Vraag

Breedband IP connectie werkt niet

  • 12 July 2019
  • 4 reacties
  • 459 keer bekeken

Vandaag is door de monteur de modem aangesloten en geïnstalleerd. Bij zijn vertrek was er internetverbinding. Een half uur later niet meer. Het internetlampje op de modem is rood en ‘services’ oranje. Als ik internet openen krijg ik de melding: ‘breedband IP connectie werkt niet’. Op advies van de klantenservice de modem gereset maar dat heeft het probleem niet opgelost. Verder kon de medewerker niets voor
mij doen omdat er net een monteur langs is geweest en het systeem kennelijk nog niet op orde was, zodat ze nergens in kan. Wat is dit verschrikkelijk irritant en wat waardeloze service weer. Er zijn vanmiddag nota bene 2 monteurs met de aansluiting bezig geweest en dan lukt het nog steeds niet om een fatsoenlijk werkende verbinding op te leveren. Ik heb net 2 jaar ellende bij Telfort achter de rug. Ik had gehoopt dat het met KPN beter zou worden, maar helaas. Net zo waardeloos en in de afhandeling misschien wel erger. KPN krijgt nog 24 uur om de internetverbinding te regelen en als ze daar niet in slaagt, dan ontbind ik per direct de overeenkomst. Ik zit niet te wachten op nog eens 2 jaar ellende.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Misschien is dan gewoon je telefoonaansluiting zo brak als het maar halen kan....
Sorry, ik kan de relevantie van jouw reactie niet goed plaatsen.
Reputatie 7
Badge +24
Sorry, ik kan de relevantie van jouw reactie niet goed plaatsen.
Je internet komt je huis binnen via een telefoonkabel van misschien al 40 jaar oud wat misschien al half weggerot is. Of misschien heb je glasvezel, dat kan ook beschadigd zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Jocke, het spijt me voor de hele late reactie. Als een installatiemonteur vertrekt mag je ervan uit gaan dat de verbinding werkt en ook blijft werken. Het is me nog niet duidelijk waarom het een half uur later niet meer werkt.

Er is inmiddels een 'noodpakket' verstuurd, bestaande uit een Digitenne ontvanger en een 4G modem. Dat zorgt ervoor dat je ter overbrugging weer online kunt. Verder is er zaterdag een storingsmelding aangemaakt om dit verder uit te zoeken. Ik ga ervan uit dat de verbinding op korte termijn hersteld wordt. Of misschien is dat al het geval. Ik kan nog geen metingen uitvoeren op jouw verbinding, branden de lampjes nog hetzelfde?

Reageer