Vraag

Casten loopt vast

  • 24 January 2019
  • 13 reacties
  • 821 keer bekeken

Tijdens casten loopt tv steeds vast en blijft beeld stilstaan , dit gebeurt soms om de paar minuten. Moet ik weer opstarten en naar paar minuten weer hetzelfde probleem . Heb ook dagen dat casten uren goed gaat. Als ik alleen op iPad afspeel gebeurt hetzelfde dus blijft beeld stil staan terwijl geluid verder gaat. Weet iemand of dit aan KPN ligt of WiFi snelheid,

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Gemelos, welkom op ons forum. Goede vraag. Hoe cast jij? Via een Chromecast vanaf je iPad? Wat krijg je te zien als je deze test doet? Heb je dit probleem ook op andere apparaten?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Gemelos, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Helaas werkt het nog niet naar behoren, heb de leverancier van router al enkele malen gebeld, omdat overdag bijna geen problemen zijn en vanaf ongeveer 20.00 uur begint het uitvallen van het caesten en moet ik telkens opnieuw opstarten ongeveer elke 2 minuten.
deze heeft verschillende metingen gedaan en komt tot de conclusie dat het probleem bij atenne ligt die op het dak van appartement staat.
mogelijk zijn er savonds te veel gebruikers.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Gemelos, welke antenne bedoel je precies? En welke router heb je precies? Wel een KPN verbinding? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Wat voor antenne of schotel er op dak staat weet ik niet de router is een IPC-s2 ik heb een iPad en iPhone en een Samsung telefoon om tv te kijken . Zelfs bij tv kijken op iPad en iPhone en Samsung blijft het beeld stil staan en moet ik resetten dus streamen naar tv gaat ook niet.
Reputatie 7
Zit je soms in Spanje?
Een IPC-S2 is een coax router en KPN levert geen Internet en/of televisie via coax.
Ja klopt , maar even als aanvulling van mijn probleem s'morgens heb ik bijna geen probleem met ontvangst en savonds is het bar en boos blijft tv steeds vast staan op mijn iPhone. Kun u misschien aangeven wat de oplossing kan zijn.
Reputatie 7
Ik ben bang dat de oorzaak van dit probleem buiten de invloedssfeer van KPN ligt.
Ik denk dat de capaciteit van de Internet verbinding te laag is om het zwaardere gebruik in de avonduren aan te kunnen.
Meet eens de snelheid van jouw Internet verbinding.
Hoeveel Mbps meet je?
Ik meet inkomen 7.07 Mbp uit 7.42 Mbp
Inkomen.6.25 Mbp uit 5.47Mbp
deze metingen heb ik vanavond om 19.07 uur en om 19.01 uur gedaan
Reputatie 7
Dat is inderdaad weinig en dan wordt het belangrijk om te kijken naar de beeldkwaliteit instelling.


Hoog: 6,8Mbps
Gemiddeld: 4,5Mbps
Laag: 1,5Mbps

De kwaliteit "hoog" zal dus niet gaan lukken.
Bij de kwaliteit "gemiddeld" hoeft er maar iets te gebeuren of één enkel ander apparaat wat bandbreedte te vragen en je hebt een hapering.
Als je de kwaliteit op "laag" zet, loopt het dan wel door?

Overigens gaat casten altijd met de kwaliteit "hoog" en dat is in jouw geval problematisch.
Ik heb de kwaliteit op laag gezet en het maakt niets uit , blijft haperen.
zal leverancier van router nogmaals aanspreken, maar ik denk dat hij geen hogere snelheid kan leveren.
dus geen tv in de avond uren. Een andere oplossing is denk ik niet voor handen dus bedank ik u voor het meekijken naar het probleem.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk Gemelos, dankjewel @gjb. Meer heb ik ook niet toe te voegen.
Reputatie 7
Ik heb de kwaliteit op laag gezet en het maakt niets uit , blijft haperen.
Met de kwaliteit op "laag" zou je op de iPhone en iPad zelf eigenlijk wel gebruik moeten kunnen maken van de iTV app. Je moet alleen niet gaan casten want, zoals gezegd, dat gaat altijd met kwaliteit "hoog".