Beantwoord

Chomecast wel verbonden maar streamt niet.

• 3 december 2018
  • 7 reacties
  • 183 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Ik probeer goed mogelijk te beschrijven:

Heb de 1ste versie chomecast jaar 3a5 jaar geleden gekocht.
Heb niet vaak gebruikt. De laatst tijd wilde ik wel weer eens gebruiken in mijn slaapkamer heeft de TV geen SmartTV etc. Zodat ik keer videoland of Youtube kan streamen naar TV.

Het probleem waar ik nu tegen aanloop is.

Heb al eens KPN modem even aan en uit gezet.
Chomecast gereset opnieuw installeren / verbinden.

Verbinding werkt, zag de tijd en foto laad ieder keer ander foto zie.

Wanneer ik vanuit youtube iets wil afspelen en ga "casten" start het scherm youtube op, blijft logo hangen, en dan zie ik vanuit iPad gestopt is met casten ik vanuit iPad film moet afspelen.
(kom ik weer terug bij foto op tv)

En zo blijft het steeds, ook bijvoorbeeld met Facebook filmpje naar tv, zie ik Facebook logo blijven hangen. En dan stopt het etc.

Het is wel ik verbonden ben maar streamen niet werkt. Dus ik vraag af ligt het aan wifi van KPN of chromecast ?

Ik las hier op andere berichten van deze forum, wifi niet goed werkt iets met 2 en 5vg ofzoiets?
Heb gekeken bij Ip Admin maar kom niet uit.

Ik hoop hierbij voldoende heb kunnen beschrijven naar het verhaal.

Ik hoor het wel, alvast bedankt.

Groetjes.
icon

Beste antwoord door Marina_ 5 december 2018, 14:31

Hoi Cooltennis, Wat lastig dat je niet kunt streamen met jou Google Chrome cast. Lukt het wel vanaf een ander apparaat i.p.v. je iPad? Zou je deze stappen nog eens willen doorlopen? Loop je op een bepaald punt vast?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Niemand?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Cooltennis, Wat lastig dat je niet kunt streamen met jou Google Chrome cast. Lukt het wel vanaf een ander apparaat i.p.v. je iPad? Zou je deze stappen nog eens willen doorlopen? Loop je op een bepaald punt vast?
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Reputatie 1
Ik kon pas vandaag even ervoor gaan zitten en gaan kijken.

Ik heb ff gekeken op link, die is gedaan.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat je de stappen hebt doorlopen, ik haal hier nog niet uit dat het probleem is opgelost. Heb je al een andere mobiele telefoon of tablet gekoppeld met de chromecast om te kijken of dit wel lukt? Zo kunnen we uitsluiten of het probleem ontstaat vanuit het streamen vanaf je toestel of dat het probleem ontstaat met het casten.
Reputatie 1
Gisteren heb ik even poosje geprobeerd, kon zonder probleem streamen!!! En echt ook poosje aangelaten...

Ga komende tijd nog poging doen in de avond als ik in bed lig.

Dus misschien bij deze opgelost...
Reputatie 7
Badge +19
Dat is fijn cooltennis, Hoe gaat het nu? Gaat het nog steeds goed?

Reageer