Beantwoord

Casten via Chromecast werkt niet goed

  • 30 December 2019
  • 41 reacties
  • 2945 keer bekeken

Sinds kort heb ik een chromecast. Na ongeveer een uur, stopt of hapert de verbinding. In het eerste geval weer opstarten. In het tweede geval na enige tijd werkt het weer. Ik gebruik de chromecast om tv te kijken. Weet iemand de oorzaak en belangrijker, hoe los ik dit probleem op.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 February 2020, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

En is Google Chrome up-to-date?

Kunnen jullie eens checken op de Playstore?

Google Chrome is gewoon up-to-date ja (op beide telefoons). 

Reputatie 7
Badge +11

Oké dankjewel @lvknippenberg 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je hulp, @Tycha! Ik heb nog niets vernomen en dus gisteren een reminder gestuurd!

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen ! Ik heb inmiddels de bevestiging dat we werken aan het oplossen van het probleem. Mijn collega laat het me weten zodra ze het daadwerkelijk opgelost hebben, dan laat ik het hier natuurlijk weten.

Sinds een week of 2 hier ook hetzelfde probleem.

Om de 30s-1m gaat de chromecast (v3)  met firmware 1.42.172094  bufferen alsof de connectie te traag zou zijn.

TV kijken via de app op de telefoons of tablet (S7, S7edge, Xiaomi A2 lite, Nexus 7) die op hetzelfde wifi netwerk zitten is geen probleem.

Casten  van andere content naar de chromecast, zoals van Youtube, Emby, Jellyfin, etc, werkt ook zonder problemen.

Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met dit topic.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Kirk, we hebben je bericht even samengevoegd met een meer recent topic. Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met de Chromecast i.c.m. de ontvangers itv app van KPN. Ik hoop dat als we erachter zijn wat de oplossing is, dat jouw probleem ook opgelost wordt. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten! 

Reputatie 7

Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met de Chromecast i.c.m. de ontvangers van KPN.

Wat bedoel je hiermee? Wat kunnen de ontvangers van KPN nu met dit issue te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +30

Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met de Chromecast i.c.m. de ontvangers van KPN.

Wat bedoel je hiermee? Wat kunnen de ontvangers van KPN nu met dit issue te maken hebben?

Dit was ‘nog even een berichtje voor einde werktijd’. Ik heb het aangepast, dank voor je bericht!

Ik wil niet te enthousiast lijken, maar sinds enige tijd kan ik via de ITV app zonder problemen tv kijken. Wat er is gebeurd door de KPN weet ik niet. Maar vooralsnog werkt het. Maar gezien de ervaringen blijf ik voorzichtig met mijn optimisme.

Als er iets door de KPN is gedaan, lijkt het mij wel zo netjes, dit mee te delen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik doe niet te enthousiast met je mee, dat klinkt goed! Mijn collega zei dat hij het me zou laten weten als er meer nieuws was. Ik heb niets gehoord tot nu toe, maar ik zal eens peilen hoe het ervoor staat!

Reputatie 7
Badge +30

Het is inderdaad opgelost met de nieuwe update! Gevalletje ‘vergeten deze informatie door te sturen'. Je mag dus heel enthousiast zijn, @MMvanB! Ook voor de anderen: het zou dus weer naar behoren moeten werken! :-)

Nou, hier nog steeds buffer problemen.

Het valt wel op dat 's morgens de chromecast's zonder problemen spelen., maar 's avonds vanaf 20.00 - 20.30 beginnen te haperen.

Lijkt meer op een capaciteitsprobleempje tijdens piek uren van KPN.

ik heb precies deze problemen, Nederland 1,2 & 3 doen het zonder probleem, opnames en de andere zenders verbinden en zodra dat de chromecast zou moeten afspelen krijg ik en grijs scherm met het kpn logo en de melding gereed om te casten.

 

oja de opnamens van nederland 1 2 en 3 doen het dan wel weer (meestal)

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik ken dit soort problemen ook en dat irriteerde me mateloos. Vaak is de WIFI te instabiel en daardoor veel haperingen. Toevallig hoorde ik een tijdje geleden dat je een Chromecast versie 2 en versie 3 ook bedraad kan aansluiten. Ik heb drie Chromecasts in huis en allen nu bekabeld aangesloten. Je kunt hiervoor een USB OTG Y Cable en een ethernet naar usb adapter kopen. Dus niet de officiële Google adapter kopen. De eis is dat de ethernet adapter naar usb 100 Mbit snelheid is. Aansluiten en meteen plug en play werken. Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en het start ook veel sneller op.

ITV app werkt al een lange tijd zonder problemen.
 

 

Ik heb een ingebouwde chromecast in de tv (die met kabel is aangesloten). Ik wacht dus even af, en hoop stiekem dat de itv app snel beschikbaar komt voor een philips tv

Ik ken dit soort problemen ook en dat irriteerde me mateloos. Vaak is de WIFI te instabiel en daardoor veel haperingen. 

 

 

Dat zou natuurlijk altijd kunnen.

In mijn geval speelt de CC alleen zonder enige hapering wel de 4k content van mijn eigen emby server.

Instabiele wifi is daarmee wel uitgesloten.

 

Ik moet wel zeggen dat de itv stream de laatste tijd iets minder hapert. Eens per kwartier/half uur en dan ook nog de ene dag wel en de andere dag weer niet.