Beantwoord

box 12 i.p.v. experia box 10a

  • 15 June 2020
  • 52 reacties
  • 6435 keer bekeken

Net nieuw bij KPN vandaag mijn modem en SuperWIFI punten binnen gekregen. 22 juni wordt alles aangesloten. Wat ik raar vind is dat er al nieuwe klanten zijn die de Box 12 al hebben. Dit weet ik omdat ik een kennis heb die KPN monteur is.  Ik  lees dit ook op het forum alhier. Ik vraag me af waarom ik de  Box 12 niet heb gekregen maar de Experia 10a. Willekeur?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 16 June 2020, 08:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @gateman 

Zie dit topic waar KPN moderator @Paul_ het volgende aangeeft:

Op dit moment wordt de V12 nog niet geleverd aan nieuwe klanten, afgezien van een kleine pilot die loopt om ervaringen op te doen. Als alles naar wens verloopt, zal in de komende weken ergens het modem worden geleverd aan elke nieuwe aansluiting

https://forum.kpn.com/search?q=experia-box-12&search_type=tag weet dat er proef loopt Die loopt al even en toch lees ik dat er nieuwe abonnees zijn die hem al krijgen.

Reputatie 7
Badge +24

Als je een DSL verbinding hebt waarbij pairbounding mogenlijk is, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je een v10a krijgt. Want dat kan met de 12 niet. En verder is het inderdaad gewoon een beetje willekeur momenteel volgens mij.

 En verder is het inderdaad gewoon een beetje willekeur momenteel volgens mij.

En dat stoort me wel een beetje……..

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @gateman, welkom! Om wat duidelijkheid te scheppen, want het is niet willekeurig. Er was 1 groep nieuwe klanten die een KPN Box 12 kregen om te kijken of alles ging zoals het moest gaan. Je zag daar een paar van hier op het forum voorbij komen. Dus die proef, was juist met nieuwe klanten. Dat was ongeveer 2 weken geleden. Nu al die modems zijn aangesloten en dat over het algemeen goed ging, is besloten om de KPN Box 12 nu ook breed uit te gaan rollen. Dus klanten die vanaf overmorgen hardware thuis verwachten omdat ze nieuwe klant zijn, zullen de Box 12 gaan ontvangen (behalve bij bonding/SIB).

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept.

Wel erg jammer dan dat ik de hardware nu heb gekregen terwijl ik 22 juni aangesloten word.  Maar het verhaal klopt nog steeds niet helemaal. Lees de bijgevoegde link in een vorig bericht maar eens goed. Deze klant heeft de box 4 dagen geleden gekregen en ik weet van een KPN monteur dat hij er al meer geïnstalleerd heeft. Misschien wilt u zo vriendelijk zijn en kunt u er toch voor zorgen dat ik alsnog de box 12 krijg. 

Wel erg jammer dan dat ik de hardware nu heb gekregen terwijl ik 22 juni aangesloten word.  Maar het verhaal klopt nog steeds niet helemaal. Lees de bijgevoegde link in een vorig bericht maar eens goed. Deze klant heeft de box 4 dagen geleden gekregen en ik weet van een KPN monteur dat hij er al meer geïnstalleerd heeft. Misschien wilt u zo vriendelijk zijn en kunt u er toch voor zorgen dat ik alsnog de box 12 krijg. 

Dat gaat, hoogstwaarschijnlijk, niet gebeuren, een goed modem wordt niet door een ‘nieuwer’ exemplaar vervangen.

 

Hij is nog niet aangesloten en zit nog in de verpakking. Zoals gezegd: ik ben nieuwe klant en word 22 juni aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +25

Wel erg jammer dan dat ik de hardware nu heb gekregen terwijl ik 22 juni aangesloten word.  Maar het verhaal klopt nog steeds niet helemaal. Lees de bijgevoegde link in een vorig bericht maar eens goed. Deze klant heeft de box 4 dagen geleden gekregen en ik weet van een KPN monteur dat hij er al meer geïnstalleerd heeft. Misschien wilt u zo vriendelijk zijn en kunt u er toch voor zorgen dat ik alsnog de box 12 krijg. 

Dat is hoe het werkt. Je krijgt de hardware op tijd… En het verhaal klopt wel. Die klant geeft in zijn bericht niet aan wanneer hij de Box 12 heeft gekregen. Waarschijnlijk net als jij een stukje eerder dan dat ‘ie werd aangesloten…

Het kan kloppen dat die monteur er al meer heeft geïnstalleerd, aangezien een groep klanten dus al een V12 heeft ontvangen.. 

Wat JanD zegt klopt. Het huidige modem dat je hebt ontvangen is gewoon prima, en kan ik niet omruilen voor een V12. Het maakt wat dat betreft niet uit of ‘ie nog in de verpakking zit. Wat dat betreft heb je net pech...

Het kan kloppen dat die monteur er al meer heeft geïnstalleerd, aangezien een groep klanten dus al een V12 heeft ontvangen.. 

Dit waren geen test klanten. Maar goed sluit dit topic maar af. Blijf mijn bedenkingen houden. Je moet natuurlijk ook nog de “oude” 10a kwijt. Anders blijft KPN met een grote rest partij zitten.  

Reputatie 7
Badge +25

Het kan kloppen dat die monteur er al meer heeft geïnstalleerd, aangezien een groep klanten dus al een V12 heeft ontvangen.. 

Dit waren geen test klanten. Maar goed sluit dit topic maar af. Blijf mijn bedenkingen houden. Je moet natuurlijk ook nog de “oude” 10a kwijt. Anders blijft KPN met een grote rest partij zitten.  

Jawel, dat waren ze wel. Het is voor jou, en voor de monteur niet te zien of het klanten waren die in de pilot zaten. Zelfs de klanten wisten het niet. Het was 1 groep van rond de 1800 klanten die Box 12 kregen. Puur om te kijken of alles zou gaan zoals gepland. 

Wat je zegt klopt natuurlijk ook. De huidige V10(A)'s gaan zeker nog gebruikt worden, anders zou het gewoonweg zonde zijn.

Ik ben sinds eind mei als nieuwe klant aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN. Heb een Experia V10a box en twee superwifi punten gekregen. Nu krijgen alle nieuwe klanten een Experia box V12 box. Omdat ik toch wel vind dat ik ook een nieuwe klant ben vind Ik de houding van KPN verre van flexibel om mijn huidige box niet te willen omruilen , sterker nog krijg de melding dat mocht mijn huidige v10a box stuk gaan dan krijg ik gewoon weer een andere v10a box.

Reputatie 7
Badge +24

Een Experiabox word pas omgeruild als deze kapot is. Experiaboxen die nog maar een paar maanden in gebruik zijn zomaar omruilen en weggooien is enorm kostbaar en buitengewoon slecht voor het milieu.

Op het moment dat u een nieuwe Experiabox krijgt is het in principe de bedoeling dat u daar een jaar of 15 mee doet. In die periode is de kans groot dat KPN meerdere nieuwe Experiaboxen introduceert. Maar die zijn dan dus voor nieuwe klanten. Ik heb een Experiabox v9. Ik heb dus geen v10 gekregen. En geen v10a.

Reputatie 7
Badge +8

Super WiFi en de v12 gaan ook nog niet samen las ik her en der.

Maar enkel moderators kunnen dat bevestigen of ontkrachten?

Reputatie 7
Badge +25

Super WiFi en de v12 gaan ook nog niet samen las ik her en der.

Maar enkel moderators kunnen dat bevestigen of ontkrachten?

Ze ‘meshen’ en ‘roamen’ nog niet met elkaar inderdaad. Ze werken wel gewoon naast elkaar. Dus de Wifi van de V12 blijft gewoon aan staan.

Reputatie 7
Badge +21

Ze ‘meshen’ en ‘roamen’ nog niet met elkaar inderdaad. Ze werken wel gewoon naast elkaar. Dus de Wifi van de V12 blijft gewoon aan staan.

Hi @Paul_ , je gaf eerder aan “die update komt nog” . Is er al zicht op wanneer?

Reputatie 7
Badge +25

Ze ‘meshen’ en ‘roamen’ nog niet met elkaar inderdaad. Ze werken wel gewoon naast elkaar. Dus de Wifi van de V12 blijft gewoon aan staan.

Hi @Paul_ , je gaf eerder aan “die update komt nog” . Is er al zicht op wanneer?

Nee, ik kan nog geen datum noemen of iets dergelijks. We leveren 'm net op grote schaal uit, dus laten we vooral ook hopen dat dat soepel en voortvarend gaat, dat zou natuurlijk sowieso schelen.

Hoi @gateman, welkom! Om wat duidelijkheid te scheppen, want het is niet willekeurig. Er was 1 groep nieuwe klanten die een KPN Box 12 kregen om te kijken of alles ging zoals het moest gaan. Je zag daar een paar van hier op het forum voorbij komen. Dus die proef, was juist met nieuwe klanten. Dat was ongeveer 2 weken geleden. Nu al die modems zijn aangesloten en dat over het algemeen goed ging, is besloten om de KPN Box 12 nu ook breed uit te gaan rollen. Dus klanten die vanaf overmorgen hardware thuis verwachten omdat ze nieuwe klant zijn, zullen de Box 12 gaan ontvangen (behalve bij bonding/SIB).

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept.

Paul, ik heb bericht gekregen dat mijn router morgen wordt bezorgd. Ik krijg dus de Box 12? Abonnement gaat in op 25 juni na de maand overstapservice vanaf de vorige provider.

 

Reputatie 5
Badge +3

https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/
Zie beneden:

Dit krijg je thuis

Dit zit er allemaal in je pakket.

KPN Box 12

De KPN Box 12 is ons nieuwe modem van gerecycled plastic. Het modem ondersteunt Wifi 6, geeft licht per status en kan single line downloaden. Duurzaam en praktisch.

Ik ga ook een keer officieel overstappen naar KPN (Nu Telfort klant) maar ik wacht nog een paar maanden zodat ik zeker weet dat ik de Box 12 krijg. 

Blijf het knullig vinden dat ik als nieuwe klant niet het nieuwe v12 modem krijg. Heb mijn nek uit gestoken om na het aanleggen van het glasvezel netwerk in ons dorp snel over te stappen naar KPN . Als ik dit geweten had ik toch even gewacht.

Reputatie 5
Badge +3

Ik snap precies wat je bedoeld!

Bij mij had ik 2 mensen geadviseerd om destijds naar Telfort te gaan en kregen nieuwste modem (10A). Ik zat nog in contractperiode en moest wachten. Toen ik klant werd kreeg ik V10, dat was wel ff zuur. Dus nu wacht ik want niemand kan het garanderen dat je nieuwste exemplaar krijgt. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap precies wat je bedoeld!

Bij mij had ik 2 mensen geadviseerd om destijds naar Telfort te gaan en kregen nieuwste modem (10A). Ik zat nog in contractperiode en moest wachten. Toen ik klant werd kreeg ik V10, dat was wel ff zuur. Dus nu wacht ik want niemand kan het garanderen dat je nieuwste exemplaar krijgt. 

Als je DSL met pairbounding hebt, dan krijg je nog steeds de v10. Want de 12 ondersteund dat niet.

Waarom niet even een pauze ingelast met uitleveren tijdens zo’n overgang

Reputatie 7
Badge +24

Waarom niet even een pauze ingelast met uitleveren tijdens zo’n overgang

Wat bedoelt u? Nieuwe klanten een paar weken laten wachten op het installatiepakket?

Laat mensen in ieder geval weten dat er iets wijzigt kunnen ze zelf de keuze maken of ze willen wachten. In mijn geval had ik best even kunnen wachten.