Vraag

chromecast en wifi versterker

• 21 augustus 2016
  • 20 reacties
  • 4678 keer bekeken

Probleem: Het lukt mij niet om met mijn Galaxy S6 (en andere toestellen) mijn scherm te "casten" naar mijn chromecast 2 via de WiFi versterker van KPN.

Verhaal: Ik wou graag een 3de decoder. Op advies van een KPN medewerker heb ik een chromecast gekocht. Omdat het wifi bereik van de experiabox v10 niet voldoende was, heb ik daar ook nog de WiFi versterker bij gekocht. De WiFi versterker heb ik direct met een UTP kabel aangesloten op het modem en de Wizard gevolgd.

Al geprobeerd: Ik heb het probleem geisoleerd. Het casten lukt wel op het modem. Als ik de WIFi versterker beneden naast het modem zet met een korte UTP kabel dan lukt het ook niet. De wifi netwerken heb ik allemaal een unieke naam gegeven zodat ik weet dat de chromecast en mijn S6 op hetzelfde netwerk zitten. Ook dan lukt het niet. Ik heb alles al gereset (fabrieksinstellingen) inclusief mijn S6. Het lukt gewoon niet met die WiFi versterker.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Heeft iemand het probleem kunnen oplossen? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

20 reacties

Reputatie 7
Dat is vreemd, ik heb hier ook twee Chromecasts waarvan er één via een Wifi accesspoint op het netwerk aangesloten is.
Voorheen was dat een KPN Wifi "versterker" maar tegenwoordig een Edimax CAP1200. Dit heeft altijd gewerkt, ook toen één van die Chromecast via de KPN Wifi "versterker" aangesloten was.

Branden beide ledjes op de KPN Wifi "versterker" blauw?
@wjb Heb je daar verder niets voor hoeven aanpassen? Ja klopt beiden branden blauw.
Reputatie 7
Badge +30
Ook ik draai 2 Accespoints en beide chromecasts zijn via zo'n accespoints aangesloten. Een via de TP-Link accespoint (die binnenkort met pensioen gaat) en een via de WiFi "Versterker" van KPN.

Wel hebben mijn netwerken allemaal dezelfde naam.

Heb je misschien screenshots van de instellingen van die WiFi "Versterker"?
Reputatie 7
Als beide leds blauw branden dan is de KPN Wifi "versterker" in ieder geval netjes bekabeld aangesloten op het netwerk.
Ik neem aan dat zowel de 2.4GHz wifi als de 5GHz wifi actief zijn.

Ik heb verder niets aan hoeven te passen, sterker nog aangezien de SSID's van het Wifi accesspoint hetzelfde zijn als die van de V10 maakt het niet uit op welke Wifi die Chromecast aangesloten is. Deze Chromecast is actief op onze televisie in de tuinkamer en daar wordt de wifi verzorgd door dat Wifi accesspoint, maar met dezelfde instellingen van de Chromecast kan deze ook gewoon op mijn TV in de woonkamer gebruikt worden terwijl daar de wifi door de V10 verzorgd wordt.

Op de Chromecast is bij Wifi de SSID van ons wifi netwerk ingevuld, niets bijzonders dus.

Hier zijn de instellingen van de WiFi "versterker". Behalve dat ik de namen heb aangepast staat als het goed is alles standaard.
Nog een extra toevoeging. Ik heb het ip adres aangepast.
Reputatie 7
Badge +30
Welke Experiabox heb je? Als dit een V10 is, heb je de IP range aangepast? Wat is het IP adres van je Experiabox?

Heb je nog andere netwerkapparatuur?
Ik heb net speciaal voor dit topic alles weer gereset (Experiabox, WiFi "Versterker" en chromecast). Dus ook de IP range is nu terug naar naar de standaard instellingen: 192.168.2.1-192.168.2.200. Alle netwerknamen zijn nu ook weer hetzelfde. Helaas werkt het casten nog steeds niet.

Ik heb de V10 Experiabox (ZTE H369A). Het IP adres van de experiabox is 192.168.2.254

Ik heb verder geen netwerkapparatuur.
Reputatie 7
Kan je wel met Google cast verbinding maken met die Chromecast?
Zo ja, post hier eens een screenshot van de instellingen van die Chromecast.
Hier de instellingen van mijn Chromecast.

Het lukt mij om beperkte dingen te doen met de chromecast. Zoals net lukt het om mijn scherm te "casten" maar vrijwel direct daarna of naar enkele seconden hangt het scherm vast. Vaak lukt het helemaal niet. Ik kijk dan bijv. NPO1 via de ITV app op mijn telefoon. Op mijn telefoon gaat NPO1 verder maar op de chromecast hangt hij vast. In de google cast app staat dat ik nog steeds aan het casten ben en pas na enkele minuten heeft hij door dat de verbinding is verbroken en krijg ik weer het beginscherm.

Wat mij opvalt als ik het modem uitlees, is dat bij status -> Advanced -> DHCP. De aangewezen "port" van de Chromecast af en toe wisselt tussen LAN en SSID. Nu staat achter mijn Galaxy S6 SSID1 en achter Chromecast LAN4. Een moment geleden was dat nog SSID.
Dat laatste heeft er toch niet mee te maken. Ik had weer even enkele seconden verbinding en de "poorten" zijn niet veranderd.
Reputatie 7
Dat is een interessante constatering immers dat betekent dat de Chromecast om en om met de wifi van de V10 en de KPN Wifi "versterker" verbonden is.
Zet de wifi van de V10 eens uit, kan je dan wel casten?
Ik heb de WiFi van de V10 uitgezet. Ook nu weer kan ik voor enkele seconden casten. Het beeld loopt uiteindelijk weer vast. Onder DHCP zie ik nu Unknown staan.
Reputatie 7
Kan je daar eens een screenshot van posten: "Onder DHCP zie ik nu Unknown staan".
"Unknown" ging na een tijdje weg. Op het moment dat ik de WiFi uitzet staat onder DHCP een tijd "Unknown". Na een tijdje verdween het. Ik heb inmiddels de WiFi weer aangezet omdat ik anders beneden geen WiFi signaal heb. Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd te casten maar het probleem blijft. Sterker nog ik kan geen paar seconden meer casten maar het casten stopt meteen. Ik zie het scherm en meteen hangt het vast en dan krijg ik "Connection lost". Als ik het daarna opnieuw probeer, gebeurt er niks.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je nog een ander apparaat, waar dit op voorkomt?
Ik heb "casten" geprobeerd vanaf een galaxy S4 en een J5. Zonder succes. Daar komen dezelfde problemen op voor. De "Wifi" verbinding houdt op al mijn andere apparaten wel gewoon stand. Niets ongewoons bij het streamen en afspelen van videos bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Badge +30
Maar heb je nog andere netwerkapparatuur? Want, eigenlijk zie ik niet waarom dit niet zou werken.
Daar ben ik weer. Inmiddels heb ik de chromecast en wifi versterker retour gezonden. Ik heb een nieuwe chromecast gekregen. Deze heb ik zolang verbonden met de experiabox maar het probleem is nog steeds. Het moet dan aan de experiabox liggen. Ik weet het anders ook niet meer..
Reputatie 7
Maakt de Chromecast via 5GHz verbinding of via 2.4GHz? Dit kan je bekijken op de V10. http://mijnmodem.kpn
Als je een Android telefoon of tablet hebt, installeer dan eens de app Wifi Analyzer en meet eens de sterkte van jouw wifi ter hoogte van de Chromecast. Hoeveel dBm meet je? (Links boven kan je switchen tussen 2.4GHz en 5GHz.)

Reageer