Beantwoord

Brief over nieuwe mogelijke snelheid

  • 21 November 2019
  • 9 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN,

vorige week heb ik van u een brief met een snelheidsverhoging mogen ontvangen van 48mbit naar 100mbit.

Deze zou ik volgens de brief al kunnen regelen via mijn KPN. Helaas kan ik daar geen snelheidsverhoging selecteren en ook geeft hij daar aan dat de maximale snelheid hier 50mbit betreft.

Nu weet ik dat er hier de afgelopen maanden aan het netwerk is gewerkt. Nu is mijn vraag komt deze snelheidsverhoging nog, of heb ik een verkeerde brief ontvangen. De snelheidsverhoging is al wel enige maanden geleden, voor de werkzaamheden aangekondigd via de KPN.

Ik zal de brief toevoegen.

 

mvg,

Stef

Brief KPN met snel

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 29 November 2019, 08:45

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

KPN klanten wordt automatisch omgezet maar daar gaat best wat tijd overheen denk aan een maand. Een medewerker kan dat soms versnellen. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Reputatie 1

Deze site had ik gechecked en geeft nog steeds max 43mbit aan.

Klopt het dat dit ook pas later wordt geupdate?

 

mvg,

Stef

Badge +19

Hmm dat klinkt niet goed. De ervaring die ik heb was dat fourstack al de nieuwe snelheid aangaf voor de brief kwam. Wacht maar even tot een medewerker dit oppakt. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Stef-d, welkom terug en bedankt voor jouw bericht!

Het kan goed zijn dat de lijn al een upgrade heeft gehad, maar dit nog niet als 'gereed' bij ons gemeld is. Pas dan is het ook zichtbaar in Fourstack.. Ik zie dat je nog niet op de juiste lijntype bent aangesloten om gebruik te maken van deze snelheid. Ik heb dit voor je aangepast, en binnen 1 werkdag (dus uiterlijk morgen) zou het doorgevoerd moeten zijn en zou je het moeten merken. Dus als je ergens vanavond of morgenochtend een nieuwe snelheidscheck uitvoert, dan zou je rond de 100Mbit/s moeten uitkomen. 

Wil je laten weten of dit inderdaad gelukt is? :blush:

 

Reputatie 1

Beste @Susan_ ,

om de verwarring een klein beetje completer te maken hebben we vandaag een email van de KPN mogen ontvangen dat onze snelheid is aangepast naar 50mbit. Dit was altijd al onze snelheid dus ik snap niet precies waarom we daar een email voor zouden krijgen, tenzij de brief foutief gestuurd is. Maar dan was het duidelijker geweest aan te geven dat de brief foutief was.

Als ik zelf meet met Speedtest.net, kom ik op 65mbit down en 20mbit upload op dit moment. Dat is eigenlijk het zelfde als na de brief.

zou u kunnen kijken waar de brief en de mail nu precies vandaan komen, want ik heb het idee dat er hier wat dingen langs elkaar heen lopen.

 

Bedankt alvast,

Stef

 

Reputatie 1

Als ik kijk op internet zelf bij de KPN bij een nieuw hussel abonnement zie ik weer max 108mbit :thinking: .

 

Reputatie 1

Ook kan ik deze snelheid nu voor €4,99 extra per maand selecteren. Dit doe ik dan ook graag, maar dan wel alleen als de email van vandaag niet klopt 😄

 

@Susan_ ,

hartelijk dank voor uw hulp,

Stef

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +21

@Stef-d deze snelheid wordt gecommuniceerd omdat je een abonnement van 50/5Mbit/s hebt (Internen en TV basis). Dus op dit moment zal je niet veel hoger komen met de speedtest, want er zit een soort 'rem' op. Maar je kan jouw snelheid wel verhogen met een extra pakket of de wijziging naar Hussel omdat het wel op jouw adres mogelijk is. Dus je kan voor € 4,99 per maand of na een wijziging naar Hussel sneller internet krijgen.

Reageer