Beantwoord

Buitengebied stopt en nu ?

  • 9 February 2020
  • 14 reacties
  • 440 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Vanaf augustus 2017 maak ik, naast mijn trage ADSL verbinding, gebruik van de KOSTENLOZE KPN dienst 4G buitenaf met een 4G Huawei modem.

Heb in januari een brief gekregen dat deze dienst in april stoptstopt, maar dat ik kan overstappen naar '’sneller internet buitengebied'’. Tot nog toe duidelijk. Echter het blijkt dat ik verplicht moet overstappen naar Hussel samen met een onvermijdelijke tariefsverhoging ivm met het vaste nummer dat ik al 35 jaar gebruik! Lijkt me de omgekeerde wereld.

Indien je  als klant zelf een wijziging doorvoert in je abonnement krijg je van zelf te maken met de nieuwe abonnementsvorm Hussel. Daar kan ik in komen. In dit geval heb ik te maken met een ( opgedrongen) technische wijziging waarom ik niet heb gevraagd. Het extra doorberekenen van een bestaand vast nummer lijkt me in dit geval niet juist. Van mijn kant heb ik niet verzocht de bestaande overeenkomst te wijzigen. 

KPN moet dit maar eens uitleggen. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 February 2020, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Er zijn helaas nogal wat mensen die schuld bij KPN leggen als KPN besluit dat hun gratis 4G komt te vervallen. Bij ons was ADSL dusdanig traag, dat ik een 4G abonnement bij T-Mobile van 50 euro per maand heb genomen. Dat was beperkt tot 100GB per maand, als je meer verbruikte kon je bijkopen. In eerste instantie heb ik ADSL + vaste telefoonnummer a 40 euro per maand ook nog actief gelaten, dus totaal 90 euro per maand minimaal.

Jij hoeft niet over naar Hussel je kan gewoon weer terug naar je trage ADSL alleen, maar sinterklaas is voorbij en KPN is geen PTT meer. Ook wel zo eerlijk naar ander mobile gebruikers, die wel gewoon voor 4G betalen.

Laat maar eens een berekening zien van je oude/huidige situatie en een nieuwe situatie met hybride ADSL+4G + je huidige vastelijnnummer. Zal onder de 50 Euro zijn denk ik.

Of je vaste lijn nu “bij de prijs inbegrepen” zit of los voor maar € 2 …

12 feb 2020; 12u54: tekst korting verwijderd omdat dat alleen icm ITV is en dat kan niet met lage DSL snelheid icm 4G buitengebied.

Je gaat straks € 44,50 betalen.

42,50 voor internet DSL + gratis 4G buitengebied en nog € 2 p/mnd voor de vaste telefoon. Vaste telefoon is bij veel providers tegenwoordig een optie. Dit omdat velen die dure (qua gesprekskosten) vaste lijn niet willen. Mobiel bellen (binnen de bundel € 0 :wink: ) is per saldo goedkoper.

Betaal je nu meer of minder dan 44,50?

Gesprekskosten vaste lijn:

Binnen Nederland: starttarief 0,14 + 0,14 per 60 seconden
E.U. starttarief 0,14 + 0,23 per 60 seconden
Voordeellanden buiten Europa (o.m. V.S. Canada, Nieuw Zeeland, Australië)
starttarief 0,14 + 0,30 per 60 seconden

Volgens de voorwaarden mag KPN van haar kant een abonnement wijzigen indien er met een oude propositie gestopt wordt. Je kan van een provider niet verlangen dat je tientallen jaren hetzelfde abonnement kunt krijgen. Met het nemen van je huidige abonnement ben je met die voorwaarden akkoord gegaan.

Hoi @ECC . Welkom op het forum.

Ik begrijp heel goed dat dit een beetje rauw op het dak valt. Toch hebben @PeterG en @tmoesel al goed verwoord wat de beweegredenen zijn en dragen zijn goede oplossingen aan. 

Als je het idee hebt dat de vork anders in de steel zit, kun je dan je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik zoek het graag voor je uit. 

 

Huidige abonnement: via koper zeer traag ADSL internet+ bellen + 4G internet ca 30Mb.

Toekomstige situatie vanaf april:  Het enige wat verandert is een koppeling tussen beide systemen met een (theoretische ?) snelheidswinst. Verder moeten beide huidige modems worden omgeruild. Wat een kapitaal verlies. Ik vraag daar niet om. KPN wees toch wijs en laat het huidige 4G modem toch door functioneren. En mochten er  dringende redenen zijn om toch tot een aanpassing te komen doe dat dan onder het huidige abonnement en dring de klant geen nieuwe duurdere abonnementsvorm op waarin je voor een vaste lijn ineens extra moet betalen! Daar zit mijn bezwaar omdat daarin niets verandert.

 

Huidige abonnement: via koper zeer traag ADSL internet+ bellen + 4G internet ca 30Mb.

Hoe snel is je ADSL volgens https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search ?

Een wat meet je op https://www.speedtest.net/  voor alleen je ADSL ?

 

@ECC . Geloof me, als het aan mij had gelegen had je gewoon lekker door kunnen internetten met je huidige oplossing. Helaas zijn er andere afwegingen gemaakt en is die trein in gang gezet.

Mocht je willen, kan ik op z'n minst het proces bewaken, maar dan heb ik je gegevens nodig.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Mijn probleem voorgelegd aanj KPN klantenservice. Bleek plotseling in aanmerking te komen voor een extra korting voor onbepaalde tijd bij mijn nieuwe abonnement waardoor ik nu, inclusief vast nummer, goedkoper uit ben dan in de oude situatie!  Blijkbaar kun je met een vriendelijke doch vastberaden aanpak veel bereiken.

Klinkt allemaal prachtig deze antwoorden natuurlijk. Wij hebben hier nog geen 8mbit/s op de ADSL. Het was heel aardig dat KPN het 4g modem beschikbaar stelde. Is ook nog niet echt een hele grote verbetering, want ook het 4g is hier zeer slecht.

Wat echter veel vervelender is, is het feit dat KPN al jaren de aanleg van glasvezel hier door lokale partijen loopt te frustreren. Snel even wat kabels de grond in "trappen” en dan rechtszaken gaan beginnen, zodat we hier na 5 jaar nog geen glasvezel hebben. En daarna stoppen met het glasvezel aanleggen en weg laten rotten en dan als mensen bij de lokale partijen gaan intekenen snel de 4g op gaan zeggen, zodat mensen weer voor lange tijd een contract moeten sluiten bij KPN om nog even wat internetsnelheid te behouden.

Zeer kwalijke praktijken, waar een grote minachting voor de klant uit spreekt. Een bedrijf als KPN onwaardig.

Reputatie 7
Badge +24

KPN die rechtzaken begint? Waarom dan?

Hoe kijk je tv, @patim1 ?

Canal Digitaal. Kan niet anders.

Canal Digitaal. Kan niet anders.

Oh okee. Dan is het helaas een heel slecht adres voor internet (en dat in Nederland; we wonen niet in Sri Lanka). Ook wat lastig bij verkoop lijkt me.

Klinkt allemaal prachtig deze antwoorden natuurlijk. Wij hebben hier nog geen 8mbit/s op de ADSL. Het was heel aardig dat KPN het 4g modem beschikbaar stelde. Is ook nog niet echt een hele grote verbetering, want ook het 4g is hier zeer slecht.

Huawei modem bedoel je?

Met Sagemcom modem en dus hybride kun je denk ik wel TV van KPN gebruiken, niet HD, maar SD zou moeten werken. 8Mbps moet voldoende zijn.