Beantwoord

Casten via Chromecast werkt niet goed

  • 30 December 2019
  • 41 reacties
  • 2962 keer bekeken

Sinds kort heb ik een chromecast. Na ongeveer een uur, stopt of hapert de verbinding. In het eerste geval weer opstarten. In het tweede geval na enige tijd werkt het weer. Ik gebruik de chromecast om tv te kijken. Weet iemand de oorzaak en belangrijker, hoe los ik dit probleem op.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 February 2020, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

welke internet snelheid heb je

welke experiabox gebruik je

Mijn provider is KPN. Ik heb een experiabox v10. Mijn download is 15,7 Mbps en upload 11,6 Mbps.

treed het probleem op als er andere / meer gebruikers op internet zitten

het kan ook zijn dat de chromecast slechte wifi verbinding heeft

 

 

Waarom werkt het steeds ongeveer 60 minuten en moet ik dan opnieuw verbinden.

dat is wel vreemd

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @MMvanB, welkom! Gek dat ‘ie er steeds na een uur mee stopt! Welke Chromecast heb je? En via welk apparaat probeer je te casten? 

Reputatie 5
Badge +6

En vanaf welk apparaat stuur je de chromecast aan, toevallig een iphone van Apple ?

Ik heb de standaard Chrome cast, dus niet de ultra. Ik cast deze vanaf mijn Android telefoon met versie 9.

Reputatie 5
Badge +6

Ook eens getest met Chromecast versie 2, software,1.42.172094.

Inderdaad zelfde probleem, had het een tijd niet gebruikt, maar

na een uurtje kijken gaat beeld uit, en moet je met de hand opnieuw

opstarten / doorstarten, en kan je weer een uurtje kijken.

Reputatie 7
Badge +30

Dit klinkt niet goed.. Wil jij, @MMvanB, jouw forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan zet ik jullie gegevens door. 

Reputatie 5
Badge +6

Ja wel een beetje vreemd, ik had ook via een android, een willekeurig kanaal

opgezet, telefoon weer weg gelegd, en na een uurtje plus of min 10 min.

gaat het scherm ineens op grijs, verder geen text of uitleg. Smartphone

gepakt, kanaal gestopt, weer aangezet,  en groene streep en begint gaat

weer verder, een uurtje later zelfde verschijnsel.

 

ITV app versie 6.5.5.2, chromecast zie boven,

Ik gebruik eigen Wifi device, TP-Link, EAP-225, direct utp naar EB. vandaag maar twee gebruikers.

 

In principe voor mij geen issue, daar ik tegenwoordig op een chromebook kijk,

als ik niet op de ITV ontvangers kijk. 

de chromecast gebruik eigenlijk niet veel meer, maar wel om anderen te helpen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik snap 'm, @WimC! Ik heb jullie gegevens doorgezet en hopelijk wordt het snel opgelost :-).

ik gebruik zelf geen chromecast

maar kan het een batterij spaar modus op de telefoon zijn

die na een uur in werking gaat

als het altijd na een uur een probleem geeft lijkt mij dit aanneembaar

 

Reputatie 5
Badge +6

@peter-keetfm , nee dat is het ook niet…

Volgende test gedaan, zender opgezet, ditmaal via een Chromebook,

via de chromebook cast gedaan, en toen app gesloten, en chromebook powerdown…

Dus chromebook was geheel uit, chromecast gaat vrolijk verder,

en ook nu na een uur plop grijs scherm. geen foutmelding, pas nadat ik

de chromecast weer probeer te benaderen, krijg een plop op de chromecast, 

een KPN melding ..Oeps er ging wat mis…!

Reputatie 5
Badge +6

Er is trouwens in een andere topic idem melding:

Nog een andere idem melding

Ik zelf geen chromecast niet helemaal waar

Ik heb een ingebouwde in mijn philips tv

mijn pa gebruikt nog wel een losse

dit allemaal achter een netgear r9000 router nooit problemen

Je kunt nog wel 2 wifi netwerken gaan op zetten door de 5GHz en de 2.4GHz appart

Thuis-2.4GHz

Thuis-5GHz

Verbind de chromecast met 2.4GHz

Test het zo en kijken of het nu goed gaat

Je kunt inloggen in je experabox

http://192.168.2.254

 

 

Beste Marcia,

Je vermeld, dat de melding is doorgezet. Wat betekent dat?

Enig idee hoe lang dit gaat duren?

@MMvanB 

probeer eens mijn voorstel de 2 banden te scheiden

Thuis-2.4GHz

Thuis-5GHz

SSID = de naam van je wifi netwerk

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste Marcia,

Je vermeld, dat de melding is doorgezet. Wat betekent dat?

Enig idee hoe lang dit gaat duren?

De afdeling waar ik het naar gemaild heb, stuurde me vanmorgen dat ze het opgepakt hebben. In de regel krijg ik dan binnen een aantal dagen een eerste inhoudelijke reactie. Het ligt er wel een beetje aan of wij het kunnen reproduceren of dat het een lastig probleem lijkt. Ik hou jullie hier in ieder geval op de hoogte. 

Ik heb iets nieuws ontdekt. Afgelopen donderdag heb ik via de NOS app en chromecast naar het volleybal gekeken. En wat denk je? Gedurende ruim 2 uur geen enkele onderbreking.

Gisteren weer via de KPN ITV app televisie gekeken en jawel, na ongeveer 1 uur weer gestopt. Weer opgestart en weer na 1 uur gestopt.

Ik zou geneigd zijn te concluderen, dat deze storing in de ITV app zit.

Of trek ik nu verkeerde conclusies. Ik kan niet anders bedenken.

Vanmorgen 2,5 uur tv gekeken via de NPO start app. Geen enkele onderbreking. Daarna overgegaan naar de KPN ITV app. En wat denk je? Na ongeveer 1 uur stopte deze weer. Dus opnieuw opgestart.

Dus......…

I

Dit bevestigd mijn vermoeden, zoals gisteren gemeld. Oorzaak KPN app.

Reputatie 7
Badge +30

Goed dat je dit deelt! Ik heb nog geen reactie gekregen van mijn collega's. Mocht die morgen ook uitblijven, zal ik er in de loop van de dag een herinnering achteraan sturen. 

"Fijn" om te horen dat het niet om een probleem gaat die enkel bij ons voorkomt. Hier ook al enige tijd problemen met de Chromecast en KPN iTV. Zowel mijn oudere Chromecast en de met kerst pas aangeschafte nieuwe Chromecast. Fijn om te horen dat er achteraan gegaan word.

Overigens kan ik wel úrenlang Netflix en YouTube streamen, dus vandaar ook mijn vermoeden van de storing in iTV. 

Wij ervaren dit probleem ook! Netflix etc. kan eindeloos gestreamd worden, maar KPN iTV casten houdt het zelden langer dan een uur vol (met als dieptepunt laatst nog geen 10 minuten). Het maakt ook niet uit vanaf welke telefoon het casten gestart wordt (beide Android 9). Opnieuw aanzetten lukt wel altijd. Ik sluit me dus aan bij het bovenstaande dat het waarschijnlijk aan de itv app ligt en niet aan de telefoon/chromecast/internetverbinding. Ik ben benieuwd of ze het kunnen reproduceren/oplossen.

Kleine toevoeging: Er wordt dus geen foutmelding weergeven (zowel op de TV als in de app niet), maar het scherm gaat gewoon op zwart en uiteindelijk naar het “homescherm” van de Chromecast. Het probleem doet zich zowel voor bij live kijken als iets terugkijken via de gids. 

Reputatie 7
Badge +11

En is Google Chrome up-to-date?

Kunnen jullie eens checken in de Playstore?