Beantwoord

camerabeeld ontvangen via wifi

  • 3 December 2019
  • 34 reacties
  • 328 keer bekeken

We hebben beveiligingscamera’s op huisnummer 4 hangen op de WiFi daar. Op nummer 2 kunnen we via de WiFi deze beelden niet ontvangen wat wel zou moeten. Op 4g prima te ontvangen. Het moet op een desktop en mobiel via een app bekenden worden. We hebben de laatste modem van kpn dus een nieuwere versie is er niet. Het bedrijf van de camera’s hebben het nagekeken ook en hadden het over natlooback dat dit op de modem moet. Voor de rest konden hun niet achterhalen wat er anders zou kunnen zijn. Weet iemand wat te doen nu?

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 December 2019, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hebben jullie Sneller Internet Buitengebied met een los 4G modem? Zo nee, word er zoiets als VPN gebruikt? Weet je dat? Die term "VPN" ergens voorbij zien komen?

We hebben buitengebied en 4g inderdaad. VPN weet ik zo niet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Sonja Texel is het 4g modem (zwart) gekoppeld aan de Experiabox of is het een wit 4g modem welke los staat? 

Ikzelf heb namelijk een zwart 4g modem welke gekoppeld is aan mijn Experiabox en daar werkt het allemaal prima op sinds mijn Experiabox een update gehad heeft. De update was zo’n 2 a 3 maanden geleden dacht ik.

Deze hebben ik staan. 

Ik weet niet van een update. Gaat dat automatisch?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb exact dezelfde staan, dus het zou moeten werken. Wat dan mogelijk is dat de Experiabox niet de laatste firmware versie heeft. Welke firmware versie heeft de Experiabox? 

Reputatie 7
Badge +9

Normaal gesproken krijgt de Experiabox automatisch de firmware update. Om te kijken welke firmware versie u heeft dient u in te loggen op de Experiabox.

Hallo @Sonja Texel , het is verstandiger de modem recht op te zetten, op de 1e plaats i.v.m. de warmte-afvoer, gebruik daarvoor de meegeleverde voet en op de 2e plaats voor een goede WiFi-ontvangst.

Via wat log ik in op de experiabox?

bedankt voor de tip @Jan-D 

Reputatie 7
Badge +9

Inloggen op de Experiabox 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen 
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
  4. wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit) 
  5. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in
Reputatie 7
Badge +9

@Sonja Texel hierbij heb ik nog een link naar het topic voor je mbt de laatste firmware versie voor je V10 Experiabox. Een van de verbeteringen was.

Verbeterde Hybrid implementatie  Dit is een verbetering als het modem gebruikt wordt in combinatie met Snel Internet Buitengebied (SIB) en zou potentiele NAT loopback issues moeten voorkomen.

Link topic Firmware update V10

Ik kijk morgen even of ik kan inloggen na de Sinterklaas drukte. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +15

@Sonja Texel Welkom op het forum. Ik zie dat je al goed op weg geholpen wordt door de mede forumgebruikers. Zou je kunnen laten weten of het inloggen gelukt is en of je de juiste firmware versie hebt? 

Sorry iedereen voor de hele late reactie   
maar het inloggen lukt niet. Hoe kan je een anders wachtwoord opvragen oid?

2 codes geprobeerd wat achterop staat. 

Reputatie 7
Badge +15

@Sonja Texel Als het niet lukt om in te loggen zonder een wachtwoord in te vullen bij het eerste scherm (gebruikersnaam admin, wachtwoord leeg laten). Dan zouden we de Experiabox een harde reset moeten geven om hem weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hoe je dit doet vind je hier. Houd er hierbij wel rekening mee dat de naam van je draadloze netwerk en het wachtwoord dan weer naar de instellingen gaan die op de Experiabox staan. Hoe je deze weer instelt naar je eigen voorkeur vind je hier. Zou je dan nog de stappen kunnen volgen die de mede forumgebruikers geadviseerd hebben? 

Het moet toch 1 van deze cijfers zijn?

Het inloggen is eindelijk gelukt. Waar kan ik het zien of de juiste firmware erop staat?

Reputatie 7
Badge +9

@Sonja Texel , je kan je firmware versie vinden onderaan bij het inlogscherm. Zie omkaderd gebied.

 

Dit staat er is dat ok?

 

Reputatie 7
Badge +9


@Sonja Texel ,dit is inderdaad de laatste firmware versie voor je V10 Experiabox, dus dat is goed. Ik kan je dan ook niet verder meer helpen. :disappointed:

O, o dat is jammer. Zou het kunnen liggen aan een instelling voor het toelaten van externe dingen?

Reputatie 7
Badge +9

@Sonja Texel misschien is er iemand anders op het forum die je verder kan helpen.

Ik hoop het. 

Woning 2 en 4 grenzen direct aan elkaar? Ben je in die woning nummer 2 nog wel verbonden met het wifi toegangspunt van nummer 4 daarmee bedoel ik hetzelfde wifi netwerk dat kan namelijk deels de oorzaak zijn. Voor de volledigheid de camera's zijn niet bedraad aangesloten enkel via wifi verbonden met de experiabox in woning nummer 4?

 

Zonder de mogelijk en onmogelijkheden van de camera's en de bijbehorende app te kennen zal het in het wifi netwerk zitten waar je mee bent verbonden.