Vraag

Internet en tv in buitengebied werkt niet goed

  • 5 May 2021
  • 17 reacties
  • 138 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Hallo,

Sinds 3 weken een KPN ABO. Onze snelheid was 9 Mb down en 2 Mb up.

Dus buitengebied modem erbij.

Met de combi V10A & Buitengebied 40 Mb down en 45 Mb up. Iedereen blij.

Na een paar dagen werd de snelheid 6 Mb down, 1 Mb up.

Chat met Kpn opgestart. Duurde even, maar er werd meteen een monteur gestuurd.

Deze heeft de V10A omgeruild voor een V10. Internet was weer super. 

weliswaar wat lager, maar goed 30 Mb down en 25 Mb up.

Monteur tevreden naar huis.

Wij de rest even aansluiten, wat bleek…… geen tv en geen telefoon.

Je denkt natuurlijk dat heb ik niet goed aangesloten, alles nakijken, proberen en resetten, dus een uurtje of twee later nog geen succes.

Kpn maar weer gebeld……. wat een drama. We kregen een nieuw Tv kastje opgestuurd hoewel ik zei dat het daaraan eigenlijk niet kon leggen, want ik had al 2 kastjes geprobeerd zonder enig resultaat. 

De Kpn medewerker zegde een monteur toe als het niet zou werken.

Nieuw kastje kwam, uiteraard geen resultaat.

Dus met Kpn gechat. 4 verschillende kpn medewerkers gehad omdat na een minuut of 10 de verbinding door de medewerker van Kpn werd verbroken, althans dat stond op mijn scherm.

Uiteindelijk met een zekere David gechat, maar deze wilde geen monteur sturen. Na een uurtje kreeg ik het toch voor elkaar dat hij een monteur ging inplannen. De volgende dag kon deze komen. Top pffffffff.

Kwart voor twee stond de monteur voor de deur.

Mijn suggestie om het V10A even terug te zetten werd in de wind geslagen. Hij ging eerst even de boel doormeten, want zijn meter gaf als afstand tot de straatkast  -1 meter aan. Hij gaf aan dat er waarschijnlijk een sluiting was. Telefoon gaf wel een kieslijn, maar gaf meteen in gesprek als je een nummer draaide. Ook als je het thuisnummer belde was deze in gesprek.

Internet werkte wel ok. Prima snelheid.

Na een uurtje gaf hij aan dat het wellicht in de straatkast zat en ging hij daar een aderpaar omwisselen.

Na 45 minuten was hij terug. Helaas was het resultaat wederom negatief.

Na aandringen werd dan toch de V10 omgewisseld voor een V10A modem.

Eureka!!! Alles werkt weer. Sneldheid 25 down, 20 up. Voor ons al een hele verbetering.

Enigszins mopperend ging de monteur na een uurtje of drie weer weg. Een verklaring van het waarom kregen we niet en dit zouden we ook niet van Kpn krijgen zei hij,,,,, jammer.

Nu 2 dagen later check ik even de snelheid 6Mb down, 2 Mb up…. HELP ik moet waarschijnlijk weer opnieuw beginnen.

Wie kan mij helpen?

  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euh.... is Ziggo bij u niet beschikbaar? 

Ik verwonder me er een beetje over dat u überhaupt tv gekregen heeft bij KPN bij deze snelheid. De snelheid word wel door 4G verhoogt. Tenminste, dat zou zo moeten zijn. Maar de tv werkt niet over 4G, die doet het alleen over de kabel, 9 mbit dus. En dat is wel op het randje.

Reputatie 7

Hoi @ANM, welkom op het forum. De haalbare snelheid klinkt zoals Nick al zegt inderdaad als een grensgeval of tv wel of niet mogelijk is. Heb je hier inmiddels al weer contact over gehad via 0800-0402 of via de chat, en is er al meegekeken? Ik heb nog geen gegevens van je, daardoor kan ik nog niet meekijken. Als er nog niets in gang is gezet kijk ik ook graag met je mee, daarvoor kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt.

Reputatie 5
Badge +6

@Nick83 Dat is heel goed mogelijk  zet het TV kastje op SD waardoor hij maar 4mbit van de 9mbit. Kijk als je hem op HD zet dan word het lastiger aangezien dat 9mbit van de lijn vraagt

Tv doet het nu behoorlijk. 
Hoe kan ik zien of hij op SD staat?

Helaas is de internetsnelheid weer slecht < 7mb. 
Zou dit door de regen komen?


Helaas heeft Caiw alleenrecht op de kabel. Dus geen Ziggo. 
 

bedankt voor jullie reacties. 
@Jasper ok zal de gegevens compleet malen. 

@Jasper Hallo Jasper, ik heb de gegevens in mijn profiel aangepast. 

Internetsnelheid is nu weer 6 Down, 2 Up….

TV gaat goed.

Reputatie 7
Badge +24

Helaas heeft Caiw alleenrecht op de kabel. Dus geen Ziggo. 

Dan ga je toch naar Caiway? Of is dat geen optie?

Reputatie 7
Badge +24

Tv doet het nu behoorlijk. 
Hoe kan ik zien of hij op SD staat?

Op afstandsbediening kies je de knop MENU. Dan Instellingen. Bij de volgende opties kun je ergens de keuze SD/HD vinden. Maar ik gok dat deze al op SD staat.

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @ANM. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken. Zo te zien komt er zo'n 10 Mbit/s binnen op de Experia Box op dit moment, dat is genoeg voor het SD signaal waar de ontvanger al op staat. Hoe meet jij de snelheid als je een speedtest doet, is dat via een kabel of via Wifi? Als het via Wifi is kan dat ook iets anders zijn dan het binnenkomende signaal. 

Wat je daarnaast kunt doen is op het 4G modem kijken naar waar de simkaart er in zit, kan je dat aanduwen om te kijken of die goed contact maakt?

Bedankt voor de gegevens @ANM. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken. Zo te zien komt er zo'n 10 Mbit/s binnen op de Experia Box op dit moment, dat is genoeg voor het SD signaal waar de ontvanger al op staat. Hoe meet jij de snelheid als je een speedtest doet, is dat via een kabel of via Wifi? Als het via Wifi is kan dat ook iets anders zijn dan het binnenkomende signaal. 

Wat je daarnaast kunt doen is op het 4G modem kijken naar waar de simkaart er in zit, kan je dat aanduwen om te kijken of die goed contact maakt?

@Jasper 

De Wifi wordt geregeld via een Deco M9+ van Tp Link. De snelheid wordt hier in de app aangegeven via de kabel. Ook een externe speedtest via mijn iPhone geeft min of meer dezelfde snelheden. 

Ik zal je suggestie aangaande de simkaart even uitvoeren vanmorgen en hou je op de hoogte.

Helaas heeft Caiw alleenrecht op de kabel. Dus geen Ziggo. 

Dan ga je toch naar Caiway? Of is dat geen optie?

@Nick83 Navraag in de buurt geeft aan dat de verbinding beroerd is. Veel mensen klagen over uitvallende Tv enzo...

Reputatie 7

Deze snelheid meet je ook via een kabel dus, duidelijk. Hopelijk geeft het aandrukken van de simkaart daarin een verbetering. Het tv beeld wordt daar niet door beïnvloed, zoals Nick al noemde gaat dat niet via het buitengebied modem. Hopelijk kan de algehele verbinding daar in ieder geval van verbeteren.

Deze snelheid meet je ook via een kabel dus, duidelijk. Hopelijk geeft het aandrukken van de simkaart daarin een verbetering. Het tv beeld wordt daar niet door beïnvloed, zoals Nick al noemde gaat dat niet via het buitengebied modem. Hopelijk kan de algehele verbinding daar in ieder geval van verbeteren.

@Jasper Ik heb de simkaart eruit gehaald en weer terug gestopt. Helaas zonder resultaat. Internetsnelheid 8 down 2 up.

Daarna de V10A gereset en toen was de Internet 32 down en 27 Up. De ping duurde vrij lang.

Ik wacht de komende dagen af en kijk wat er gebeurd.

@Jasper 

Hallo Jasper, nu een dag of drie weer in de lucht.

Internetsnelheid was prima. 

Vanmorgen even gemeten en het was weer knudde. 8 Mb Dwn 2 Mb Up.

Weet jij een oplossing?

@Jasper Hi Jasper, wellicht is pairbonding een oplossing. Weet jij of dit kan op mijn adres?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ANM sorry voor de late reactie :-(. Ik zie dat pairbonding niet mogelijk is op jouw adres. Wel zie ik dat je gisteren een nieuw 4G-modem hebt gekregen. Klopt dat? Hoe staat het er nu voor?

@Marcia_ , het gaat nu nog goed, maar we draaien net een dag. We zijn opgeschaald naar een speciale afdeling van KPN en staan 7 dagen onder test.

Afwachten maar weer even.

Wellicht betere antennes op het buitengebiedmodem schroeven. Heb jij hier ervaring mee?\

 

mvg,

Aat

Reputatie 7
Badge +30

Top. Ik ben benieuwd! Met het modem met de externe antennes, kan je een buitenantenne gebruiken. Die kan je in dat geval aanschaffen. Dat weten de collega's van de afdeling die nu met jouw ‘zaak’ bezig is, als het goed is ook. Ik weet niet welke je hebt, maar mocht het nu niet beter worden, is dat wel een optie om over na te denken.Â