Beantwoord

Brommend geluid uit verdeelkast

  • 19 July 2019
  • 38 reacties
  • 1677 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Hoi @EgbertvanDijk . Ik heb uiteraard je verhaal weer doorgestuurd naar de infra afdeling. Ik hoop dat er nog iets is aan te passen waardoor jij er geen hinder meer van hebt.
Hallo @EgbertvanDijk hier nog n Dokkumer...alleen woon ik aan de andere kant van het water...vlakbij de Lidl.
En hoera!!!...daar staat ook een straatkast van KPN...die sind eind mei!!!! Dit jaar ook erg veel lawaai heeft.ben er sinds n maand achter dat die kast van kpn is...s'nachts op mijn fietsie, omdat ik er ook niet!!!!van kan slapen...op onderzoek uit...heb het nu ook op dit forum geplaatst en ben er mee bezig...ook de gemeente erachteraan.Morgen zou ik hier op het forum n antwoord op krijgen wat ze eraan gaan doen.ik heb gevraagd of ze miss.geluidsdempende platen in de kast kunnen doen...nou wie weet.
Ben ook al bij de huisarts geweest...en tataaaa...gestrest en depressief komt naar voren...en idd.snachts weinig tot geen slaap....net of staan ze hier met 3 maaimachines in huis(vooral snachts veel last).
Groet, Geertsje
Geluidsdempende platen zou een zegen zijn. Ik durf bijna niet eens meer op bed te gaan. Korte slechte nachtjes.. 😫 Heel veel succes, en ik hoop dat ze bij jullie die kast stil(ler) kunnen krijgen.
Dat hoop ik ook...en als het dan stil zou zijn,dan lig ik denk ik nog te luisteren of het echt wel zo is haha.
En idd.zeeeeer korte nachtjes.
Het is in ieder geval niet goed voor de gezondheid...ben gelukkig positief ingesteld maar dat houd ook n keer op...ik hoop dat we vanavond nog n oogje dicht kunnen knijpen....jij ook veel succes er mee en hoop dat t daar ook stiller wordt....ooit
Hoe is het nu op jullie locaties?
Hoi@Erwin_ ik heb de gemeente gesproken en die heeft me vandaag n berichje gedaan dat er n bedrijf komt met n nieuwe,ander soort ventilator die geplaatst wordt,en de onderdelen die lawaai hebben,worden ook vervangen.
Het zou 1 dezer dagen gebeuren of in de loop van volgende week.
Het zal dus volgende week wel gebeuren want ik hoor het hier nog steeds brommen en ''zoemen''.
Mocht dat niet zo zijn dan moest ik weer even contact opnemen met de gemeente....maar ik ga er van uit dat t nu goed komt.
Heb het van @EgbertvanDijk ook doorgegeven en daar zouden ze ook naar kijken,weet niet of dit ook gebeurt is?
Ik hoop, oprecht dat er daarmee een einde komt aan de ellende, @Geertsje .
Dank je...Ik hoop t ook na al die maanden😏
Bedankt Erwin
Hopelijk word het opgelost met een geluidsisolerend iets. De (oude) verdeelkast is opgewaardeerd waardoor er veel apparatuur, en daarmee veel koelventilatoren, in zijn geplaatst zonder iets aan geluidsisolatie te doen. Aan de binnenkant is er geen ruimte meer om isolatie te plaatsen, dus lijkt het me zo toe dat er een of andere oplossing aan de buitenkant word aangebracht.
Op de la met zo'n 15 ventilatoren (ter grootte van een ventilator van de voeding van een pc) staat met een stift "stil" op geschreven, maar toen de monteur die la los trok kon je pas goed horen wat voor herrie die "stille" ventilatoren hebben. En als je geluk hebt straalt dat geluid zo je slaapkamer in.
Mijn pc heeft natuurlijk ook ventilatoren welke ik zelden zachtjes hoor brommen als hij hard moet werken, dus er zijn veel stillere ventilatoren op de markt.
En in de pc worden ze namelijk aangestuurd naar gelang de warmteontwikkeling. De ventilatoren in de kast draaien gewoon constant dezelfde snelheid. Het zou een verademing zijn als ze kunnen worden gekoppeld aan de warmteontwikkeling in de kast en alleen maar vol gas gaan draaien als de warmte te veel oploopt.

Ik ben benieuwd of dit probleem uiteindelijk verholpen is geweest. In Zoetermeer ten hoogte van Agaat 25 speelt namelijk hetzelfde probleem. Het is onmogelijk om met je raam open te slapen, want de verdeelkast maakt dusdanig herrie alsof het lijkt dat er iemand naast je staat te stofzuigen. Gek word je ervan. Via het contactformulier van KPN Netwerk NL al eerder (1,5 maand geleden) een klacht over ingediend. Daarop vrij vlot een reactie ontvangen dat er wat aan gedaan zou worden. Tot op heden is het gebrom echter niet minder geworden maar eerder erger. Meerdere malen hier contact over gehad, maar steeds hetzelfde bericht gehad dat er naar wordt gekeken terwijl er niets gebeurt. 

 

Ik hoop dat ik via deze weg wel door kan dringen tot de juiste personen die dit probleem op kunnen lossen. 

Hoi @Arjan_85 . Welkom op het forum.

Bijzonder vervelend dat er toegezegd wordt, dat er iets mee gaat gebeuren maar dat jij er niks van merkt. 

Heb je misschien een foto van de kast? En zou je in je profiel een bereikbaarheidsnummer kunnen vermelden? 

Dag Erwin, 

 

bedankt voor je bericht. Bijgevoegd 2 foto's van de verdeelkast. Vanochtend was er toevallig een monteur bezig met de kast. Ik had goede hoop dat hij de geluidsklachten kwam verhelpen, maar hij gaf aan dat hij er alléén was om andere nieuwbouwhuizen aan te sluiten en dat hij niks kon betekenen m.b.t. de geluidshinder. Hij gaf wel aan te begrijpen dat we er gek van worden in de buurt en dat we met KPN daarover contact moesten opnemen. Mijn nummer stond al in mijn profiel. Ik hoop dat deze nu zichtbaar is.  Groet, Arjan 

 

Dank voor de duidelijke foto's.  Ik ga dit aankaarten bij onze infra mensen!