Bovenbuurman vraagt aan, ik wordt afgesloten

Nadat mijn bovenbuurman KPN heeft aangevraagd, werd ik zomaar door de monteur eraf gegooid in de wijkcentrale.

Na telefonisch contact blijkt er niets aan gedaan te kunnen worden en moet ik maar opnieuw een aanvraag indienen. Dan maar hopen, dat ze mij weer aansluiten wat wel weer een aantal weken zou kunnen gaan duren. Wel wordt er nog even voor een nieuwe maand een factuur gestuurd, dit terwijl mijn abonnement aan de kant van KPN al is stopgezet (zonder overleg of brief!).

Hierop heb ik de laatste 2 termijnen laten storneren door mijn bank.

Nu durven ze mij dus een acceptmail te sturen van 2 termijnen bij elkaar opgeteld, terwijl mijn verbinding al opgezecht is voor het einde van het enalaatste termijn...

Tegelijkertijd heb ik ook via een webformulier een in gebreke stelling gestuurd, waarop ik tot op heden geen bericht heb mogen ontvangen (ook geen ontvangstbevestiging). Vervolgens gisteren ook nog maar even een mail gestuurd naar diverse mailadressen van KPN met de zelfde in gebreke stellings tekst.

Ook hier nog niets van mogen vernemen!

Het enige dat ik wil, is dat ik weer wordt aangesloten en dat KPN de betalingsopdracht aanpast.

Hier de tekst uit de mail:

(12-10-2013)

Op het ingestuurde online klachtenformulier (10-10-2013) heb ik tot op
heden geen antwoord mogen ontvangen, dus bij deze nog even per mail de
zelfde inhoud als van het formulier:

Beste KPN,

De afgelopen weken heb ik meerdere malen contact gehad met meerdere van uw
medewerkers.
Het begon met dat toen ik thuis kwam merkte dat mijn modem gereset was. Dit
merkte ik op omdat mijn telefoon zich niet meer met wifi verbond. Uw
medewerker gaf aan dat er een storing in het netwerk was geweest en dan kon
het voorkomen dat een modem zichzelf ging resetten.

Op 27 september had ik ineens geen aansluiting meer, nadat een monteur bij
mijn bovenburen is geweest om KPN aan te sluiten. Wat bleek... Op
onverklaarbare wijze is mijn abonnement opgezegd. Ik heb hier nooit bericht
over mogen ontvangen. De monteur heeft mijn verbinding in de wijkcentrale
eraf geknipt en deze bij de bovenburen aangesloten.

Afgelopen dinsdag werd er ineens van mijn rekening de maand oktober
geincasseerd. Dit is naar mijn mening niet mogelijk gezien jullie zelf het
abonnement hebben stopgezet. Hierop heb ik de bank opdracht gegeven dit
bedrag van oktober en september te storneren gezien jullie niet leveren
waarvoor ik betaal.

Hierbij wil ik KPN dan ook officieel in gebreke stellen. Ik wil jullie
vanaf nu tot en met 18 oktober in de gelegenheid stellen deze fout recht te
zetten. Dan zal ik ook de gestorneerde bedragen weer terugboeken minus de
dagen waarop ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn abonnement. Ik ga
ervan uit dat dit kosteloos gebeurd en zie een compensatie graag tegemoet
gezien ik nu heb moeten internetten met mijn mobiel.

U begrijpt dat ik door hetgeen wat er gebeurd is teleurgesteld ben in KPN.
Dit is niet wat ik verwachtte van zo'n groot bedrijf.

Graag zie ik uw reactie tegemoet. Indien ik geen reactie van u mag
ontvangen ga ik ervan uit dat u/KPN akkoord is met bovenstaande en dat mijn
verbinding voor 19 oktober weer wordt opgeleverd.

Met vriendelijke groet,

18 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Al veel gelezen hier maar dit................
Je was een betalende klant die voor de rest niet bezig was met overstappen of opzeggen en door een monteur gewoon bent afgesloten ?
Geen verleden van slecht tot niet betalen ?
Dus nooit wat aan de hand, je komt thuis en afgesloten, en wel geld van je rekening halen ?
Als dit het verhaal is riekt het naar iets wat volgens de wet niet mag.
Klopt helemaal...

Geen rare fratsen, altijd is de incasso geslaagd, nooit eerder iets met KPN van doen gehad...

Alleen doordat de bovenbuurman KPN aanvraagd, wordt ik er zomaar vanaf gegooid en blijkt mijn verbinding te zijn opgezegd.

Reputatie 4
Badge +4
Wonen jullie op verschillende nummers ? Of huur je een kamer in zijn huis ? Of is het gewoon een flat ?
Reputatie 4
Badge +6
Hallo sjsjsjsj, 

Allereerst erg vervelend dat door de aanvraag van je buurman je signaal van de lijn is gehaald. Waar dit waarschijnlijk mis is gegaan, is op het punt dat er meerdere aansluitingen op 1 adres zitten en dit niet aangevinkt is. Ik ga kijken hoe ik je verbinding z.s.m. kan laten herstellen. Zou je hiervoor mij in een privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Het betreft een appartementenblok met 3 apparte woonlagen (een lage flat dus).

Eerste woonlaag heeft nummer 1, de tweede laag nummer 1A en de derde laag nummer 1B.

Heb een privebericht gestuurd, dus even afwachten, wat er geregeld kan worden...

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Sander, 

Ik heb je privébericht ontvangen en het e.e.a. voor je uitgezocht. Wat nu blijkt, is dat bij de bouw of onderverdeling van je appartementencomplex maar 1 KPN aansluiting is aangevraagd, en deze zit op 1A. Jouw verbinding heeft hier altijd op aangesloten gezeten en is doorgelust naar jouw adres. De aanvraag van je buurman komt dan ook op dit aderpaar. De kabels die je in de muur hebt gezien zijn geen verschillende aderparen, maar slechts een verdeling over de 3 appartementen. Er blijft echter nog steeds maar één aansluitpunt in het complex. 

Gezien er maar één aderpaar aanwezig is, is het dus niet mogelijk om zowel jou als je buurman beide van een aparte verbinding via ADSL te voorzien. 

Dit is een zeer buitengewone situatie en ik kan me goed voorstellen dat je er erg van baalt dat je internet niet meer werkt. Ik wil graag binnen KPN een oplossing hiervoor vinden, zou je daarvoor nog een mobiel bereikbaarheidsnummer kunnen sturen in een privébericht? En eventuele dagdelen dat je wel of juist niet bereikbaar bent. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Toch wel raar...

Hoe deden ze het vroeger dan, met de ouderwetse huistelefoon?

Neem aan, dat dit ook gescheiden was per woning.

Nogmaals, er gaan dus drie zwarte kabels door de muur met ieder 6 aderparen waarvan er dus 1 bij mij is afgemonteerd, de andere 2 gaan door naar boven. Foto van 29-09-2012

2012-09-29 14.59.55-k1.jpg

Reputatie 4
Badge +6
Hallo sjsjsjsj,

Dank je voor je gegevens in een privébericht. 

Ik heb alles doorgezet naar een collega om dit te escaleren. Wanneer ik hier een terugkoppeling op heb zal ik dit met je delen. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Kleine update:

Inmiddels een dongel in bruikleen ontvangen om de adsl loze periode te kunnen overbruggen.

Van de laatste facturen is netjes een credit nota gemaakt ter compensatie.

Het aanbod om een digitenne ontvanger bij een KPNwinkel te halen heb ik afgeslagen, gezien ik genoeg andere dingen te doen heb...

De 30ste komt er een monteur langs om te kijken wie er nou gelijk heeft over de bekabeling tussen de woning en de wijkcentrale (ik of de database van KPN).

Wordt vervolgd...

Reputatie 4
Badge +4
Bedankt voor de update.
Reputatie 4
Badge +6
Beste sjsjsjsj,

Dank je voor je update, ik ben blij met je terugkoppeling. Hou ons vooral op de hoogte! Ik hoop dat de Dongel je tot de nieuwe aansluiting in een tevreden mate kan voorzien van itnernet. Ik hoop de 30e een nieuwe update van je mogen te lezen.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Monteur is inmiddels langs geweest...

Hij heeft inderdaad de bedrading netjes los hangend terug gevonden in de wijkcentrale.

In overleg met de monteurshelpdesk heeft hij de gegevens opgenomen en doorgegeven.

Nu is het afwachten tot ik gebeld ga worden voor de vervolgstappen voor het opnieuw aansluiten in de wijkcentrale.

Wordt wederom vervolgd...

De oplever datum (van het nieuw aangemaakte abonnement) is helaas al verstreken.

Vrijdag de 15e had het moeten werken, maar tot op heden nog geen bitje dat binnenkomt.

Vrijdagavond uiteraard gelijk al aan de lijn gehangen, maar kon ook niets meten op de lijn.

Had vandaag (maandag de 18e) dan ook wel een telefoontje verwacht van iets of iemand, maar ook dat niet eens :-(

Wat ook jammer is, is dat de ene afdeling niet kan zien, dat de ander gebeld heeft.

Meerdere afdelingen werken geheel langs elkaar heen en weten van elkaar niet, wat ze mij hebben verteld en/of toegezegd.

Nog een week en ik ga toch weer kijken naar een andere aanbieder...

Dan is het al weer bijna TWEE maanden, dat ik zonder zit...

Reputatie 4
Badge +4
Geen goed nieuws dus.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Sjsjsjsj, 

Ik heb alles nagekeken en zie dat er vandaag een monteur gepland is. Zou je me een bericht kunnen sturen of deze het kan oplossen en je verbinding werkt? Ik ben erg benieuwd. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Nou... het heeft even mogen duren, maar dan is het eindelijk toch zo ver!!!

(Op 6 dagen na, 2 maanden zonder vaste aansluiting gezeten)

De moneur die begin van de avond langs is geweest, heeft geconstateerd, dat in de wijkcentrale de verbinding op een hele andere aansluiting is opgeleverd, dan waar de monteur een aantal weken geleden de draden in overleg op heeft vastgezet.

Na de bedrading op de andere aansluiting te hebben vastgezet, was alles binnen de minuut weer online!

Naast de dongle die ik in bruikleen heb gekregen, heeft KPN in de tussentijd ook al een compensatie geregeld.

Ondanks dat het even geduurd heeft... KPN bedankt!

@ Jessica, bedankt voor het in gang zetten van al de gedane acties!

Reputatie 4
Badge +6
Heel erg bedankt voor je terugkoppeling en fijn te horen dat het inderdaad eindelijk zo ver is. Ik ben blij dat het uiteindelijk dan toch gelukt is om jullie beide een goede internet verbinding op te leveren. Dank je voor het op de hoogte houden gedurende het hele traject.

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Reputatie 4
Badge +4
Goed nieuws !!!

Reageer