Beantwoord

Casten vanaf een afgemeen wifi netwerk

  • 8 June 2018
  • 5 reacties
  • 12109 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20
Wij waren in Duitsland op een park van Landal.
Mooi park en mooie omgeving en goed weer.

Nu hebben ze daar een Wifi netwerk dat over het hele park werkt.
Dus aanmelden via internet met de gekregen code.
Dit was niet gratis.

Nu wilde wij Netflix en KPN opname 's avonds kijken.
Helaas gaat dat niet met de Chromecast op een algemeen Wifi netwerk.
Wordt omschreven als Hotel en studentenhuis Wifi netwerk.
Ik heb die ronde en die werkt verder goed.
Verleden jaar en het jaar daarvoor in 2 verschillende parken in Nederland van Landal werkte het perfect.
Wifi modem per huisje.


Dat was natuurlijk jammer en zonder van de 29 Euro voor een week.
Want beide hebben wij ruim voldoende data.

Is er toch een truck om het voor elkaar te krijgen?
Voor een volgende keer en andere die hier tegenaan lopen.
icon

Beste antwoord door wjb 8 June 2018, 19:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
De oplossing is om er een routertje tussen te plaatsen die via wifi verbonden is met het park en waarbij zowel de telefoon als de Chromecast weer met de wifi van dat routertje verbonden zijn.

Zelf gebruik ik daar een GL-AR750 van GL-iNet voor.

Reputatie 7
Badge +20
Hartelijk dank WJB.
Ga ik erbij bestellen.
Reputatie 7
Badge +20
Kan ik deze ook gebruiken?
https://www.distrelec.nl/p/30099076
Alvast mijn hartelijke dank.
Reputatie 7
Ik denk het wel, ik neem aan dat in "hotspot" mode deze nog steeds als router fungeert al wordt dat niet expliciet vermeld.
De router ondersteunt geen uitgaande VPN en dat betekent dat je buiten Europa geen gebruik kunt maken van iTV kijken via een VPN verbinding met het thuisnetwerk.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685

Binnen Europa is zo'n VPN verbinding niet meer nodig, tenzij je naar zenders wilt kijken die je alleen binnenshuis kunt kijken zoals bijvoorbeeld de Belgische zenders en BBC.
Graar wil ik op bovenstaande reageren. Wij zijn nooit in het buitenland bij Landal geweest. Wel hebben wij veel nederlandse parken mogen bezoeken. Inderdaad kan je bij de meeste Nederlandse Landal parken niet je Chromecast via de tablet of telefoon gebruiken. Wat wij altijd doen is een laptop en een HDMI kabel meenemen. Netflix app op je laptop installeren, HDMI kabel op de TV aansluiten, laptop WiFi verbinden met je huisje...klaar ! Kwaliteit van beeld is wel iets minder dan thuis maar nog steeds wel HD waardig. Dit werkt altijd, lijkt mij ook dat je de Ziggo app op je laptop kan zetten en kijken maar. Hoe dit werkt met VPN in het buitenland, weet ik (nog) niet. Maar moet volgens mij ook mogelijk zijn.
Laat je weten of dit heeft gewerkt in het buitenland ? Altijd handig om te weten, in Portugal (uiteraard niet Landal) werkte dit wel, maarv kregen we wel de spaanse Netflix te zien 😥

Reageer