Chromecast i.c.m. Thomson tg789vn

• 23 december 2014
  • 4 reacties
  • 871 keer bekeken

Sinds vorige week heb ik een chromecast aangeschaft. De installatie ging goed, ook het casten werkte direct. Na een poosje casten is de chromecast ineens niet meer te detecteren op het netwerk. De enigste oplossing om de chromecast weer aan de gang te krijgen is een reset van de modem/router, waarna die weer een poosje werkt en het probleem zich herhaald. De router die gebruikt wordt is een Experiabox van het type: Thomson tg789vn. Upnp staat aan op de router.

Onderstaande acties zijn al geprobeerd, maar losten het probleem niet op:

- Channel gewijzigd.
- Static ip-adres toegekend.

Alvast bedankt!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Sander,

Welkom op het forum! Is de Chromecast het enige apparaat waarmee je dit soort problemen hebt? Werken andere draadloze apparaten (smartphone, laptop, etc.) wel stabiel?

Joran
Hallo Joran,

Bedankt voor de snelle reactie. Andere apparaten functioneren wel goed, het gekke eraan is dat de chromecast het voor een poosje ook gewoon goed doet en na een poosje niet meer te detecteren is. Dit komt niet voor bij andere apparaten zoals, playstation, laptop of smartphone.

Resetten van de experiabox helpt altijd om vervolgens weer verbinding te maken, maar dat is natuurlijk niet de gewenste situatie. 

Mvg,

Sander

Reputatie 2
Badge
Vraagje?

Heb je hem aangesloten op de usb van de tv voor stroom of via de stekker in het stopcontact.

Ik had namelijk nog wel eens storing en dan kon mijn tablet hem niet vinden.

Stekker eruit en er weer....en dan ging het weer tot....

Nu gewoon via het stopcontact en ik geen enkele storing meer.

De chromecast is aangesloten via stekker. Helaas, bedankt voor het meedenken.

Reageer