Beantwoord

BOX 12 helft internetsnelheid dan Experia V10

  • 18 August 2020
  • 16 reacties
  • 4770 keer bekeken

Hoi daar,

 

Ik heb vandaag mijn V10 ingeruild voor de BOX 12. Na installatie wat prima ging is mijn snelheid minder dan de helft welke ik op de V10 had. Diverse keren opnieuw opgestart maar alles doet het maar de snelheid faalt.

 

En nu … ??!?

 

Grtz.

 

Koos

icon

Beste antwoord door RBxx 18 August 2020, 23:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Waarom is die v10 omgeruild?

WiFi dropte steeds. Op meerdere apparaten last van. Ook na reset en allerlei bemoeienissen van KPN met testen welke ze uitgevoerd hebben.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @kowado , maak(te) jij gebruik van pairbonding met een Y-kabel? De KPN Box 12 ondersteunt dat niet en dan blijft er één actieve lijn over en (ongeveer) de halve snelheid.

Badge +19

Heb je de box 12 al een harde reset gegeven?

Ik ga hem morgen ochtend een harde reset geven. Ik laat weten wat het resultaat is. Er is iemand CL aan het kijken en de ander ingelogd op werk en nog iemand on-line Spaans aan het leren ;-)

 

Bedankt vast voor meedenken. 

 

… En als KPN (online service) na alles testen en de gegevens ziet moet hij toch gezien hebben dat (indien van toepassing) pair-bonding ter plaatse was. Nou … wordt vervolgd.

Badge +19

Nou ik ben toch wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van @RBxx 

Hoor je morgen mbt @RBxx ok @Joep1965 ;-) Het zou zo maar kunnen want de snelheid is wel stabiel bedraad als WiFi.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @kowado hier een plaatje van een zgn. Y-kabel, die gebruikt wordt bij pairbonding.

Die zit dan tussen het aansluitpunt (is/ra) en de DSL aansluiting van het modem. En dat moet dan een Experia Box v10 zijn.

Hoi @RBxx Net toch even gekeken en idd het is een zgn Y-Kabel welke in de ISRA zit. Dat wisten ze toch wel lijkt me bij KPN want ik had een V10 dus waarom krijg ik een BOX12 dan?

Grtz.

 

Koos

@Joep1965 en @RBxx … typisch gevalletje van niet verder kijken dan de neus lang was van de servicedesk werd mij verteld. Er was bekend dat ik pairbonding had en er is gewoon een verkeerd modem opgestuurd.

 

Ik krijg nu iets anders maar … welke ;-) !

 

Bedankt nog!

 

Koos

Hi @Angemino024! Wat Peter aangeeft klopt, de V10A gaat niet samen met pairbonding. Het goede nieuws is: het systeem herkent dat jij pairbonding hebt, en zal jou een V10 sturen, en geen V10A. Ik heb dit nog geen één keer fout zien gaan, dus ik ga ervan uit dat dit goed gaat komen. 🙂 Laat je weten zodra je het pakketje hebt?

Nou i.i.g. gaat het een X fout … Ik heb gisteren een BOX12 gehad omdat mijn V10 uitval had … BOX 12 ondersteunt geen pairbonding dus ik zit op half-speed.



*Admin: bericht verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij is het niet de servicedesk die bepaald welk modem je krijgt. Dat bepaald het systeem zelf automatisch volgens mij. De medewerker voert alleen maar in dat je een ander modem moet, niet welke. Ergens in het systeem zal wat verkeerd gegaan zijn. Misschien staat uw pairbounding niet goed geregistreerd ofzo.

Reputatie 7
Badge +21

Ik krijg nu iets anders maar … welke ;-) !

Hi @kowado dan hoop ik dat ze deze keer verder kijken, want voor pairbonding moet het een v10 zijn.

Succes!

Reputatie 7
Badge +20

hoi @kowado, welkom op het forum! 
Ik vraag meteen een V10 voor je aan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

hoi @kowado, welkom op het forum! 
Ik vraag meteen een V10 voor je aan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Gedaan

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @kowado, iemand is me voor geweest en heeft er al een voor je aangevraagd. Je hebt/krijgt hier nog bericht over!