Beantwoord

Box 12 reset niet volledig, sindsdien wegvallende wifi

  • 22 September 2022
  • 6 reacties
  • 119 keer bekeken

Beste,

 

Sinds onlangs heb ik een een internet en tv abonnement bij KPN. Het installeren ging niet zonder problemen. In de eerste instantie kreeg ik een modem die uit zichzelf om het kwartier opnieuw ging opstarten. Ter oplossing kreeg ik een nieuw modem, probleem opgelost leek het geval. 

Echter kom ik hier weer een nieuw probleem tegen. De internet en tv verbinding was goed werkend. De naam en wachtwoord van het netwerk wilde ik wijzigen via de servicetool. Deze gaf een foutmelding. Echter werd de netwerknaam van mijn netwerk wel gewijzigd, maar gaat er iets mis met het wachtwoord. Zowel mijn nieuwe netwerkwachtwoord als de oude achterop de modem geven geen mogelijkheid tot inloggen.

Aangezien ik dit probleem voor de wijziging niet had wilde ik aanvankelijk de modem resetten en het laten voor wat het was, het werkte immers met de fabrieksinstellingen. Echter ontstaat hier het probleem. Als ik de modem (Box 12) reset naar fabrieksinstellingen (pinnetje op de reset knop en ingehouden totdat de modem uit zichzelf weer opstart) start deze netjes op onder de oude netwerknaam en maken mijn apparaten ook automatisch verbinding en hebben zodoende ook toegang tot het internet, na enkele minuten vervalt deze verbinding echter. Als ik dan weer kijk naar de beschikbare netwerken vind ik een wifi-netwerk onder de toen gewenste nieuwe netwerknaam, met weer geen mogelijkheid tot verbinden met het standaardwachtwoord of het toen door mij gekozen nieuwe wachtwoord.

Bekabeld internet levert overigens geen probleem.

Kan iemand mij helpen waaraan dit kan liggen en of dit zelf op te lossen is?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 September 2022, 09:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Hier vindt u vanalles over de box 12. In principe zou u in kunnen loggen en de netwetknaam en bijbehorend wachtwoord in kunnen stellen.  Laat even weten of het gelukt is.

Dank voor je snelle reactie Joep. Echter is dit niet het antwoord op mijn probleem. Ik weet hoe ik moet inloggen op mijn modem en de manieren om de netwerknaam en het wachtwoord te wijzigen.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat na een reset het netwerk onder fabrieksinstellingen wordt opgestart maar dat deze na enkele minuten vervalt en het netwerk weer verder gaat onder de nieuwe netwerknaam die ik toentertijd wilde instellen. 

Het lijkt dus alsof de netwerknaam en wachtwoordwijziging die ik in de eerste instantie wilde doorvoeren wel geregistreerd is, ondanks de foutmelding die ik kreeg tijdens het doorvoeren. Echter is er geen mogelijkheid om met wachtwoord achterop de modem, of door het mij gekozen wachtwoord verbinding te maken met het netwerk onder de nieuwe netwerknaam.

Wanneer ik dan de modem wil reset om terug te gaan naar de standaard netwerknaam en het wachtwoord achterop de modem, gaat dit weer even een paar minuten goed, en daarna valt deze verbinding weer weg en komt het netwerk weer beschikbaar onder de toen opgegeven nieuwe netwerknaam, zonder dat ik zelf een wijziging heb doorgevoerd. En met dit netwerk kan ik dus geen verbinding maken met niet mijn eigen gekozen wachtwoord, als het wachtwoord achterop de modem.

Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem heb verduidelijkt, uit je meegestuurde link kan ik in ieder geval geen antwoord halen.

Ook het inloggen op de modem wordt vermoeilijkt omdat dit een actieve verbinding met het modem vereist, die ik dus slechts zeer beperkte tijd heb.

 

 

Reputatie 5

@Mzwaaneveld

Als ik je goed begrijp wijzigt dus het WiFi netwerk zich zelf terug naar een eerder ingestelde naam.

Mbv onderstaande uitleg heb ik in een andere topic proberen te verduidelijken hoe de WiFi weer naar default te zetten:

 

Zover ik begrijp worden de WiFi gegevens opgeslagen in het KPN beheersysteem. 

Bij een “reset” van het modem worden die opgeslagen wifi gegevens automatisch weer terug gezet vanuit het beheersysteem van KPN.

Om nu de wifi gegevens terug naar fabrieksinstellingen te zetten (naar de gegevens vermeld achter op het modem) moet je in het modem WiFi menu de knop "WiFi Defaults” gebruiken. 

Als je de WiFi nu weer aanpast , zullen de nieuwe WiFi gegevens worden opgeslagen in het KPN beheersysteem.

Hoop dat je hiermee je probleem kan oplossen. Probeer gebruikt te maken van een vaste kabel verbinding met de Box12 voor deze aanpassing en wijzigingen van het WiFi , anders loopt het mogelijk nog mis.

Beste Radioman,

 

Dank voor je suggestie. Ook wanneer ik gebruik maak

van deze functie in plaats van de reset knop op de modem wijzigt na een aantal minuten het netwerk weer.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Mzwaaneveld, welkom! Als je de gegevens via de servicetool gewijzigd hebt, worden deze als het ware opgeslagen. Op het moment dat je je wachtwoord dan weer wilt wijzigen, kan je dit opnieuw via de servicetool doen. Het kan ook via de webinterface van het modem. In onderstaand topic legt een KPN monteur uit hoe je dit kunt doen:

 

Beste allemaal,

 

inmiddels verholpen. Het was inderdaad het geval dat de gegevens bewaard werden in de servicetool. Een medewerker heeft deze verwijderd en sindsdien normaal werkende WiFi.

dank voor het meedenken.