Beantwoord

Cat7 internetkabel gebruiken van Experia Box V10 naar Experia WiFi?

• 22 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 1318 keer bekeken

Ik heb laatst twee gratis experia wifi extenders gekregen van de kpn. In de gebruiksaanwijzing staat dat één het wifi signaal van de experiabox v10 volledig overneemt. De experia wifi die de experiabox v10 helemaal overneemt wil ik midden in de woonkamer op een kast zetten hiervoor heb ik een nieuwe internetkabel nodig dus ik zocht op wat het snelste is dat was cat7 maar zal die kabel het doen als ik hem van de experiabox v10 op de experia wifi aansluit? De andere experia wifi wil ik aansluiten via Draadloze Verbindingsset 1200.

Weet iemand of dit zal werken?
icon

Beste antwoord door Hoopvol 22 oktober 2018, 12:45

Hallo @casper k, je Experia Wi-Fi aansluiten met een CAT 7 kabel gaat wel lukken. KPN levert een CAT 5e kabel mee bij je EXPERIA WI-FI en dat is goed genoeg. Daarnaast je andere EW aansluiten op je DVS1200 zal absoluut werken. Het kan zijn dat je wel iets verlies hebt van Internetsnelheid via de DVS.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo @casper k, je Experia Wi-Fi aansluiten met een CAT 7 kabel gaat wel lukken. KPN levert een CAT 5e kabel mee bij je EXPERIA WI-FI en dat is goed genoeg. Daarnaast je andere EW aansluiten op je DVS1200 zal absoluut werken. Het kan zijn dat je wel iets verlies hebt van Internetsnelheid via de DVS.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen! Ik zie dat je eigenlijk al voorzien bent van antwoord! Je kan inderdaad één Experia WiFi bekabeld aansluiten en de ander op de draadloze adapter. Het kan wel zo zijn dat je daardoor een klein beetje snelheid verliest. Je kan er een beetje mee experimenteren 😉
Reputatie 7
Badge +10
Toch nog even een vraag cq opmerking, een DVS1200 zal toch wel meer snelheid hebben dan de wifi ?
De snelheid wordt bepaald door de langzaamste schakel, dus . . ?
Hooguit zal de reactie (ping) iets trager worden (?)

Reageer