Beantwoord

Call of Duty MW / Warzone verbindingsproblemen [aug 2020 opgelost]

  • 20 August 2020
  • 539 reacties
  • 29088 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

539 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal, welkom hier :)

Navraag hierover staat uit, ik kom er bij jullie op terug. 

 

Edit: losse berichten in andere topics heb ik samengevoegd met dit topic

Exact hetzelfde probleem! Tempo KPN! Een overstap is zo gerealiseerd. Geef eens een update!

Ik heb hetzelfde probleem. Continue verbinding met de servers verbroken maar op een willekeurig moment. Alleen vrienden met glasvezel van KPN hebben dit probleem, een met DSL buitengebied heeft dit niet.

Glasvezel modem al gereset, experiabox gereset, helpt niets. PS4 in DMZ gezet maakt ook niets uit. Alle speedtesten zijn goed (480 down en 380 up), Als ik verbinding heb met de activision servers geeft die een snelheid van 4,13 Gbps aan?

 

Dit is een probleem bij KPN, maakt niet uit op welk platform je speelt je wordt heel vaak uit de server gegooid, snelheid meteen daarna is dan 47,3 Mbps en een hele hoge latency. Na een tijdje is de snelheid weer goed en de latency laag en kun je weer verbinden.

Lijkt alsof er iets veranderd is bij KPN (nieuwe routing of software update) die dit nu steeds veroorzaakt. Wel heel erg irritant dat KPN hier zelf niets mee doet en niet op reageerd, je geld afschrijven doen ze wel heel vlug maar een probleem oplossen is er niet bij. 

 

Hier hetzelfde.

 

Dacht dat het eerst aan de nieuwe bandsteering WiFi firmware voor de V10 zou liggen.

Maar de PS4 blijft verbonden met het 5GHz netwerk ,verbinding met het PSN blijft gewoon op, en snelheidstest geeft snelheden van 100Mbit+ aan (200Mbit glasvezel).

 

Voor de zekerheid toch bekabeld geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde probleem.

 

Ook voor de zekerheid de port forwarding aangezet om een probleem met de NAT uit te sluiten. Maar na het instellen van de port forward blijft PSN aangeven dat het een NAT type 2 is, terwijl dit bij het forwarden van de poorten volgens mij een NAT type 1 zou moeten zijn.

 

Helaas kan je de verbinding met de Activision servers alleen terwijl je aan het spelen bent bekijken. Dus troubleshooten waarom hij niet verbind is er niet bij. Tijdens crashende games een latency van rond de 40ms en geen packet loss.

NAT type 2 is Gewoon goed hoor. 

Hallo allemaal, welkom hier :)

Navraag hierover staat uit, ik kom er bij jullie op terug. 

 

Edit: losse berichten in andere topics heb ik samengevoegd met dit topic

 

Ik hoop dat dit snel is!

Reputatie 1

 

NAT type 2 is Gewoon goed hoor. 

Weet ik, maar type 1 is beter als je dingen wil uitsluiten.

Voor Activision Servers zijn er overigens minder poorten nodig als voor PSN, dus misschien dat het daaraan ligt.

Ook goed om even bij Activision een ticket te loggen, daar kun je provider opgeven. Kan ook zijn dat hun problemen hebben een bepaalde IP-space / routering.

 

https://support.activision.com/onlineservices

EXPERIENCING AN OUTAGE?
LET US KNOW

Hallo allemaal, welkom hier :)

Navraag hierover staat uit, ik kom er bij jullie op terug. 

 

Edit: losse berichten in andere topics heb ik samengevoegd met dit topic

 

Ik hoop dat dit snel is!

natuurlijk niet ze zijn sneller met geld afschrijven en bonussen geven aan de top.

Gm,

Hier hetzelfde probleem. Speel al een aantal maanden zonder problemen maar nu sinds een aantal dagen word ik continue uit de game gegooid. Erg frustrerend. Als dit lang duurt stap ik over naar ziggo.

Exact hetzelfde probleem hier, zojuist opgehangen met kpn klantenservice, deze jongeman was behulpzaam en heeft even meegekeken op dit forum, maar kon helaas niets betekenen, hopen dat kpn hier meeleest en uiteindelijk wel gaat reageren en hopelijk komt met een oplossing.

Reputatie 1

Nieuwe dag! Nieuwe disconnects!

 

KPN ga iets doen..

Laat iets weten.

 

jullie service is om te janken

KPN kennende zal dit nog weken, waardeloze service afgelopen jaar. Nooit de 100mbit halen die beloofd is, zowel bekabeld als op Wi-Fi niet. Vastlopen op een eerste lijns helpdesk terwijl je alles zelf al geprobeerd hebt en het modem direct op de aansluiting hangt max 50mbit in huis, terwijl er 100 moet binnen komen. Wel ruim dik 60 euro per maand betalen voor een armzalige Experiabox met internet, op jullie eigen goedkope lijntjes.

 

Ik doe niet langer mee.. Opzegging zojuist verstuurd. Hoop dat de rest hier boven mij snel volgt, want geloof me je kan lang wachten op dit bedrijf.. Als dit al weken speelt en nu op z'n top is dan zal het nog weken duren voordat je weer normaal kan spelen. Ik heb straks voor 30 euro  internet inclusief Fritz!Box  (als ik deze wil bij KPN kost me dat ook nog eens € 7,50 per maand extra, betaal je zelf na een jaar dubbel en dwars aan KPN zelf..).

 

Dag KPN, tot nooit meer ziens.

Sinds afgelopen zondag word ik elke keer net als ik met een potje bezig ben eruit gegooid… lost connection to services

super irritant!!!

dat dit 1 of 2 dagen is prima, maar nu al bijna een week…. mag hopen dat dit snel wordt gefixt!!! 

Laat t snel op gelost zijn.!!

heb hier al 4 dagen last van,ik betaal 100 aan abonnements kosten,daarbij nog 2 telefoons 50 euro per stuk.

maandelijks 200 euro ben in staat alles over te zetten, als dit nog lang gaat duren 


groetjes rico 

Hier ook problemen sinds maandag, ellende!

Reputatie 5
Badge +2

Hallo allemaal, welkom hier :)

Navraag hierover staat uit, ik kom er bij jullie op terug. 

 

Edit: losse berichten in andere topics heb ik samengevoegd met dit topic

Ik hoop op een snelle oplossing

Hallo 

Sins een paar weken word ik om de zoveel tijd uit de server gegooit word er echt gek van.

Heb ondertusse alles geprobeerd en heb de beste router. hoor dat er veel problemen zijn met call of duty mw bij kpn

Kpn wat doen we hier aan ?

Of overstappe kan zo niet langer vind ik 

 

Admin: titel verduidelijkt

 

Jep, schijnt een KPN/Telfort ding te zijn zo lijkt. Ook ik heb KPN/Telfort en word vaak uit een match geknikkert

Reputatie 7
Badge +30

24-08-2020, 9:45 OPGELOST

Wat er precies aan de hand was, is nu nog onduidelijk. Wel zagen we dat in delen van het verkeer niet via de ‘normale specifieke routes’ die wij met Activision-Blizzard hebben liepen. A-B heeft een aantal aanpassingen ongedaan gemaakt. Goed nieuws: het probleem is dit weekend - na intensief contact met onze partner - opgelost.  We gaan dit verder intern evalueren. Dank allen voor het delen van jullie gegevens en informatie. Dit heeft het proces flink bespoedigd! :muscle_tone3::raised_hands_tone2:  

 

21-08-2020, ochtend

Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres van de gameserver  < dit is als speler blijkbaar niet echt te achterhalen, dus laat maar achterwege
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

 

Update, 21-08 10:37:

Dank voor alle antwoorden op de vragen tot zover, heb dit doorgegeven. Ik zie inderdaad ook, als ik online kijk, dat Activision voor COD inderdaad geen overzicht heeft van servers/IP's dus dan is dat ook niet echt door te geven. Ik pas het gemarkeerde antwoord daar even op aan.

Het lijkt er op dat ook buiten NL hier en daar wat issues zijn, maar niet in de mate zoals jullie dit nu ervaren. Dus onderzoek gaat verder. Ik kom er weer op terug zodra ik meer weet, of meer van jullie nodig heb.

 

Update, 21-08 13:29:

Dit typte ik ongeveer een uur geleden in een reactie, maar ik realiseer me dat ik het niet in dit antwoord heb geplakt, dus dat nieuwe instromers het wellicht over het hoofd zien:

Even ter achtergrond: wij hebben dedicated routes lopen tussen het KPN netwerk en specifieke grote partijen. Zoals, in het geval van gamen, game bedrijven als Activision-Blizzard, Riot, etc… COD is Activision-Blizzard, dus alle verkeer vanuit het KPN netwerk dat naar de A/B servers gaat, loopt via die dedicated route. Daar zien we op het moment geen specifieke issues mee. Dus we zijn in conclaaf met A/B om hier samen naar te kijken wat er aan de hand is.

Van daaruit ook: je regio is waarschijnlijk niet relevant. Maar als wel blijkt dat het probleem toch ergens anders vandaan komt, dan is dit wel informatie die nuttig kan zijn. Vandaar dat we er wel naar vragen. Beter dat we info uitvragen die we achteraf niet nodig hadden, dan dat we op een later tijdstip weer moeten terugkomen om er alsnog om te vragen.

 

Onderzoek is verder nog steeds gaande, zodra ik meer weet kom ik er gelijk op terug.

 

Update, 21-08 16:41:

 Hallo, hier ben ik weer. Ik heb alleen nog niets inhoudelijks te melden. Onderzoek loopt nog. Bedenk dat ons Netwerk heel uitgebreid is, en dat we hier ook Activision-Blizzard als partij hebben. Die in de VS zitten, in een compleet andere tijdzone etc… Daarnaast is het vrijdagmiddag. Kortom, houd er rekening mee dat dit waarschijnlijk niet vandaag al opgelost is. Zodra we verdere info hebben laten we het weten 

 

Zojuist met de KPN klantenservice contact gehad. Dit is geen algemeen bekend probleem bij KPN!!! Het is dus zeker verstandig om te bellen en dit probleem aan te kaarten.

Wat dit betreft: het heeft niet zo heel veel zin om hierover te bellen. Het technisch systeem dat wij gebruiken kan dit soort uitval niet meten dus de collega kan ook niets anders dan een formulier invullen voor een vermoedelijke storing. Die formulieren worden verzameld en opgepakt als ze zien dat er meerdere over hetzelfde binnenkomt. Dus in die zin is het proces in orde. Alleen, dit probleem is al opgepakt en in behandeling. Dus dan de klantenservice bellen voegt niets toe, behalve extra wachttijd voor jou en andere klanten die bellen. 

 

Edit: ik markeer dit even als antwoord zodat het gelijk bovenaan het topic zichtbaar is wat er aan de hand is en wat we nodig hebben

KPN erg veel problemen met COD. Steeds uit het speel gegooid, Door verbindingsproblemen. Mijn ziggo bij vrienden hebben dit probleem niet. 

ik heb precies het zelfde sinds ongeveer 4 a 5 dagen!

Netwerk testen zijn allemaal perfect en met seriekijken of andere games is er niks aan de hand.

Zodra ik Warzone opstart gaat het mis, of ik nu in het menu zit of in MP of BR ik vlieg er met 15 minuten uit.

Hele game verwijderd en opnieuw gedownload, ps4 meerdere malen opnieuw gereset, opnieuw gestart, alle internetkabels doorgelopen, modem V10 reset en niks werkt!

 

KPN FIX DEZE ELLENDE AUB!

Same in regio eindhoven, continu wordt je uit de game geknikkerd! Beeld bevriest enkele seconden en dan ben je weer in het beginscherm van COD warzone! Gruwelijk irritant..!

Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres. 
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

Ik woon in de regio van Leiden en ik gebruik glasvezel. Ik heb geen idee welk IP adres ik gebruik, heb daar helaas weinig verstand van. Waar kan ik dat zien?

Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres. 
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

 

1: Call of duty: modern warfare warzone

2: glasvezel

3: Leeuwarden

 

Reputatie 2

Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres. 
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

Lijkt me niet dat we van alle servers het IP adres moeten gaan noemen. Iedereen heeft er last van met het spel Call of Duty - Modern Warfare. Er is iets bij KPN gebeurd rond zondag / maandag waarom we allemaal deze klachten hebben.

 

Glasvezel en regio Zwolle

Regio eindhoven,

call of duty server

xbox one console

glasvezel

 

mvg

Glasvezel in regio Nuenen. Volgens mij is het niet (makkelijk) mogelijk om het IP van de COD warzone server te achterhalen.