Beantwoord

Bose Soundbar raakt niet verbonden met WiFi

• 5 november 2018
  • 19 reacties
  • 4702 keer bekeken

Gister een Bose Soundbar 500 aangekocht. Voor installatie van deze speaker heeft Bose een app ontwikkelt waarmee je de apparatuur instelt. Echter wanneer de app de speaker met wifi wilt koppelen, lukt dit niet. Heb al van alles geprobeerd om het werkend te krijgen zoals het wijzigen van de instellingen in de router(experiabox v10), resetten van de router, resetten van de speaker en het opnieuw opstarten van het mobile device waar de app op geïnstalleerd staat. Niks lijkt te werken.

Wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door John5966 8 februari 2019, 10:44

ik heb maar gebeld met bose zelf en na een uurtje is het gelukt! Uiteindelijk de modem gerebooth zonder de stroom van de soundbar te halen. Toen de soundbar de wifi weer gevonden had kreeg ik meteen uodates binnen. Dit had de eerste keer al bij het installeren moeten gebeuren. Daarna kreeg ik schermen die om alles goed te zetten en te koppelen.Nu alleen nog het geluid calibreren. Zou wel fijn zijn als ze dit ook bij de probleem oplossingen zetten. Je internet modem rebooten
Bekijk origineel

19 reacties

KPN? Volgens diegene die mij op de chat heeft geholpen zou hier de expertise zitten om mij te helpen met dit probleem?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen RoelofsEM, Welkom op het forum. Het apparatuur van Bose valt buiten onze ondersteuning, vandaar dat mijn collega je heeft doorverwezen naar het forum. We hebben veel bezoekers die je misschien wel op weg kunnen helpen. Misschien kun je nog iets meer vertellen over het koppelen van de app met wifi? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien wanneer je verbinding probeert te maken met de wifi via de app? Ook ben ik benieuwd hoe de app heet. Wil je dit nog toelichten?
Bij het koppelen van de Wifi zoek je eerst het apparaat. Vervolgens maak je hiermee verbinding waarbij het apparaat automatisch op zoek gaat naar het Wifi netwerk. Echter bij het maken van deze verbinding gaat iets mis waardoor de app aangeeft dat er geen intiële verbinding mogelijk is. Hierbij wordt geen foutcode gegeven. De app heet "Bose Music"
Reputatie 7
Badge +19
Ik begrijp dat je deze stappen doorlopen hebt en dat het bij stap 4 misgaat en je uitkomt bij de melding: Staat je product er niet bij?
1. Maak een Bose iD aan.
2. Zoek apparaat.
3. Muziek toevoegen zoals Spotify of Deezer
4. Mijn Bose product verbinden (afbeelding 1 bijlage)
--> Staat je product er niet bij?(zie afbeelding ) Heb je deze stappen ook al doorlopen incl. de producthulp?

Ik geraak een stap verder dan het bovenstaande. Het product wordt wel gevonden, Maar nadat het product gevonden is weet het zichzelf niet te verbinden met wifi.
Wellicht heeft het met de instellingen in de router te maken maar daar heb ik niet zo veel verstand van.
Reputatie 7
Badge +19
Je kunt het koppelen van de soundbar via WiFi vergelijken met het koppelen van een Chromecast. Misschien ben je daar bekend mee? Dit gaat gewoon via de WiFi en hiervoor hoef je je modem niet anders voor in te stellen. De WiFi verbinding is op andere apparatuur wel optimaal? Op welk merk/versie mobiele telefoon gebruik je de app? Heb je de mogelijkheid om het te testen op een ander mobiel apparaat?
Het wifisignaal is goed en andere apparaten verbonden met wifi ondervinden geen problemen. Ik ben bekend met Google chromecast, echter daar maken we geen gebruik meer van ivm aanwezige smart tv's. Ik heb het geprobeerd met mijn Huawei P8 lite. Ik kan het nog uitproberen met een ander mobile device daar ik ook in het bezit ben van een ipad mini. Dat zal ik vanavond proberen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi RoelofsEM, Ik ben benieuwd of het je nog gelukt is met een ander apparaat.
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het met een ander apparaat te proberen. Zodra ik het getest heb, post ik hier de uitkomst. Bedankt dat je er naar vraagt.
Helaas nog steeds geen oplossing. Inmiddels met de technische dienst van Bose bezig om het product werkzaam te krijgen. will be continued
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer RoelofsEM! Toch fijn dat Bose wel bezig is met een oplossing. Ik ben erg benieuwd. Houd je ons op de hoogte? Wie weet komt het antwoord nog van pas voor andere forumgebruikers 🙂
Hallo Roelof, hier hetzelfde (zeer irritante) probleem met een bose soundbar 700. Ben je er nog uitgekomen met de Bose helpdesk? ben er erg benieuwd naar...dank!
Wij zijn er uit! We hebben eerst de soundbar verbonden/toegevoegd aan de telefoon (wifi) en toen kon de soundbar de wifi vinden (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ;-))
Hallo Esther,
mij heb ook het zelfde probleem maar ik begrijp niet goed welke stappen je hebt ondernomen!
kan je het stap voor stap uitleggen.
De soundbar is nu wel al aangesloten op de tv. Moet ik dan alles resetten of alleen de WiFi?
ha, we probeerden de soundbar aan de router te koppelen, maar dat ging niet. Je moet de soundbar aan je telefoon koppelen (zoeken bluetooth devices) en dan koppelt de bar zich aan je router. Lukt t zo?
Ik heb de soudbar aan mijn Bluetooth toegevoegd en dan vind het de ziggo modem wel en als ik dan het wachtwoord invoer dan wil de soundbar zich wel activeren maar na een minuut of 3 tot 5 zegt het mislukt. En als ik nogmaals probeer dan krijg ik de melding kan geen initiële verbinding met het apparaat maken.
Volgens de winkel kan het ook een systeem fout zijn
ik heb maar gebeld met bose zelf en na een uurtje is het gelukt! Uiteindelijk de modem gerebooth zonder de stroom van de soundbar te halen. Toen de soundbar de wifi weer gevonden had kreeg ik meteen uodates binnen. Dit had de eerste keer al bij het installeren moeten gebeuren. Daarna kreeg ik schermen die om alles goed te zetten en te koppelen.Nu alleen nog het geluid calibreren. Zou wel fijn zijn als ze dit ook bij de probleem oplossingen zetten. Je internet modem rebooten

Reageer