Beantwoord

Buitengebied stopt en nu?

  • 1 November 2019
  • 27 reacties
  • 2097 keer bekeken

Per januari as stopt KPN met internet buitengebied via het 4g kaartje in Huawei modem ik kan volgens KPN verder met een hussel abonnement dat Expedia box die ik al heb gaat koppelen aan een nog nader te noemen modem eea met vooruitzicht 30mbit maar wel duurder dan mijn huidige abonnement NL 42,50 online áanmelden geeft start van een paar maanden voor 21,25 waarna 42,50 hoe gaat het werken Huawei modem vervangen e. Koppelen aan een nieuw modem??

 

 

icon

Beste antwoord door Jiske_ 5 November 2019, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Psst…. klik hier eens :wink:.

Incl modem/router is het bij de énige andere aanbieder van 4G voor thuisgebruik ook € 42,50.

Reputatie 7
Badge +7

Bij t-mobile is de snelheid gecapt op 25 Mbps. KPN geeft bij goede ontvangst 30 Mbps bovenop je VDSL snelheid. Bij mij levert dat iets van 40 Mbps samen.

En t-mobile is alleen unlimited met steeds handmatig bijboeken van 2 gb. bovenop 5 gb per dag en start van 100 gb. per maand. Op hun forum kun je lezen dat dat niet fijn werkt als je veel download.

KPN is echt unlimited.

Is je VDSL dus redelijk dan is KPN sneller voor dezelfde prijs.

En de locatie van de zendmast is natuurlijk van belang. Bij mij is t-mobile sterker. Ik heb beide providers en kan goed vergelijken. Ik heb nog het oude t-mobile 4G voor thuis en dat haalt ruim 100 Mbps. Die versie was niet gecapt. Prettig. Ik werk vanuit huis dus wilde ik een fall back op een 2e provider.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Threnz, welkom op ons KPN forum! Met Sneller Internet Buitengebied combineer je je vaste internetverbinding met het 4G-netwerk van  KPN. Je ontvangt dan een extra 4G-modem, die je aansluit op je V10-modem die je bij een vaste Internet (en TV) abonnement van KPN krijgt. Ben je nog niet in het bezit van een V10-modem, dan ontvang je die van ons. Op deze manier wordt je vaste verbinding ‘aangevuld’ met het internet via 4G. Met deze techniek krijg je tot 30 Mbit/s extra dan je huidige snelheid en kun je beter gebruik maken van internet diensten als NetflixSpotify of videobellen. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag!

Sinds september 2017 heb ik een Vaste Huawei E5186 4Gplus Mobiel Internet Router plus een Experiabox v10 ZXHN N369A moet ik die nu vervangen voor een ander modem, ik heb nu toch al twee modems . Deze zijn echter niet gekoppeld . 

vraag: wordt de Huawei nu vervangen voor een modem dat ik moet gaan verbinden met de Experia?

is daar al een instructie voor beschikbaar.

Via de huidige Huawei haal ik down 10,95 en up 13,42 mbits

Reputatie 5
Badge +7

@Threnz Je Huawei wordt inderdaad vervangen door een andere modem, die verbind je met een ethernetkabel met je Experia Box V10. Je kan alvast de installatie handleiding bekijken om te zien hoe het precies werkt. Die snelheid die je nu haalt gaat samen gevoegd worden met de ADSL lijn. Je krijgt samen met je 4G modem en Experia box 1 signaal. 

ok Jiske,

heb je ook nog de naam van het nieuwe model modem voor mij?

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Threnz  Het gaat hierbij om de volgende 4G Modem: Sagemcom Fast 4360 Air.

Reputatie 1

Klopt het dat je een Hussel internet  contract kunt afsluiten (Met sneller internet buitengebied) dat maandelijks opzegbaar is .Dit  i.v.m met aanleg glasvezel

meerprijs €3.00.

4 mnd 50%korting vervalt

Reputatie 5
Badge +7

Hi @zijls dat klopt, alleen mocht het glasvezel bij KPN komen hoef je in principe geen maandelijks opzegbaar contract te nemen. Je abonnement wordt in dat geval omgezet naar glasvezel via KPN zodra dit beschikbaar is. 

Klopt het dat ik ondanks mijn huidige abonnement KPN Internet Buitengebied dat ik vanaf 19 januari as 25euro eenmalig aansluitkosten moet gaan betalen bij het voortzetten van het KPN Hussel abonnement?

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Threnz, op het moment dat je nog geen ADSL lijn hebt moeten we deze aansluiten, hier komen dan wel aansluitkosten bij. Als je wel al een KPN abonnement hebt met een internetverbinding hoef je deze kosten niet te betalen. 

Reputatie 1

Wanneer ik nu in "Mijn Kpn " mijn abonnement   Internet+Bellen Thuis Instap HUIDIG zonder Interactieve TV wil wijzigen in Hussel Internet 50 Mbit/s word opeens ook de basis ontvanger van Digitenne € 5.00 duurder terwijl die normaal gratis is

Vaste telefoon kost ineens €2.00

En er word niet meer gesproken over een modem voor buitengebied

dit was eerder in de week nog niet

 

 

 

wat mij heeft geholpen bij de overstap van instap internet plus buitengebied internet naar Hussel sneller buitengebied was via een Chat medewerker, die regelde 3 mnd 10 euro korting, geen eenmalige kosten en een monteur for free, Mijn Huawei wordt daarbij vervangen door een Sagemcom ivm buitengebied, misschien lukt dat niet mer elke chat medewerker maar die ik heb gehad leek het te snappen

@zijls

Dat klopt. Bij THUIS INSTAP zitten 2 ontvangers inbegrepen ( = niet “gratis” ).
Kennelijk heb je nu 1 Interactieve ontvanger en 1 Digitenne ontvanger. Vandaar. Overigens betaal je ook in je huidige abonnement feitelijk € 5 voor die tweede (Digitenne)ontvanger.

Vandaar dat het lijkt alsnof je bij Hussel er voor moet gaan betalen, maar doe je dat bij, het overigens best oude, THUIS INSTAP ook al.

Vaste telefoon is qua abonnement inderdaad iets duurder. Bij THUIS INSTAP was het inbegrepen, bij de vorige propositie (juli 2017 - 7 oktober 2019) was het abo-geld voor vaste telefoon € 1 en bij Hussel is het € 2. (gespr.kosten binnenland € 0,14 per minuut + 14 cent per gesprek starttarief).

Reputatie 1

Ik heb jarenlang digitenne met 2 onvangers en geen interactieve ontvanger want dat wil hier niet met 3-4 Mb

 

Reputatie 1

dit is de bestaande situatie

 

Oh aha. Daar staat een los Digitenne abonnement (€ 17) plus één ontvanger extra (totaal 2) waar je al 5 euro voor betaalt zie ik.

I.c.m. Hussel, wat je binnenkort dan nodig hebt om er “internet buitengebied” bij te hebben, blijft dat zo.

In het onderste screenshot haal ik 2 digitenne-ontvangers uit, waarvan ééntje “gratis” binnen het Digitenneabonnement van € 17.

Je hebt NU:

één abonnement voor internet en telefoon (thuis instap) en
één abonnement voor Digitenne (€ 17), met één extra ontvanger (€ 5). Dat is wat ik eruit haal.
KPN buitengebied (dit topic gaat daarover) zie ik er echter niet bij. :rolling_eyes: .

Kennelijk is kpn zo ‘slim’ om alle KPN abonnement die je thuis hebt onder één factuur te zetten. Maar Digitenne (met één extra ontvanger) en

Heb je al je gegevens in je forumprofiel ingevuld? Dan kan de moderator die hier komt het even voor je doorrekenen. Als je Internet Buitengebied hebt dan móet je wel over naar Hussel, want het is binnenkort alleen te combineren met een DSL abonnement (alleen Hussel heb ik begrepen) en niet meer los afneembaar. I.c.m. je heel oude THUIS INSTAP abonnement kan INTERNET BUITENGEBIED i.i.g. niét gecombineerd.

Mijns inziens wordt je nieuwe situatie dan (die keuze staat vlgs mij in bovenste screenshot, hoewel daar nú vlgns mij dus 2 extra Dig.ontvangers vermeld staan):
Hussel zonder itv 50 mbit i.c.m. '’buitengebied'’.
Digitenne-abonnement (€ 17) met één extra ontvanger (€ 5) = 2 ontvangers dus. (tot. € 22)

OF (maar ik kan geen postcode invoeren met een adres met lage snelheid) ‘krijg’ je bij Hussel op jouw adres Digitenne-ontvangers bij de keuze TV. Dan betaal je inderdaad € 5 per ontvanger, want nu heb je er één binnen het Digitenneabonnement van € 17 die als gratis (ten onrechte eigenlijk) op je gegevens vermeld staat.

Je komt dan wel wat duurder uit dan nu, maar anders verlies je “internet buitengebied”.

Maar zorg er ff voor dat een moderator je gegevens kan inzien en het voor jouw even precies kan berekenen. I.i.g. preciezer dan ik zo kan.

Reputatie 1

Peter 

Als je bij Digitenne gekeken had  je kunnen zien dat de 1e ontvanger altijd gratis is voor de 2e of 3e betaal je €5.00 p/st mnd

Digitenne abonnement stond altijd los van een internet abonnement ,zelfs bij de actie Kpncompleet werd het niet meegeteld

Dus het klopt van geen kant dat ze dat nu wel doen

Eerder deze week werd digitenne niet benoemd bij wijzigen van abonnement internet thuis instap, dit is van de laatste dagen

(zie mijn eerdere reactie in dit forum) dan had je ook kunnen zien dat ik in het goede topic zit

en Kpn buitengebied word niet appart vermeldt

mijn profiel is helemaal compeet 

 

 

zijls schreef:

Als je bij Digitenne gekeken had  je kunnen zien dat de 1e ontvanger altijd gratis is voor de 2e of 3e betaal je €5.00 p/st mnd

Nou nee dus. Die eerste zit bij het abonnement in, want anders heb je niets aan je abonnement. Dus daarin betaal je natuurlijk wel degelijk (ook) voor die eerste ontvanger. KPN (en de andere providers) zijn geen liefdadigheidsinstelling.

Reputatie 1

Dat heb je dus helemaal mis

Op de faktuur staan de ontvanger die je bij het abonnement krijgt en de extra ontvanger

je kunt het ook nagaan bij de administratie heb ook maar 2 insteekkaart nummers

Doe je huiswerk

Reputatie 5
Badge +7

Hi @zijls, als je naar een Hussel gaat hoor je op €64,50 per maand ‬te komen. Je abonnement ziet er dan als volgt uit:

  • Internet 50Mbit/s + internet buitengebied €42.50
  • Digitenne abonnement + 1 gratis ontvanger €17
  • Extra digitenne ontvanger €5

We hebben dit moment alleen problemen met die gratis digitenne ontvanger, die word door het systeem niet herkend. In dit geval zou ik je dan adviseren even te wachten met deze wijziging tot de digitenne ontvanger gratis in het systeem staat. 

 

 

Reputatie 1

Die gratis ontvanger is de ontvanger die bij het abonnement hoort ,ik heb maar 2 ontvangers en er

zijn er ook maar 2 geactiveerd ,dat moet je toch kunnen zien

Reputatie 1

Zo staat het  bij Overzicht Faktuur

 

Ik heb mijn huiswerk prima gedaan. Ik ben zeer goed op de hoogte bij KPN.

Mijn conclusie is dat je nogal goedgelovig bent. Ik houd op hier in dit topic en laat het lekker aan anderen over.

Ik ga er overigens wel van uit dat het goed komt voor je met “buitengebied”, ook icm Hussel.

Reputatie 1

Met de gelovigheid valt het wel mee ,want die verhalen van jou geloof ik niet