Beantwoord

Budget Alles-in-1 legt fout bij KPN netwerk

  • 26 December 2022
  • 25 reacties
  • 1101 keer bekeken

Beste allemaal,

Wij zitten hier met een behoorlijk storend probleem.
Regelmatig, op z’n minst meer dan 5 keer per dag, valt bij ons alles geheel uit en kunnen we misschien even 5 minuten niks meer doen, met thuiswerken en gamen thuis is dat echt bizar irritant.

Ik heb vernomen uit vorige forum posts dat KPN natuurlijk geen inzake kunnen zien van klanten van Budget Alles in 1, logisch, alleen is het probleem wat wij ervaren volgens de klantenservice van Budget Alles-in-1 gerelateerd aan een KPN-wide storing (waar aan gewerkt zou worden door KPN naar hun zeggen) en zeggen hun dat de connectie van onze Experia V10a modem geheel perfect is en dat het opgelost zou zijn vroeg in December.. terwijl het nu al de 26ste is lol..

Nou is het zo dat ons Budget Alles-in-1 contract is afgelopen en we over gaan stappen naar glasvezel rond Januari via T-Mobile (Thank god), maar ben bang dat gezien het over het KPN netwerk heen loopt dat we nog steeds dit irritante probleem gaan ervaren.

Ik werk zelf voor de Ziggo Klantenservice dus heb echt wel alles geprobeerd wat ik zo kan bedenken en er zit ook in z’n geheel geen patroon aan de uitvallen.

Is dit bekend bij KPN of ben ik blij gemaakt met een dooie mus?
Hebben klanten van KPN hier last van?

Met vriendelijke groet,

Delano (:

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 December 2022, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Daar hebben KPN klanten geen last van. Het is geen groot algemeen probleem waar aan gewerkt word in ieder geval.

Nee. Daar hebben KPN klanten geen last van. Het is geen groot algemeen probleem waar aan gewerkt word in ieder geval.

Dus grote kans dat ik word voorgelogen?
Ik vond het al zo vreemd, zat meteen bij elke andere provider op het KPN netwerk te kijken of hun hetzelfde probleem hadden, maar denk oprecht dat het gewoon hun modem is, het is een oudere V10a.

Reputatie 7
Badge +28

Dat modem is vast nog wel goed. Daar zijn hier bij KPN maar heel weinig klachten over. 

Dat modem is vast nog wel goed. Daar zijn hier bij KPN maar heel weinig klachten over. 

Alright, mooi dat die dan goed is in ieder geval.

Vind het zo krom dat Budget dan zegt dat het het KPN netwerk is terwijl er eigenlijk geen enkele klachten online bestaan over dit specifiek probleem bij andere providers behalve bij Budget.
Dacht dat dit misschien een wat oudere model was gezien het reseller dingen zijn.

Bedankt voor het opklaren van dat dan, dan weet ik dat haha.

Mijn buurvrouw had hetzelfde met budget. Zeker 2 x per dag de v10a herstarten. Hier met kpn geen probleem. 

Buurvrouw is juist onlangs naar Ziggo overgestapt. Waarom heb je dat zelf niet? Nota bene Ziggo klanten service. Lijkt me lastig als je dan zelf de diensten niet hebt.…

 

Ik dacht dat @DennisA78 laatst iets schreef over een of ander probleem met de V10A.Ik weet niet meer wat dat was en of dat hier wat mee te maken kon hebben, misschien kan hij dat hier nog even aangeven.

Ik weet in ieder geval wel dat KPN de V10A eigenlijk niet/nauwelijks meer uitlevert.

Maar misschien kunnen we je er hier wel mee helpen.Hoe zit je netwerk in elkaar?Wat heb je allemaal erop aangesloten?

Sommige Zonnepanelen omvormers, switches zonder IGMP snooping, DVS'en kunnen deze problemen soms wel veroorzaken.

Is daarnaast je DSL kabel plat of rond?Platte kabels zijn vaak van enorm slechte kwaliteit.

Ook al een keer een modemruil gehad?

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet in ieder geval wel dat KPN de V10A eigenlijk niet/nauwelijks meer uitlevert.

Misschien wel juist omdat KPN dit model apart houd voor andere providers zoals Budget. KPN levert nu inmiddels de KPN Box aan de eigen klanten. Deze word denk ik voorlopig nog niet aan andere providers zoals Budget geleverd.

Dat klopt @Nick83 .

Voorheen werkte Budget en Oxxio verbindingen via Telfort software, dus toen kon de Box 12 niet eens.En de V10 had KPN zelf nodig en daar is nu zelfs een tekort aan.Dus toen kon eigenlijk alleen de V10A.

 

De v10 is/was toch echt betrouwbaarder dan de 10a.

Dat de Budget/Oxxio modems op Telfort firmware draaide is nieuw voor mij. Ik was in de veronderstelling dat behalve het logo de firmware gelijk was.

Nee, de VLAN's verschillen ook.

Maar de V10 is zeker beter dan de V10A, daar is iedereen het wel mee eens denk ik.Enkel bij sommige koperlijnen kan de V10A wat stabieler zijn dan de V10.

Reputatie 4
Badge +3

je zit op een koper verbinding en dat ondergronds netwerk is van kpn. dus technisch gezien ja het kan de schuld van kpn zijn als de koperverbinding slecht is. maar kan ook aan de modem liggen. 

 

glasvezel is redelijk nieuw netwerk dus zal vast wel soepeler lopen. 

 

 

@martijn197108 van de verschillende vlans is mij dan weer wel bekend.

 

Die box 12 is ook niet alles, regelmatig herstarten vanwege een verloren IPV6 verbinding. 

 

@DSleepy met glasvezel ligt het eraan of Tmobile de operator is zoals op mijn adres oud Reggefiber netwerk of hun eigen netwerk. Op diverse adressen is TM een WBA klant dus blijft alles nagenoeg gelijk.

 

Budget is wezenlijk enkel een naam die geplakt is op diensten van KPN. Dat er wat onderhuidse verschillen zijn zegt niet zo gek veel in mijn ogen.

Ja klopt @Galdor68 , ik heb zelf het idee dat zelfs de V10A nog beter is dan de box 12.

Hopelijk word de box 12 nog wat beter, maar die software updates lossen vaak een probleem op maar en komt weer een nieuwe bij...Schiet niet echt op.

 

Mijn buurvrouw had hetzelfde met budget. Zeker 2 x per dag de v10a herstarten. Hier met kpn geen probleem. 

Buurvrouw is juist onlangs naar Ziggo overgestapt. Waarom heb je dat zelf niet? Nota bene Ziggo klanten service. Lijkt me lastig als je dan zelf de diensten niet hebt.…

 

Goed om te horen dat dat in ieder geval niet meer zo is bij KPN!

De prijs/kwaliteitverhouding van Ziggo ben ik nooit zo overtuigd van geweest. Ik heb bij mijn oude adres wel gewoon Ziggo gehad gezien ik personeelskorting had en op het oude adres was het al jaren Ziggo vanuit mijn ouders.

Helaas hadden we daar ook al vaker te maken met storingen en ik heb zojuist een mooi aanbod gehad om 1Gbit te krijgen vanuit T-Mobile wat voor een fractie van de kosten van Ziggo Giga is, niet te vergeten dat je verbinding niet 1000Mbit/s download EN 50Mbit/s upload is maar dat als je xMbit/s aan het uploaden bent dat je download daar ook aan onder doorgaat om wille van de bandbreedte die op je netwerk gebruikt word. Niet dat je de volledige 50Mbit/s gebruikt maar 1000Mbit/s is toch gewoon flexibeler.

En daarnaast heeft het KPN netwerk gewoon simpelweg een veel directere verbinding. Dus als ik een spel speel zit ik op 8 ping terwijl Ziggo me de afgelopen periode 32 gaf, dat soort dingen haha

 

Ik dacht dat @DennisA78 laatst iets schreef over een of ander probleem met de V10A.Ik weet niet meer wat dat was en of dat hier wat mee te maken kon hebben, misschien kan hij dat hier nog even aangeven.

Ik weet in ieder geval wel dat KPN de V10A eigenlijk niet/nauwelijks meer uitlevert.

Maar misschien kunnen we je er hier wel mee helpen.Hoe zit je netwerk in elkaar?Wat heb je allemaal erop aangesloten?

Sommige Zonnepanelen omvormers, switches zonder IGMP snooping, DVS'en kunnen deze problemen soms wel veroorzaken.

Is daarnaast je DSL kabel plat of rond?Platte kabels zijn vaak van enorm slechte kwaliteit.

Ook al een keer een modemruil gehad?

Wij hebben in het begin een geheel nieuw AOP gekregen (als dat ook zo heet in de KPN wereld) omdat onze verbinding niet direct goed aan stond op de wijkkast.

Wij hebben helemaal niks qua andere apparatuur behalve mijn computer, de mediabox en de telefoons (iPhone’s)

Het is inderdaad een platte kabel tot mijn grote verbazing.. Misschien dat dit het kan zijn? 

Is het het waard om hun hiervoor nog te benaderen denk je? Ik krijg immers in Januari (of eerder) al glasvezel.

Bedankt voor je advies!

@martijn197108 van de verschillende vlans is mij dan weer wel bekend.

 

Die box 12 is ook niet alles, regelmatig herstarten vanwege een verloren IPV6 verbinding. 

 

@DSleepy met glasvezel ligt het eraan of Tmobile de operator is zoals op mijn adres oud Reggefiber netwerk of hun eigen netwerk. Op diverse adressen is TM een WBA klant dus blijft alles nagenoeg gelijk.

 

Budget is wezenlijk enkel een naam die geplakt is op diensten van KPN. Dat er wat onderhuidse verschillen zijn zegt niet zo gek veel in mijn ogen.

Yeah, precies wat ik dacht. dit is DutchFiber geloof ik.

Je merkt het echter wel aan hun klantenservice dat Budget ook wel uh.. Budget is hoor haha

Maar precies wat ik zeg, als deze storingen er niet hadden geweest had ik waarschijnlijk wel klant gebleven (mits glasvezel een jaartje langer had geduurd dan he)

Het is inderdaad een platte kabel tot mijn grote verbazing.. Misschien dat dit het kan zijn? 

Is het het waard om hun hiervoor nog te benaderen denk je? Ik krijg immers in Januari (of eerder) al glasvezel.

Zeker doen!

Geen idee of Budget dat kan, maar KPN kan gewoon kosteloos een aansluitsetje leveren met daarin een 1.5m ronde kabel.Ik zou gewoon budget bellen en vragen of ze het kunnen toesturen.

Al je apparaten zijn denk ik gewoon direct bekabeld of via wifi aangesloten zonder iets er tussen?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@martijn197108 van de verschillende vlans is mij dan weer wel bekend.

 

Die box 12 is ook niet alles, regelmatig herstarten vanwege een verloren IPV6 verbinding. 

 

@DSleepy met glasvezel ligt het eraan of Tmobile de operator is zoals op mijn adres oud Reggefiber netwerk of hun eigen netwerk. Op diverse adressen is TM een WBA klant dus blijft alles nagenoeg gelijk.

 

Budget is wezenlijk enkel een naam die geplakt is op diensten van KPN. Dat er wat onderhuidse verschillen zijn zegt niet zo gek veel in mijn ogen.

Yeah, precies wat ik dacht. dit is DutchFiber geloof ik.

Je merkt het echter wel aan hun klantenservice dat Budget ook wel uh.. Budget is hoor haha

Maar precies wat ik zeg, als deze storingen er niet hadden geweest had ik waarschijnlijk wel klant gebleven (mits glasvezel een jaartje langer had geduurd dan he)

 

Als de glasvezel in jouw straat/wijk inderdaad is aangelegd door Open Dutch Fiber (te herkennen aan de kabelkleur, een soort blauw/groenig) dan heb je bij een overstap straks niets meer met KPN te maken, zoals je in je eerste bericht aangaf. Maar dan ook echt niets meer. Fysiek volledig ander netwerk, zowel binnen als buiten.

Weer iets geleerd oranje is dus niet meer per definitie de kleur voor een glasvezel mantel. 

Reputatie 7
Badge +10

Weer iets geleerd oranje is dus niet meer per definitie de kleur voor een glasvezel mantel. 

 

De kleuren voor telecomkabels en buizen zijn niet hard vastgelegd. Geel, wit, grijs en rood zijn niet toegestaan door de andere netbeheerders omdat deze al in gebruik zijn voor gas, water, electra LS en electra MS/HS

Blauw is altijd KPN koper en KPN zakelijk glas.

Groen is van oorsprong coax en backbone glasvezel voor coax, maar wordt nu ook gebruikt door Delta (voorheen ook coax) voor haar FttH glasvezel.

En dan dus oranje… Is wel veel in gebruik voor glasvezel (ook Eurofiber bijvoorbeeld) maar ODF heeft gekozen voor een andere kleur. En Primevest (voorheen ook aanleg voor T-Mobile) gebruikte zelfs magenta (de roze T-Mobile kleur).

Het is inderdaad een platte kabel tot mijn grote verbazing.. Misschien dat dit het kan zijn? 

Is het het waard om hun hiervoor nog te benaderen denk je? Ik krijg immers in Januari (of eerder) al glasvezel.

Zeker doen!

Geen idee of Budget dat kan, maar KPN kan gewoon kosteloos een aansluitsetje leveren met daarin een 1.5m ronde kabel.Ik zou gewoon budget bellen en vragen of ze het kunnen toesturen.

Al je apparaten zijn denk ik gewoon direct bekabeld of via wifi aangesloten zonder iets er tussen?

 

 

Alright!

Ga ik doen, ga ik even kijken of ze dat kunnen toesturen. 
Alles is bekabeld wat bekabeld kan zijn, met uitzondering van de telefoons uiteraard haha

Bedankt!

@martijn197108 van de verschillende vlans is mij dan weer wel bekend.

 

Die box 12 is ook niet alles, regelmatig herstarten vanwege een verloren IPV6 verbinding. 

 

@DSleepy met glasvezel ligt het eraan of Tmobile de operator is zoals op mijn adres oud Reggefiber netwerk of hun eigen netwerk. Op diverse adressen is TM een WBA klant dus blijft alles nagenoeg gelijk.

 

Budget is wezenlijk enkel een naam die geplakt is op diensten van KPN. Dat er wat onderhuidse verschillen zijn zegt niet zo gek veel in mijn ogen.

Yeah, precies wat ik dacht. dit is DutchFiber geloof ik.

Je merkt het echter wel aan hun klantenservice dat Budget ook wel uh.. Budget is hoor haha

Maar precies wat ik zeg, als deze storingen er niet hadden geweest had ik waarschijnlijk wel klant gebleven (mits glasvezel een jaartje langer had geduurd dan he)

 

Als de glasvezel in jouw straat/wijk inderdaad is aangelegd door Open Dutch Fiber (te herkennen aan de kabelkleur, een soort blauw/groenig) dan heb je bij een overstap straks niets meer met KPN te maken, zoals je in je eerste bericht aangaf. Maar dan ook echt niets meer. Fysiek volledig ander netwerk, zowel binnen als buiten.

Ah kijk, naja om heel eerlijk te zijn denk ik vanuit de threads hier niet meer dat het een specifiek KPN probleem is, dus had het niet erg gevonden om op KPN netwerk te blijven zitten met glasvezel maar dit is ook prima en perfect!

Dankjewel!

Alright!

Ga ik doen, ga ik even kijken of ze dat kunnen toesturen. 
Alles is bekabeld wat bekabeld kan zijn, met uitzondering van de telefoons uiteraard haha

Bedankt!

Laat maar weten of het verschil maakt, ik ben benieuwd🙂

Anders misschien toch ook een modemruil aanvragen, misschien is er wat met je specifieke V10A mis.

Hoi @DSleepy . Vreemd (en jammer) dat budget geen actie onderneemt.

Ik ken de exacte details natuurlijk niet maar als hier een KPN klant klaagt over wegvallende verbinding gaan we gewoon een analyse doen. Als we samen het klantdomein hebben uitgesloten (kabels, aansluitpunten, hardware)  stuur ik doorgaans gewoon een monteur. Deze optie zouden ze bij budget ook moeten hebben. 

Maar goed, je gaat zo te lezen over op glasvezel.  De kans is zeer groot dat je dan van alle problemen af bent. 

Hoi @DSleepy . Vreemd (en jammer) dat budget geen actie onderneemt.

Ik ken de exacte details natuurlijk niet maar als hier een KPN klant klaagt over wegvallende verbinding gaan we gewoon een analyse doen. Als we samen het klantdomein hebben uitgesloten (kabels, aansluitpunten, hardware)  stuur ik doorgaans gewoon een monteur. Deze optie zouden ze bij budget ook moeten hebben. 

Maar goed, je gaat zo te lezen over op glasvezel.  De kans is zeer groot dat je dan van alle problemen af bent. 

Hi!

Ja dat doen wij dus ook exact zo bij Ziggo, maar wij hebben ook soort van alerts die erop wijzen als er een globale storing is zoals bijvoorbeeld dat een TV zender wat storing heeft of vertraging in audio, dat soort dingen, dus ik ging een beetje ervan uit dat hij misschien ook zo’n alert zag en dat hij daarbij de conclusie trok.

Hij gaf aan dat het signaal prima is, maar gaf hem al aan dat het niet continu is of dat het signaal constant stoort, want als ‘ie het doet dan doet ‘ie het ook goed.

En gelukkig maar, zit al echt bizar lang te wachten op glasvezel, denk wel meer dan 10 jaar toen ik nog een kleinere jongen was hahaha.