Beantwoord

box 12 i.p.v. experia box 10a

  • 15 June 2020
  • 52 reacties
  • 6435 keer bekeken

Net nieuw bij KPN vandaag mijn modem en SuperWIFI punten binnen gekregen. 22 juni wordt alles aangesloten. Wat ik raar vind is dat er al nieuwe klanten zijn die de Box 12 al hebben. Dit weet ik omdat ik een kennis heb die KPN monteur is.  Ik  lees dit ook op het forum alhier. Ik vraag me af waarom ik de  Box 12 niet heb gekregen maar de Experia 10a. Willekeur?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 16 June 2020, 08:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik denk dat eerst de voorraad "oude" modellen nog uitgegeven moeten worden alvorens gestart wordt om de nieuwe uit te leveren. Dat zijn immers ook prima modems, en dus zonde als bedrijf om deze niet te gebruiken/verstrekken. Vooraf zal het lastig in te schatten dan wel aan te geven zijn hoe snel de bestellingen lopen en op wanneer het moment daar is om de nieuwe modems te verstrekken.

Waarom zijn er een hoop mensen geil op de nieuwe apparatuur… Nieuw betekend niet altijd beter.
Druk maken om dan maar te wachten of geen klant worden omdat ze die nieuwe box niet krijgen.

Het is maar waar je je druk om wilt maken.,

ikzelf heb de v10 draait prima geen reden om maar de v12 te willen omdat die nieuwer is.

en lezen doen mensen tegenwoordig ook niet meer al tig keer topics vragen om nieuwere type modem met telkens zelfs antwoord dat het niet zomaar omgeruild word.

 

Reputatie 7

Ik vraag me af waarom ik de  Box 12 niet heb gekregen maar de Experia 10a. Willekeur?

Voordat een product grootschalig uitgerold wordt, wordt deze aan een beperkte groep abonnees geleverd en wordt die groep goed gemonitored op het ontstaan van problemen.

Pas als blijkt dat er geen noemenswaardige problemen optreden wordt het product vrijgegeven voor grootschalige uitrol.

Voor de V12 kan dat punt elk moment bereikt worden.

Reputatie 7
Badge +24

Laat mensen in ieder geval weten dat er iets wijzigt kunnen ze zelf de keuze maken of ze willen wachten. In mijn geval had ik best even kunnen wachten.

En dat is nou net niet wat je wil als bedrijf zijnde. Een autofabrikant kiest ook zeer zorgvuldig het moment waarop die een nieuw model introduceert. En tot die datum houd die dat nog zo veel mogenlijk geheim. Zo werkt dat nu 1maal.

Reputatie 7
Badge +21

Pas als blijkt dat er geen noemenswaardige problemen optreden wordt het product vrijgegeven voor grootschalige uitrol. Voor de V12 kan dat punt elk moment bereikt worden.

Dat moment is inmiddels bereikt, zie de opmerking van KPN moderator Paul hier 3 dagen geleden:

Nu al die modems zijn aangesloten en dat over het algemeen goed ging, is besloten om de KPN Box 12 nu ook breed uit te gaan rollen. Dus klanten die vanaf overmorgen hardware thuis verwachten omdat ze nieuwe klant zijn, zullen de Box 12 gaan ontvangen (behalve bij bonding/SIB).

Reputatie 7
Badge +8

Blijf het knullig vinden dat ik als nieuwe klant niet het nieuwe v12 modem krijg. Heb mijn nek uit gestoken om na het aanleggen van het glasvezel netwerk in ons dorp snel over te stappen naar KPN . Als ik dit geweten had ik toch even gewacht.

Is wel raar ik vroeg 24-5 mijn nieuwe abonnement aan en 3 juni had ik mijn pakket met een V12 modem erin me ouders doen hetzelfde en hebben een v10A

 

Ja het spijt me voor Paul maar het verhaal klopt niet het is volkomen willekeur. En ik baal nog steeds 

Reputatie 7
Badge +21

@MennoG78 , dan was jij één van de ‘proefkonijnen’ :wink: waar moderator Paul het over had, en je ouders niet. Het voelt mogelijk als willekeur, maar er zal meer achter zitten.

Er was 1 groep van rond de 1800 klanten die Box 12 kregen. Puur om te kijken of alles zou gaan zoals gepland. 

Reputatie 7
Badge +8

@MennoG78 , dan was jij één van de ‘proefkonijnen’ :wink: waar moderator Paul het over had, en je ouders niet.

Er was 1 groep van rond de 1800 klanten die Box 12 kregen. Puur om te kijken of alles zou gaan zoals gepland. 

Oke nou hij zit bij mij weer in de doos ;)

Gebruik me Fritzbox op het moment

Reputatie 4
Badge +2

Op zich vrij logisch, gelet op het feit dat een nieuw modem ook nieuwe problemen/knelpunten/klachten kan veroorzaken. Door een voorzichtige uitgifte in het begin, bijvoorbeeld bij 25% van de aanvragen, kun je alvast kijken of alles naar behoren werkt zonder dat je straks 100% van de nieuw uitgegeven modems hoeft te vervangen.

Een van de ethernetpoorten van mijn v10 deed het niet meer, dus ik heb zojuist gebeld met Kpn en ik krijg een nieuwe toegestuurd. Krijg ik dan een v10 of v10a of de nieuwe box 12?

Reputatie 7

Een van de ethernetpoorten van mijn v10 deed het niet meer, dus ik heb zojuist gebeld met Kpn en ik krijg een nieuwe toegestuurd. Krijg ik dan een v10 of v10a of de nieuwe box 12?

Als het goed is dan krijg je weer een V10.

Reputatie 7
Badge +25

Een van de ethernetpoorten van mijn v10 deed het niet meer, dus ik heb zojuist gebeld met Kpn en ik krijg een nieuwe toegestuurd. Krijg ik dan een v10 of v10a of de nieuwe box 12?

Een V10(A) krijg je dan opgestuurd.

Edit: wjb wint

Klopt heeft klanten service mij ook verteld als mijn V 10A stuk zou gaan krijg ik weer een V10A hoort bij u abonnement zeggen ze. 
 

nogmaals als ik dit had geweten had ik toch gewoon gewacht met de switch van Ziggo naar KPN.

 Ze lopen hier de deuren langs om mensen over te halen over te stappen naar glasvezel van KPN, ik steek mijn nek uit met dit resultaat.

Reputatie 7
Badge +25

nogmaals als ik dit had geweten had ik toch gewoon gewacht met de switch van Ziggo naar KPN.

 Ze lopen hier de deuren langs om mensen over te halen over te stappen naar glasvezel van KPN, ik steek mijn nek uit met dit resultaat.

Klopt, als je langer had gewacht dan had je een V12 ontvangen. Maar dat is wel nu eenmaal hoe het werkt. Er is altijd een punt dat je gaat vernieuwen. En je kan ook moeilijk alle apparatuur die nu in omloop is in de prullenbak gooien, dus zijn er een aantal richtlijnen bij het vervangen van apparatuur. Dat houdt geen rekening met het mensen overhalen naar glasvezel.

Je hebt altijd nog de optie voor een FRITZ!Box of eigen modemkeuze mocht je echt wat anders willen.

De indruk wordt nu gewekt dat ik voor het vernietigen van duizenden modems ben maar dat is niets zo , ik had als nieuwe klant gewoon recht gehad op het V12 modem of laat ik het zo zeggen ik had het fijn gevonden als ik als nieuwe klant een V12 modem had gekregen. Maar laat maar zitten er zijn sinds mijn aansluiting al meer dingen mis gegaan. KPN doet blijkbaar niet zo veel aan nazorg bij nieuwe klanten in mijn geval in ieder geval niet.

Reputatie 7
Badge +25

De indruk wordt nu gewekt dat ik voor het vernietigen van duizenden modems ben maar dat is niets zo , 

Totaal niet mijn intentie hoor. Ik kan dat onmogelijk inschatten. Ik probeer alleen onze kant van het verhaal duidelijk te maken.

ik had als nieuwe klant gewoon recht gehad op het V12 modem of laat ik het zo zeggen ik had het fijn gevonden als ik als nieuwe klant een V12 modem had gekregen. 

Dit zijn 2 compleet andere dingen. Je hebt wel recht op een modem inderdaad, maar niet per se een V12. Dat je fijn had gevonden om een V12 te krijgen geloof ik direct.

 Maar laat maar zitten er zijn sinds mijn aansluiting al meer dingen mis gegaan. KPN doet blijkbaar niet zo veel aan nazorg bij nieuwe klanten in mijn geval in ieder geval niet.

Als er wat aan de hand is dan helpen we je graag hoor. Ik heb geen wat er verder speelt afgezien van het feit dat je graag een V12 wil. Maak een eigen topic aan over de problemen die je ervaart, en dan helpen we je daar met alle liefde.

heb ik gedaan nieuw Topic installatie irritatie

Ik heb als nieuwe klant (25 juni klant geworden bij KPN kom bij Ziggo vandaan, paar dagen ervoor de spullen in huis gekregen) inderdaad de Box 12 gekregen. En ik zie nu inderdaad waarom men zo graag die Box 12 wil. Het is echt een verademing. Ik las altijd over KPN en rampzalige routers maar met deze Box 12 gaan ze in 1 klap van achterin het peloton naar meedoen in de voorste groep. Wel zuur voor bestaande klanten. Ik snap dat KPN niet honderdduizenden modems voor hun gaat vervangen maar ik denk dat er voor bestaande glasvezelklanten best een middenweg te vinden is, zoals: als je het echt perse wilt en er expliciet om vraagt dan doen we het voor je mits je contract verlengt met een jaar en dat je even geduld hebt een maandje tot er genoeg om voorraad zijn + een hele kleine eenmalige vergoeding die KPN (deels) doneert aan een milieubevorderingsinitiatief. Kunnen zij ook weer goede sier mee maken. Dit zullen echt geen tienduizenden mensen zijn, misschien 1000 die daarna als ambassadeur voor je dienen in plaats van als ontevreden klanten zoals nu dreigt te gebeuren. Ook heeft KPN dan weer x aantal extra jaaromzetten van die klant zwart op wit. Kortom KPN en bestaande glasvezelklanten: allebei wat water bij de wijn doen. Zoals gezegd heb ik er zelf geen belang bij want ik ben zoals gezegd een nieuwe klant per 25 juni en heb dus sowieso de Box 12 (en krijg dus ook een vervangende Box 12 of opvolgers mocht hij ooit stuk gaan).

Reputatie 7
Badge +24

Kun je ook vertellen waarom de KPN Box 12 een verademing is? Ik heb hem ook. Had voordien een v9 en ... tja ... sorry hoor, maar de v9 deed het ook prima.

Kun je ook vertellen waarom de KPN Box 12 een verademing is? Ik heb hem ook. Had voordien een v9 en ... tja ... sorry hoor, maar de v9 deed het ook prima.

Ten opzichte van mijn eigen huissituatie toen ik nog bij Ziggo zat en de situatie als ik werkte bij mensen met KPN:

 

Ik heb volle snelheid ook op Wifi, ineens geen problemen meer met werklaptop (die heeft een 10e generatie Intel dus Wifi 6), gamevertragingen zijn weg, geen vertraging meer met verbinden iPad, geen wegvallende verbindingen. Stroomverbruik is lager volgens fabrieksopgave (geen issue maar mooi meegenomen), 4 poorten in plaats van 3 zoals bij de v10a. Algehele stabilitie die beter is. En dit alles terwijl dit nog maar de launchfirmware is en de v10a en ook eerdere routers zelfs na talloze firmware updates in meer of mindere mate problemen hadden. Dus ja ik ben er blij mee. Ik kom zelf zoals gezegd van Ziggo en heb dus niet de eerdere experiaboxen hoeven ondergaan, maar heb wel kennissen (die ik dan probeerde te helpen) die eerdere Experiaboxen hadden en dat was ALTIJD gedoe. Ook op Tweakers is de consenus al jaren dat men weg moet blijven van Experiaboxen tot nu dus met de Box 12 die wel de goedkeuring heeft van een flinke groep daar.

Iets waar ze overigens nog wel aan moeten werken is de samenwerking met de Xbox en VPN, bij beide haal ik nu extreem lage snelheden. Mogelijk UPnP?

Nou ik heb het geprobeerd ben ook een nieuwe klant heb de V10A gekregen . Heb een glasvezel abonnement en apparatuur welke WiFi 6 ondersteunen , maar KPN wil het modem niet omruilen voor de Experia 12.

Nou ik heb het geprobeerd ben ook een nieuwe klant heb de V10A gekregen . Heb een glasvezel abonnement en apparatuur welke WiFi 6 ondersteunen , maar KPN wil het modem niet omruilen voor de Experia 12.

Dat is op zich logisch, want je hebt een goed modem en als deze defect zou zijn zou je weer een V10a terugkrijgen.

 

Reputatie 7
Badge +16

@jaap50 volgens mij heeft @Paul_ het  hier al mooi uitgelegd aan jou waarom je geen v12 gekregen hebt.