Beantwoord

Breedbandverbinding werkt niet

  • 16 May 2021
  • 23 reacties
  • 3559 keer bekeken

Ik heb sinds gisteravond geen verbinding meer met wifi, op geen enkel apparaat. Ik heb de Experia v10 modem al een aantal keer opnieuw opgestart en gereset volgens de aanwijzingen van KPN. Echter heeft dit niet gewerkt. Ik krijg steeds de melding ‘uw breedband IP connectie werkt niet. Controleer alstublieft de ethernet kabels of DSL verbinding’. Alle kabels zitten zoals het hoort. Het lampje van ‘services’ brandt oranje, die van power en wireless zijn groen.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 October 2021, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @samreinders. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van onze diensten. Heb je alle stappen van onze servicepagina al doorlopen? Zo ja, laat dan jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan kunnen wij dit verder voor jou uitzoeken. We horen graag van je!

Ik heb mijn profiel aangepast. Ik heb alles in de servicetool meerdere keren geprobeerd!

Reputatie 7
Badge +16

Dank je wel, @samreinders!
Je hebt het modem dus al herstart en gereset en de kabels gecontroleerd. Heb je de kabels er ook echt even uitgehaald, gecontroleerd en opnieuw aangesloten? Zo ja, dan plannen we een storingsmonteur in.
Wat ik erbij moet vertellen: de kosten van een storingsmonteur zijn voor onze rekening als het probleem aan onze kant ligt, ligt het aan jouw kant (daar valt bekabeling ook onder, vandaar mijn extra check), dan zijn de voorrijkosten voor jouw rekening. De voorrijkosten zijn €60,-. Ik hoor graag of ik een storingsmonteur voor je mag inplannen en welk dagdeel jouw voorkeur heeft (ochtend of middag).

Ik heb nogmaals een reset geprobeerd. Ook heb ik alle kabels eruit en erin gedaan. De lampjes branden opnieuw als hierboven al genoemd was. Services is dus oranje, en internet knippert niet. Is er echt geen andere mogelijkheid om dit zelf op te lossen? Er zitten ook nog andere knopjes op het modem. We vinden die 60 euro wel veel anders. Ochtend komt het best uit, wanneer zou dit het snelst kunnen?

Er is nog iets wat er misschien mee te maken heeft: sinds gisteren is er een open netwerk beschikbaar die heet ‘Huiskamer.v’, net zoals de naam van onze chromecast. Die hebben we gisteren aangesloten namelijk. Het wifinetwerk werkt verder niet, maar misschien is dit een soort stoorzender? Ik heb de stekker er net uitgetrokken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Sam, dan heb je alles gedaan wat je kon doen.

Het snelste en eerstvolgende mogelijkheid is 18 mei tussen 12 en 14 uur, zo heb ik het nu ook ingepland. In de ochtend kan een dag later. We kunnen dit verplaatsen mocht dat beter uitkomen.

Hallo,

Dan zijn wij niet thuis.

Het kan dinsdag wel na 16:00 of woensdag voor 13:00.

 

Reputatie 7
Badge +20

Woensdag 19 mei tussen 0800-1000 uur komt de monteur nu. Hoor graag van je als de monteur is geweest. 

Dank!!

De monteur is net geweest maar het is een probleem met de internetkabels onder de straat. Er kan dus niks aan gedaan worden nu, ze komen volgende week woensdag weer...

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel zuur zeg. :( Heeft de monteur ook iets gezegd of het volgende week opgelost gaat worden? Ik hoop het. Hoor dan graag weer van je. 

Het is opgelost! Er zaten buiten het huis wat kabels verkeerd.

Reputatie 7
Badge +20

Gelukkig. Fijn dat het opgelost is. Blij dat te horen. 

Mocht ik nog iets kunnen betekenen, laat het dan weten. 

Hallo,

Daar ben ik weer.

Precies hetzelfde probleem is aan de hand.

Dit is ontstaan nadat er 19-1-2021 tussen 00:05-7:00 KPN werkzaamheden zijn geweest in mijn buurt (ik kreeg hier een sms van en sinds deze ochtend werkt de wifi soms wel, soms niet. Maar sinds gisteravond krijg ik hem helemaal niet meer werkend). 

Hopelijk kunnen jullie net zoals de vorige keer hiermee helpen.

Groeten,

Sam 

Hallo @samreinders sinds januari klachten en nu pas melden?

 

Sorry, typfout. 19-10-2021

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad dat je geen diensten hebt. Even bellen met 0800-0402 is het snelste. Ik moet namelijk dingen uitsluiten waar het probleem kan liggen. Via deze weg kost dat meer tijd. Mag natuurlijk. Zou je dan willen vertellen welke lampjes er nu op het modem branden/knipperen in welke kleur? Heb je het modem al gereset

Ik heb gereset. Het lampje van ‘services’ brandt oranje, die van power en wireless zijn groen (zoals de foto bovenaan bij mijn allereerste bericht)

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt de bekabeling en dergelijke ook weer gecontroleerd? Ik krijg de vraag of je al eens een nieuw modem hebt ontvangen. Anders zou ik graag een nieuwe willen aanvragen voor je. 

Ja zeker ik heb alles gecontroleerd. De wifi doet het nu wel weer, maar soms valt hij toch nog weg. Ik heb nog geen nieuw modem ontvangen nee.

Is dat wel een voldoende oplossing als ook het kpn netwerk zelf het niet doet?

Hoi @samreinders . Het lijkt er op dat die lijn weer is gaan ‘klapperen’ .  We hebben samen een monteur ingepland voor maandag 1-11 tussen 14:00 en 16:00. Laat je weten hoe het afloopt? 

Ik was zelf niet thuis, mijn huisgenoot, dus ik weet niet precies wat ze gedaan hebben maar de wifi werkt gelukkig weer! Bedankt voor de hulp.