Beantwoord

Canon printer WiFi instellen?

• 30 mei 2014
  • 15 reacties
  • 52467 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Inmiddels heb ik mijn Canon printer ontvangen (Canon Pixma MG3550).

Nou probeer ik deze te installeren via het WiFi gedeelte, echter lukt dit niet door mogelijk de ExperiaBox v8 (?)

Ik heb de leverancier gebeld (CoolBlue) en die zeiden dat het aan de modem lag en dat ik poorten moest forwarden (?).

Nou zou ik graag willen weten hoe en welke Poorten ik moet forwarden om mijn Printer te kunnen gebruiken draadloos op al mn apparaten.

icon

Beste antwoord door broek 14 september 2014, 20:52

Ik heb de Canon MX475 vandaag draadloos printend gekregen! Jippie! Het verbinden met de Experia-box was geen probleem met de WPS knop. De computer kon vervolgens de printer echter niet vinden. Na wat zoeken op internet vond ik op het forum van Telfort de oplossing. Canon maakt standaard gebruik van IPv6, maar dat werkt niet op de Experia. In het menu van  de printer heb ik IPv6 uitgeschakeld. Daarna was het appeltje-eitje.

Bij mijn model ga je op de printer naar

Instellen > Apparaatinstellingen > LAN-instellingen > Andere instellingen > TCP/IP-instellingen > IPv6

en daar kies je vervolgens "uitschakelen".

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Moet je poorten forwarden om je printer binnen je eigen netwerk te gebruiken? Dat kan helemaal niet. Port Forwarding werkt alleen voor het doorsturen van poorten vanaf het internet naar een apparaat binnen je eigen netwerk. Moet je printer ook vanaf het (publieke) internet toegankelijk zijn?

Reputatie 4
Badge +3
Uhu,

Ik weet zelf niets over forwarding ect. Maar toen ik belde met CoolBlue zei een van de medewerkers dat het een bekend probleem bij KPN was en dat KPN zelf poorten moet forwarden in mijn modem ofzo. KPN Gebeld en die zeiden dat ze een monteur met extra kosten wouden toesturen wat ik dus weigerde.

Ik wil de printer alleen beschikbaar stellen in mijn Thuisnetwerk.

Heb geen kabel ofzo erbij gekregen, dus die gisteren even snel besteld. Krijg 'm vandaag binnen.
Reputatie 7
Voor je gebruik binnen je eigen netwerk kun je niet eens poorten forwarden, dus de medewerker van CoolBlue kletst uit z'n nek!

Ik weet alleen hoe het met mijn HP Wi-Fi printer/scanner/fax gaat en daarvoor heb ik in de ExperiaBox een vast IP-adres via DHCP-binding toegekend aan het MAC-adres van de printer. HP heeft verder een wizard die je op alle aangesloten comuters moet uitvoeren. Als Canon ookm zoiets heeft moet je die dus uitvoeren nadat je het vaste IP-adres in je ExperiaBox aan de printer hebt toegekend.

Reputatie 4
Badge +3
Ik neem aan dat dat moet d.m.v. Usb aansluiting van de printer naar het modem?

Ik kan namelijk via de CD niet de Software installeren omdat de printer geen verbinding wil maken met mijn modem..
Reputatie 5
Badge +5
hi idrizz, je hoeft idd zoals Henk al zei geen porten te forwarden.

Ik heb ook een Canon wifi printer en heb van canon.nl de drivers gedownload.

Tijdens de setup kun je kiezen op welke manier je printer is verbonden.

Je moet dus wel eerst de printer kenbaar maken in het netwerk. Zoek eens naar een WPS-functie?

Dan hoef je niet zelf de wpa-key in te toetsen op de printer.

Als je de WPS-functie hebt gevonden dan dien je deze eerst op de ExperiaBox te activeren (knopje met die 2 pijltjes aantal sec ingedrukt houden totdat het lampje oranje knippert) en daarna op de printer.

Succes!

Reputatie 4
Badge +3
Dat heb ik al geprobeerd. Alleen de software van Canon vind de printer niet. De printer is dus WEL verbonden via WPS aan de modem.

Zonet mn USB binnen, ik probeer m nu te installeren aan het netwerk via USB.

Ik laat weten of het gelukt is!
Reputatie 4
Badge +3
Het probleem is opgelost door de USB aan te sluiten vanaf de printer naar mn laptop. Na dit nogmaals geprobeerd de software te installeren d.m.v. De optie draadloos verbinden en daarna de selectie WiFi detecteren via USB.

Nu is het probleem: Als ik mijn Printer uit zet, en later weer aan; Kunnen we niet meer draadloos printen.. Pas als ik de installatie van "verbinding via USB" weer opnieuw uit voer en dit duurt ong. 12 minuten kan ik weer printen via mijn Thuisnetwerk. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Reputatie 5
Badge +5
dat is vreemd, heb je een firewall toevallig ?

Reputatie 4
Badge +3
De firewall van het Modem staat standaard op very high, hier kan ik niets aan aanpassen is namelijk een standaard binnen KPN.

En mijn AVG firewall maar die laat alle canon software/verbindingen gewoon toe. Verder heb ik geen firewalls en dergelijke (ook geen router achter het modem.)
Reputatie 5
Badge +5
Ok. Heb je een andere pc om te testen misschien? Anders eens contact zoeken met canon supportdesk?
Running out of options here..
Reputatie 4
Badge +3
Heb ik al geprobeerd, heb namelijk 2 laptops. Op beide doen zich hetzelfde probleem m.b.t. WiFi voor.

Morgen maar eens Canon bellen, en als het dan nog niet lukt dan kap ik ermee en print ik wel weer via het USB kabeltje.

Iedereen, dank voor alle hulp 🙂!
Ik herken dit probleem. Printer aan Experia box is geen probleem. Wel de verbinding tussen pc en printer of laptop en printer. Ik heb het ook al zonder firewall geprobeerd maar dat helpt niet.

Reputatie 6
Badge +9
Als je verbind via WPS dan heb je een dynamisch IP. Met andere woorden als je de printer uit zet en weer aan dan kan de experiabox de printer een ander adres gaan geven, wat problemen zou kunnen geven. In windows zie je die netwerkprinter op 192.168.2.x, je instaleert de printer dan, en je pc denkt dat die printer als die de volgende keer een ander adres heeft niet aangesloten staat.

Wat je even moet doen is in je experiabox een DHCP binding maken, je hoeft aan de printer niets te veranderen. Door het mac adres van de printer te binden aan een ip adres zal de printer als deze inlogt op het modem altijd dat adres van het modem meekrijgen.

In mijn geval was dat, toen ik nog windows (Vista) gebruikte, de oplossing. Ik had destijds wel een H220N btw.

Ik heb de Canon MX475 vandaag draadloos printend gekregen! Jippie! Het verbinden met de Experia-box was geen probleem met de WPS knop. De computer kon vervolgens de printer echter niet vinden. Na wat zoeken op internet vond ik op het forum van Telfort de oplossing. Canon maakt standaard gebruik van IPv6, maar dat werkt niet op de Experia. In het menu van  de printer heb ik IPv6 uitgeschakeld. Daarna was het appeltje-eitje.

Bij mijn model ga je op de printer naar

Instellen > Apparaatinstellingen > LAN-instellingen > Andere instellingen > TCP/IP-instellingen > IPv6

en daar kies je vervolgens "uitschakelen".

Reputatie 7
Waar ik zelf achter ben gekomen is dat Windows (bij mij 8.1) een printer niet vindt als de netwerkadapter (in Network Sharing Center, sorry weet de Nederlandse naam ff niet) aangeeft zich in het openbare (public) netwerk te bevinden. Ik zie een printer alleen maar als de netwerkadapter zich in het particuliere (private) netwerk bevindt. In Windows 7 kun je dat in het Network Sharing Center veranderen, in Windows 8.1 gaat dat anders. Laat me ff weten als je daar niet uitkomt, dan zal ik de stappen doorgeven (zodra ik daar thuis de gelegenheid voor heb).

Reageer