Vraag

Chromecast cadeau alleen voor nieuwe klanten, waarom?

• 23 mei 2018
  • 29 reacties
  • 2248 keer bekeken

Ik ben al aardig poosje bij kpn en heb een aardig abbonementje en nu hoor ik dat nieuwe klanten zo n kast kado krijgen . Waarom de nieuwe klanten niet met een mooie korting ?

Admin: titel van je bericht aangevuld en bericht naar juiste board verplaatst

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Geluk18, ik snap dat zelfs een korting op de Chromecast fijn zou zijn, maar helaas bieden we dat niet aan. Ik val liever niet in herhaling, dus daarom quote ik mijn collega Marina hierin 🙂 :
Een korting is ook voor bestaande klanten fijn. Echter is dit een welkomstactie. Iedere nieuwe klant krijgt een welkomstactie in de vorm van korting of in dit geval een cadeau. Dat is een eenmalige aanbieding en je zult ooit ook zo’n aanbieding hebben gekregen. Ook vinden wij kortingsacties belangrijk voor klanten die al langer gebruik maken van onze diensten. Daarvoor bieden we KPN Compleet. Als je vaste diensten en mobiel combineert levert dat behoorlijk wat voordeel op. Zo verdubbelen we het tegoed van je mobiel, krijg je maandelijks €5,- korting op je factuur en krijg je een gratis zenderpakket. Dat levert dus een structureel voordeel op, waar je je gehele contractperiode plezier van hebt.
Waarom wordt er anders niet met een korting de chromecast aangeboden aan trouwe klanten. Kan best zeggen dat ik een goede klant ben met abonnement op tv, internet, 3 mobiele abonnementen en nog een extra tv pakket sport. Dus er gaat genoeg geld iedere maand naar KPN. Ben verder best een tevreden klant, maar op dit soort dingen schiet KPN tekort voor zijn vaste klanten. Gratis hoeft niet maar mag wel 🙂, maar evt chromecast met een korting!!!!!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Harald, inderdaad flinke frustratie. Laat het gaan, dat lucht lekker op 😉 Inderdaad gaat je bericht wat off-topic, ik probeer toch zo volledig mogelijk te beantwoorden.

Zuur dat wij de beloften niet zijn nagekomen. Maar wat ik opmerkelijk vind, gezien je zeer tijdig bij ons de verhuizing hebt doorgegeven, is dat je een Direct Online pakket (MiFi-router + Digitenne) van ons zou ontvangen? Dat is toch raar! als je op tijd de verhuisdatum doorgeeft hebben wij ook op de afgesproken verhuisdatum je verbinding op je nieuwe adres klaar :)

Klopt, we zijn met de nieuwe pakketten gestopt met het geven van een gratis Spotify Premium activatiecode.

Momenteel is er maar 1 zender die uitzendt in 4k beeldkwaliteit. De muziekzender Xite. Maar waarom maar 1 zender? Nou dat is eenvoudig: programma's moeten in 4k worden opgenomen. Helaas wordt dat nog maar mondjesmaat gedaan. Het zal nog wel even duren voordat er ook tv-uitzendingen van bijvoorbeeld NPO, RTL en SBS in ultra hd komen. Om programma's in ultra-hd op te nemen, moeten televisiestudio’s namelijk flinke investeringen doen. Bijvoorbeeld in nieuwe camera’s en techniek om de ultra-hd-beelden te verwerken en te distribueren. Nieuwtje: Internationale voetbalorganisatie FIFA heeft bekendgemaakt dat alle 64 voetbalwedstrijden tijdens het wereldkampioenschap voetbal 2018 in Rusland worden opgenomen in 4k-resolutie en high dynamic range. Het WK zal door de NOS in 4k worden uitgezonden.

Jij bent er klaar voor met je nieuwe UHD tv en onze techniek (tv-ontvanger) is er ook he-le-maal klaar voor! Het wachten is nu nog op de omroepen. Wel kun je vanuit de 4k tv-ontvanger kijken naar een aantal films en documentaires bij On Demand. Meer informatie over KPN en 4k vind je op de site.

De Chromecast geven we als welkomstcadeau weg bij een nieuw abonnement. Ik zie dat je nog een Alles-in- 1 Standaard afneemt. Ik heb je een privébericht gestuurd, mocht je graag over willen naar de nieuwe Internet en TV 4k 🙂 Allicht dat ik nog wat voor je kan betekenen. Ik hoor graag van je!
1 zender met 4K.... tjonge jong.... Maar goed typisch KPN want Kpn en korting?
Gratis chromecast maar alleen voor nieuwe klanten. De reden volgens KPN omdat huidihe abonnees al speciale kortingen en acties krijgen! Oké.... nou zolang ik al abonnee ben bij KPN doen en kunnen ze zogenaamd niks als je daadwerkelijk wilt veranderen van abonnement..

Ze doen toezeggingen die ze nooit nakomen. Zou tijdens verhuizing GRATIS wifi dongel en Digitenne krijgen. Want ik had al zeer tijdig, voor de verhuizing, KPN geïnformeerd. Kreeg van 2 medewerkers van KPN tot 2x toe een toezegging voor Gratis internet & Digitenne (als service) plus ze zouden mij een speciaal aanbod gaan doen vanwege verhuizing. Dit omdat ik op die locatie glasvezel heb en dus sneller internet mogelijk is en ik ook 4k tv;s heb plus nu gratis Spotify. Zou een extra scherpe aanbieding krijgen met daarin gratis Spotify. De medewerkers vonden zelf ook dat dit het domste besluit van KPN is geweest om Spotify uit de pakketten te halen en dat er nu extra voor betaald moet worden. Dus ze zouden mij dit gratis blijven aanbieden als ik een 4k abonnement zou nemen.
Er was alleen 1 nadeel, ze konden dat allemaal pas regelen als ik daadwerkelijk 2-3 weken voor de verhuizing was. Want ze hadden maar een beperkt aantal digitenne kastjes en wifi dongel beschikbaar. Geen probleem dan bel ik toch later. U raadt het al? Ongeveer 2,5 week voor de verhuizing weer gebeld en toen kon er opeens helemaal niks, je zoekt het maar uit! Doei...

Dus.... Loze beloften. Hier dus geen beloofde 4k abonnement inclusief gratis Spotify!
Eind oktober loopt abonnement bij KPN mobiel af en dan ben ik weg bij KPN, zowel bij Mobiel als thuis. Wij als klanten moeten wel onze afspraken nakomen maar KPN dus niet?

Waar bliijft de beloofde aanbieding voor KPN 4K met twee 4k decoders + gratis Spotify en de hogere snelheid?
En wanneer gaan de HD zenders nu eens gewoon op zender kanaal 1 en niet op 701 etc...
Ja glasvezel 661 etc. is er nu ook. Zie geen enkel verschil ondanks de 4k UHD tv's. Hangt ook nog eens een Marantz 4k upscaling decoder tussen.... beeld blijft slecht.

Dan maar snel overstappen naar een ander als KPN nu niet eens met de beloofde aanbieding komt

Sorry beetje off topic maar goed.... flinke frustratie.
Het leukste is dat ik niet eens internet krijg waar ik voor betaal
En elke keer krikken ze het bedrag om hoog terwijl ik nog steeds Dit heb: http://www.speedtest.net/result/7347291293
Ik heb ook helemaal niks extra's gekregen of iets dergelijks
Ik heb geprobeerd om spotify te kunnen krijgen in ruil daarvoor maar dat doen ze ook niet eens
Sorry maar ik vind het gewoon bespottelijk 😞
Badge
Hallo MiluskavanAalst, welkom op ons Forum.

Ik snap je vraag, een korting is ook voor bestaande klanten fijn. Echter is dit een welkomstactie. Iedere nieuwe klant krijgt een welkomstactie in de vorm van korting of in dit geval een cadeau. Dat is een eenmalige aanbieding en je zult ooit ook zo’n aanbieding hebben gekregen. Ook vinden wij kortingsacties belangrijk voor klanten die al langer gebruik maken van onze diensten. Daarvoor bieden we KPN Compleet. Als je vaste diensten en mobiel combineert levert dat behoorlijk wat voordeel op. Zo verdubbelen we het tegoed van je mobiel, krijg je maandelijks €5,- korting op je factuur en krijg je een gratis zenderpakket. Dat levert dus een structureel voordeel op, waar je je gehele contractperiode plezier van hebt.

Ik vind dit onzin , je miet juist de mensen die langer zitten belonen . Zoals er hieronder gezegd werd . Iedereen maakt vanaf dag 1 gebruik van die kortingen en heeft niets met voordeel te maken . En aangezien jullie zoiezo met alles het duurst zijn ga ik met deze rare gang van zaken maar weer terug naar ziggo ofzo .

Terug naar Ziggo? Je bedoelt, vrijwillig?? 😨
Reputatie 3
Badge
Zoveel drukte om een Chromecast die je in een beetje winkel voor een paar tientjes koopt.

Zelf laat ik me nooit lokken door dat soort "spiegeltjes en kraaltjes".

Helemaal geen drukte maar vind gewoon dat de klanten ook wel een keer beloond mogen worden . En wat ik vroeg was gewoon een normale vraag wat door de reactie van de forummoderators een discussie werd .

Je hoeft ook niet te reageren als je niks te zeggen hebt
Zo is dat!
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb hier een splinternieuwe (gesealde doos) Chromecast liggen.
Wat wil je ervoor geven? 😉
Echt een drama inderdaad
dat wil zeggen, in zekere zin niet om geld - het gaat erom hoe KPN om haar klanten geeft.
Reputatie 7
Badge +30
Dat weet ik niet, maar ik betwijfel het wel. Tuurlijk is 270 mooi meegenomen, maar als ze door die Chromecast actie jou zien weggaan en 3-4 anderen zien terugkomen is dat vanuit het "geld-perspectief" natuurlijk veel beter.

Persoonlijk ben ik meer van het behoud van klanten, want als je een paar keer je uiterste best doet voor een klant is de kans dat die weggaat veel kleiner en heb je die praktisch binnen voor altijd. E.g. als ze jou nu een Chromecast geven ben jij tevreden (aanname) en blijf je langer bij KPN (ook een aanname) en kan KPN langer die 270 euro incasseren.

Maar om terug te komen op het topic, ik denk dat je die Chromecast wel op je buik kan schrijven en dat je beter uit bent om bij andere aanbieders een goed aanbod op te vragen (wel met soortgelijke specificaties) en dan bij KPN Opzeggingen te vragen of ze die kunnen matchen (omdat je anders overstapt naar de andere provider).

Robin
Maar als ik wegga scheelt t ze 270 euro per maand neem aan dat ze ook goed willen zijn voor huidige klanten
Reputatie 7
Badge +30
Naar mijn idee ook, helaas is het bij bijna alle providers dat je alleen een welkomstkorting krijgt, zo wordt de klant tegemoet gekomen in de switchting costs waardoor het aannemelijker is dat zij willen overstappen.

Of dit echt effectief is, tja, als iedereen het doet niet echt maar je krijgt wel iets meer concurrentie (qua overstappen dan).

Ik heb niet de bijbehorende cijfers, helaas. Maar als ik vanmijzelf uit ga dan heb ik liever niet die korting voor die 6 maand of zo'n chromecast of een gratis monteur of iets dergelijks. Als je mij X aantal korting doet per jaar dat ik klant bent of iets anders zou ik langer blijven.
Maar, volgensmij, en dat is niet direct aan aanval naar een bepaalde groep, zijn er veel mensen die zich direct staren op die domme kortingen voor nieuwe klanten, en daardoor vaak overstappen. En zolang dat zo blijft, blijven providers dit natuurlijk hanteren. Want ookal is het iets minder aardig voor een paar mensen, als de overstappers meer opbrengen dan de paar die weggaan is het een goede strategie (puur vanuit geld gezien)
Reputatie 1
Zoveel drukte om een Chromecast die je in een beetje winkel voor een paar tientjes koopt.

Je mist volledig het terechte punt dat hier gemaakt wordt.

Een trouwe klanten of anders genoemd, niet overstap korting, in de vorm van een presentje, een Chromecast voor een leuke prijs zou toch leuk zijn als dat aangeboden wordt zonder dat je moet gaan bellen en dreigen met overstappen. Voel je je als klant net iets meer gewaardeerd en stijgt je waardering voor KPN ook. En een blije klant is je beste ambassadeur.
Precies . Gaat meer om het gebaar dan om wat anders . Een korting die voor IEDEREEN geld is geen beloning voor de mensen die lang bij kpn zitten. Ze verdienen een godsvermogen aan die zooi
Reputatie 1
Ook vinden wij kortingsacties belangrijk voor klanten die al langer gebruik maken van onze diensten. Daarvoor bieden we KPN Compleet.

Mij gaat het ook niet specifiek om de chromecast, meer om de bewering van een KPN-medewerker dat Compleet een voordeel voor trouwe klanten zou zijn. Dat is het dus niet. En ik ben van mening dat trouwe klanten beloont dienen te worden. En of dat nu een chromecast, een fikse korting of iets anders is....

Helemaal geen drukte maar vind gewoon dat de klanten ook wel een keer beloond mogen worden . En wat ik vroeg was gewoon een normale vraag wat door de reactie van de forummoderators een discussie werd .

Je hoeft ook niet te reageren als je niks te zeggen hebt
Reputatie 5
Badge +3

Het is toch niet zo moeilijk om de cast met korting aan je bestaande klanten aan te bieden, je koopt die dingen groot in dus dat voordeel geef je ook aan je bestaande klanten en iedereen blij.

Alleen maar mensen lokken , meer geld binnen harken en toch de prijzen weer omhoog gooien met 3,50 zag ik
Reputatie 1
Het is toch niet zo moeilijk om de cast met korting aan je bestaande klanten aan te bieden, je koopt die dingen groot in dus dat voordeel geef je ook aan je bestaande klanten en iedereen blij.
Reputatie 1
Zou niet weten waarom maar een beetje dankbaarheid om loyaliteit mag ook wel eens ipv alleen lokkertjes

Voila, exact. Dus bonuskaart, kanjerpunten, stempelkaart, Flying Blue, zegeltjes, etcetera etcetera. Ik weet zeker dat de marketingafdeling daar iets heel leuks "echt KPN" voor kan bedenken. Hoe langer je diensten afneemt, welk leuker voordeeltje je ontvangt. Loyaliteit mag beloont worden. (Maar het liefst ontvang ik natuurlijk gewoon een korting "cash". )

Loyaliteit en waardering boven welkomstpremies.
Zou niet weten waarom dat dan . maar een beetje dankbaarheid om loyaliteit mag ook wel eens ipv alleen lokkertjes
Reputatie 7
Badge +30
Je kan sowieso beter elk jaar overstappen als je om dit soort onzin geeft
Reputatie 7
Badge +19

Waarom wordt er toch steeds gezegd dat KPN Compleet een voordeeltje voor "trouwe" klanten is? Iedereen die zijn mobiele abonnement en vaste aansluiting overbrengt naar KPN kan vanaf dag 1 gebruik maken van dit voordeel. Daar hoef je dus niet "langer" klant voor te zijn.

Terechte opmerking, we bieden voor alle klanten KPN Compleet en voor iedere nieuwe klant een welkomstkorting of actie.

Ik vind dit onzin , je miet juist de mensen die langer zitten belonen . Zoals er hieronder gezegd werd . Iedereen maakt vanaf dag 1 gebruik van die kortingen en heeft niets met voordeel te maken . En aangezien jullie zoiezo met alles het duurst zijn ga ik met deze rare gang van zaken maar weer terug naar ziggo ofzo .

Voor iedereen is een korting of voordeel fijn, dat ben ik met je eens. De klanten die vanaf dag 1 bij ons zijn krijgen daarom dan ook een welkomstaanbieding. Daarna kunnen klanten met meerdere producten gebruik maken van KPN Compleet waarmee je per mobiel abonnement €5,00 korting krijgt, een gratis zenderpakket, onderling gratis bellen, je kunt mb's delen en je kunt zelfs een verdubbeling van je mb's krijgen.
En ik heb twee mobiele en een huis aansluiting . Bij elkaar meer dan 270 euro per maand dus ik vind echt wel dat er een chromekastje af zou moeten kunnen

Reageer