Beantwoord

buitengebied 4g modem sim kaart gegevens

  • 9 August 2019
  • 12 reacties
  • 3248 keer bekeken

ik wil mijn standaard 4g modem voor internet buitengebied vervangen door een 4g modem met buiten antenne's en heb daarvoor de pincode en het tel nr van de sim kaart nodig die in het standaard modem zit. Hoe kom ik daaraan of is mijn missie kansloos ?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 August 2019, 12:12

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi RJ50, welkom op het forum! Ik stel je eerst een tegenvraag: heb jij 4G Buitengebied waarbij het 4G modem verbonden is met je Experia Box, of staat deze helemaal los?

In het geval van de verbonden variant: die kun je niet vervangen. De losse variant zou wel moeten kunnen denk ik. Maar, op beide 4G modems van ons kun je al een buitenantenne aansluiten. Vervangen zou dan ook niet nodig moeten zijn.
Hoi Erik,

Het 4G modem(Sagemcom FAST 4360) staat los en is verbonden via een netwerkkabel met een ethernetpoort van de experiabox v10. Ik heb begrepen dat er geen losse buiten antenne op de Sagemcom zou kunnen, vandaar mijn vraag. Hoor graag van je.

dank !

Rob
Reputatie 7
Badge +28
Hey Rob, even voor de zekerheid: je hebt nu het model met ingebouwde antennes? We hebben twee modellen, die handig genoeg hetzelfde typenummer hebben. Bij het eerste model zitten de antennes intern, bij de tweede zitten er twee kleine antennes bovenop. Je kunt die antennes losschroeven en er een buitenantenne op aansluiten. Zie ook Apparatuur voor thuis: Buitengebied.



Een pincode of telefoonnummer heb je daar verder niet voor nodig, dus dat gedeelte begrijp ik niet helemaal 🙂 Is dit het model dat je hebt of heb je degene zonder antennes?
Hoi Joran, ik heb het model met de interne antenne's, dus niet die van je foto Ik heb zelf een WLan / 4G router met externe antenne's en wil daar de buitengebied SIM kaart in plaatsen en deze aansluiten op de experiabox, maar om de SIM kaart te kunnen gebruiken vraagt de router om pincode en het tel nr van de SIM kaart... Rob.
Reputatie 7
Badge +28
Ahh, nu snap ik em. Dan heb ik wel slecht nieuws. De simkaart van het SIB modem is niet te gebruiken in een ander apparaat. Het is gekoppeld aan de hardware van het modem. Dit is onder andere om te voorkomen dat de simkaart op andere plaatsen wordt gebruikt (het is immers een onbeperkte simkaart).

Ik kan wel het Sagemcom modem omruilen voor dit nieuwere model van de foto. Er zitten al twee kleine antenne's op (wat voor wat beter bereik zorgt) en je kunt die er af schroeven om een buitenantenne op aan te sluiten.

Als je liever je eigen router wil gebruiken is dat (bij ons) alleen mogelijk met een Mobiel Internet abonnement. Hier krijg je dan een nieuwe simkaart bij meegeleverd.
Hoi Joran, dan wil ik graag het modem omruilen voor het nieuwere model met de 2 losse antennes, graag hoor ik wat ik daar voor moet doen. groet Rob
Reputatie 7
Badge +28
Allereerst excuses voor de zeer late vervolgreactie. Kun je jouw adresgegevens toevoegen aan je profiel en hier een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan ga ik dit regelen.
Hoi Joran, geen probleem, adresgegevens toegevoegd, dank ! Rob.
Reputatie 7
Badge +28
Top! De omruil wordt in orde gemaakt. Het nieuwe modem wordt naar een servicepunt in de buurt gestuurd. Je ontvangt alle informatie per sms. In het pakket zitten alleen het nieuwe modem en een stroomadapter. Dit is ook wat we graag retour willen zien. Kun je het Sagemcom modem (+adapter) in een doos verpakken en deze meenemen? Het servicepunt stuurt de oude apparatuur terug en geeft jou het nieuwe modem mee. De ethernetkabel (tussen Experia Box en Sagemcom) kun je gewoon laten zitten.

Zoals je op de foto hierboven ziet kun je de meegeleverde antennes losdraaien van het modem en in plaats daarvan de externe antennes aansluiten. Ik hoop dat het lukt en ben benieuwd naar de afloop. Laat het vooral weten 🙂
Hoi Joran, neem aan dat het nieuwe modem inclusief sim kaart is en gebruiksklaar, net als het huidige modem toen ik deze ontving ? Dank voor je moeite en KYP ! Rob.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt! Het is plug & play. De ingebouwde simkaart is direct geactiveerd. Graag gedaan voor nu en ik hoor straks graag of het beter werkt met de (buiten)antennes 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@RJ50: Is het gelukt met het nieuwe modem? En werkt de verbinding nu beter?

Reageer