Beantwoord

broadband...

• 2 maart 2012
  • 8 reacties
  • 3447 keer bekeken

...dinsdag stond postnl voor de deur met een nieuwe experia box...? Ben altijd wel in voor iets nieuws maar toch eerst de klantenservice even 🙂 gebeld met de vraag waarom? hoezo? doorverbonden met een technicus, deze was ook enigzins verbaast maar gaf aan dat de oude grijze siemens boxjes niet altijd doen wat er van ze gevraagd wordt... door kpn dan denk ik, ik heb dat ding al 4 jaar hangen en nog nooit problemen gehad.

maar goed, nieuwe opgehangen volgens het boekje.... ledje broadband blijft knipperen... de hele nacht... wat nu? (ondertussen met de ouwe grijze weer online)

icon

Beste antwoord door pvdvelde 5 maart 2012, 13:16

Is je huidige Siemens toevallig een SX552, maw een ISDN exemplaar?
Als de nieuwe een ZXV10 is, dan wordt je waarschijnlijk overgestoken naar VDSL. De nieuwe box kun je dan pas aansluiten nadat de lijn aangepast is, omdat ie de oude ISDN-versie van het ADSL signaal niet begrijpt.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hangt je modem dan wel dichtbij je ISRA? Want die nieuwe boxen zijn heel wat kritischer als het gaat om de afstand modem ISRA.

...ISRA is in mijn geval een groot woord... woning uit eind jaren vijftig, in de achtergevel komt een gedraaide staalkabel de kruipruimte binnen en daaruit hangen de twee koperen 'darmpjes' (niet eens iets als dit (http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA). altijd al wel bijzonder gevonden dat dit werkt, helemaal nu met iTV... vanaf dat punt heb ik een (utp) kabel getrokken naar de mk.

...en de afstand... een meter of zes...

Reputatie 5
Badge +7
Okay. Met een dergelijke niet ISRA zou ik eens om een monteur vragen om te zorgen dat dit een fatsoenlijk aansluitpunt wordt. Het zou wel eens kunnen dat dit voor ruis en/of demping zorgt dat die nieuwe modem er niet mee overweg kan.

En als er iets verandert in je lijn (waarom zou je anders een nieuw modem krijgen) en je krijgt de nieuwe niet online, dan heb je wel een probleem.

Reputatie 2
Badge
Is je huidige Siemens toevallig een SX552, maw een ISDN exemplaar?
Als de nieuwe een ZXV10 is, dan wordt je waarschijnlijk overgestoken naar VDSL. De nieuwe box kun je dan pas aansluiten nadat de lijn aangepast is, omdat ie de oude ISDN-versie van het ADSL signaal niet begrijpt.
...het is allemaal weer helemaal voor elkaar! Er was inderdaad een wijziging op mijn abonnement...

Het opnamepakket geactiveerd (zelf), alleen zonder verdere communicatie door kpn. Ik had e.e.a. ook voorgelegd aan de klantenservice, ze zagen dat ik het pakket had aangevraagd maar konden niet zeggen waarom een nieuwe modem... Contact gehad met@KPNwebcare, dat werkt super! Blijkt inderdaad een migratie naar VDSL te zijn... Vanochtend gehele signaal weg, nieuwe modem weer uit de doos gehaald, plug and play, in 1X raak... Alles loopt weer als een zonnetje... Dus het ISRA-tje laten we eerst ook voor wat het is...;)

Bedankt voor jullie input op dit forum! Wees gegroet, Bob

...oh ja, voor de volledigheid. De ouwe was inderdaad een SX552, ooit van ISDN overgestapt op IPB... De nieuwe een H220N van ZTE... En de ISRA, monteur laten komen kost natuurlijk weer het e.e.a. Alles werkt prima en snel door de twee koperen ´darmpjes´, zelfs iTV. Ze zijn hier bezig van Reggefiber om de 30% te halen voor glasvezel, gaat vast lukken... dan gaat sowieso de schep de grond in...

Reputatie 7
Badge +12
Beste Leville,

Goed om te lezen dat alles weer naar behoren werkt. Alle bijdragers aan dit onderwerp, dank voor de goede tips en tricks.

groet,

Allart

Reageer