boodschappen bestellen om te laten bezorgen ( wat nu dus ook al 3 maanden niet goed kon waardoor mede nu mijn lijf volkomen is ingestort) en dan kom ik op jouw aanbod terug, goed?

Groetjes van Giedith.
Hoi Giedith. Ik ben heel blij om te lezen dat je nu internet hebt. Doe rustig aan en focus je op de voor jou belangrijkste dingen.
Ik lees het wel als je er aan toe komt. Mijn aanbod blijft geldig! 🙂
Hoi Erwin,

Ik ga in op jouw aanbod en wel per direct. Afgelopen maandag heeft de monteur van Ziggo alles geïnstalleerd en dus is mijn KPN abonnement voor internet-tv-vaste telefonie niet meer nodig. Wel wil ik voor nu nog even mijn mobiele telefoon abonnement behouden, ook die gaat tzt over. Ik ga ervan uit dat ik per direct geen abonnee meer ben en dat er niet eerst weer een opzegtermijn moet doorlopen worden. Ik blijf het spijtig vinden dat het zo heeft moeten gaan en begrijp nog steeds niet waarom een aansluiting via de Coax geen optie was terwijl dat wel kon toen ik abonnee werd, de aansluiting op mijn vorige adres is ook via de Coax gedaan met inderdaad wat aanpassingen maar dat had hier ook gedaan kunnen worden tenzij dat wettelijk niet mag uiteraard.

Groetjes van Giedith en ik lees wel wanneer het je gelukt is. Alvast bedankt voor je vriendelijkheid en behulpzaamheid, KPN heeft wel goede werknemers in dienst.
Hopelijk ga jij wel met terugwerkende kracht het abonnement opzeggen want nu betaal ik echt voor piet snot beste Erwin. Dat ik mede door mijn hersenschade langer heb gedaan over het krijgen van internet kan ik KPN niet aanrekenen al is en blijft het zuur om 50 euro oid p.m. te moeten betalen terwijl je geen diensten ontvangt maar jij hebt mij nu een aanbod gedaan en als je zoals velen in deze tijd op vakantie bent had je dat wellicht even aan moeten geven en/of mijn zaak over moeten dragen aan een collega. Ik heb tv van Ziggo sinds maandag 22 juli en internet al vanaf 17 juli, zelf geïnstalleerd. Het contact was positief tot nu, laten we het positief afsluiten.
Geen zorg, Giedith. Ik heb het via een collega laten opheffen. Dat wordt per 2-8 effectief. Vanaf dat moment hou je alleen je e-mail over.
Het lijkt mij het verstandigst om even de slotfactuur af te wachten. Mijn plan is om dan te crediteren vanaf het moment dat je oorspronkelijk verhuist zou zijn. In mijn systeem staat dat als 02-05-2019. Kun jij je hierin vinden?
Bedankt voor je antwoord/reactie Erwin, En ik kan me hier prima in vinden. Neem ik dan weer contact met jou op als de slotfactuur er is of is dat iets wat jij in het oog houdt? Groetjes.
Je mag tegen die tijd wel even een berichtje sturen. Dan ga ik er gelijk mee bezig. Ik ga niet met vakantie dus ik ben er iedere week 🙂
Dan hoop ik het niet te vergeten en stuur je wel een berichtje. Bedankt tot zover Erwin!
Nogmaals hulp gevraagd, ik heb volgens mij wel een slotfactuur ontvangen, krijg geld terug van de laatste maand dus jij kunt aan de slag Erwin maar nog steeds is het mij niet duidelijk wat ik met oa de experiabox moet doen. Ik las op de website dat ik op mijn aansluitadres een doos ontvang waarin ik alles terug kan sturen maar mijn aansluitadres is volgens mij mijn vorige adres nog bij de KPN en er stond ook dat er meer info zou staan in de opzegmail maar ik heb nooit een opzegmail ontvangen, vandaar dus maar weer HELP!
Oh, geen zorg! De doos is onderweg naar je nieuwe adres! Die heb ik zojuist verzonden en hierin kun je de KPN spulletjes doen. Het versturen is verder gratis.
Ik ga nu naar de slotfactuur kijken en dan maak ik een verrekening. De uitkomst hiervan laat ik je even privé weten!
Hoi Erwin, ik kreeg een sms dat 'het kpnpakket' onderweg was naar mij en ik hoopte al dat het om de doos voor retour zenden van alle onderdelen ging, dat was totaal niet duidelijk nl. Ontzettend bedankt voor alle moeite en hopelijk zie ik ook dat je me privé een bericht hebt gestuurd. Stuur anders evt. maar een mail naar xxxx.

Groetjes.
Hoi. Ik heb de berekening gemaakt en je via een privébericht een voorstel gedaan. Kun je daar op reageren? Bedankt alvast!
Hoi Erwin,

Ik heb nog niet gekeken op mijn bankrekening, jij zei de tiende dus wacht ik even tot de tiende van september maar ik heb een andere vraag waar jij wellicht antwoord op weet. Ik ben met mijn mobiele nummer te behouden overgestapt naar Vodafone en nu krijg ik van KPN een mail waarin het volgende staat:
Eerstmogelijke overnamedatum 27-09-2019. Dat is begrijpelijk, ook al was mijn contract ook daar blijkbaar al afgelopen zonder van KPN daarvan op de hoogte te zijn gebracht om je abonnement te verlengen of te veranderen en dat ik met opzegtijd zit snap ik ook maar wat ik niet snap is dat mijn nummer pas vanaf 1-10 beschikbaar is bij Vodafone/Ziggo. Heb jij enig idee waar dit verschil in kan zitten? Bvd en groetjes,

Giedith.
Hoi Giedith. Ik heb niet direct een verklaring. Hier lijkt het er op dat het nummer 27-09 bij ons weg gaat als ik in de systemen kijk. Hoe kom je aan die datum 1-10 als ik vragen mag? Wellicht heeft Vodafone/Ziggo een verklaring?
Hoi Erwin, inderdaad via een sms van Vodafone dus ga ik daar eens navraag doen. Bedankt weer!
Hoi Erwin, mag ik je nogmaals om een gunst vragen? (Zeg gerust nee als je het wel welletjes vind geweest).

Op jouw advies contact met Vodafone gehad en bij hen komt mijn nummer echt pas op 1 oktober in gebruik en de vraag is nu of KPN mijn nummer actief wilt/kan houden tot de eerste van oktober, anders heb ik tussen de 27ste en de eerste dus geen telefoon. Vodafone legt het bij KPN neer en een uitleg heb ik dan dus niet waarom en hoe dit kan. Vodafone heeft van KPN 1 oktober doorgekregen.

Dus wederom: HELP! (wat haat ik het toch om hersenschade te hebben)

Groetjes.