Beantwoord

Chromecast installeren op tv lukt niet

  • 16 August 2019
  • 12 reacties
  • 414 keer bekeken

Hallo,
Ik heb op dit moment ook problemen met het installeren van een chromekast op mijn tv.
Er kan geen verbinding vermaakt worden vanwege verschillende wifi netwerken/apparaten. Dat is raar, want heb maar 1 router en 1 wifi mogelijkheid. Er staat dat ik ap isolatie uit moet schakelen op mijn router.
Ik heb een kpn experia box zxv10
Hoe schakel ik dit uit?
Groet Mirjam

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door wjb 18 August 2019, 10:23

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dit probleem is hier al eerder aan de orde geweest.
Kijk eens in deze link of de daar aangedragen oplossing ook voor jou helpt:
https://forum.kpn.com/internet-9/clientisolatie-experia-box-v9-uitschakelen-475106
Reputatie 7
De Experia Boxen kennen helemaal geen cliënt- of ap-isolation dus daar zit het probleem niet in.
Wat voor een melding krijg je als je met "Google Home" de Chromecast wilt gaan configureren?
Plaats hier eens een screenshot.

Overigens is mijn advies ook om die oude Experia Box V7 om te ruilen voor een moderne Experia Box.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mirjam W, Welkom hier. Ik denk dat het een goed begin is om je V7 om te ruilen. Hopelijk kun je met een nieuw modem wel verbinding maken met je Chromecast. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik een nieuw modem voor je regelen.
Reputatie 7
Badge +19
@Mirjam W, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
@Marina_ Excuus voor mijn late reactie. Ik was een aantal dagen weg.
Inmiddels heb ik het geprobeerd met een andere chromekast van een vriendin en deze maakt nu wel verbinding. Het is dus op een andere manier opgelost.
Is het nog steeds wijs mijn modem om te wisselen?
Mvg Mirjam
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Mirjam W, ik neem het even over van Marina ;)

De V7 kan nog steeds omgeruild worden, omdat dit modem nog wel eens kuren wil vertonen na verloop van tijd. Dus wil je dit graag, vul dan je profiel aan met de gevraagde gegevens en dan regel ik het voor je!

Fijn dat het inmiddels wel opgelost is met de chromecast trouwens!
Dag @Susan_
Bedankt voor uw reactie.
Ik zou graag mijn modem omwisselen, want hij loopt naar mijn idee best vaak vast.
Ik heb gekeken bij mijn profiel, maar ik kan geen meerdere gegevens invullen.
Technisch ben ik blijkbaar niet heel kundig 😅
Ik zal mijn gegevens hier ook niet invullen, maar misschien heb je een e-mailadres waar ik wat gegevens naar toe kan sturen?
Groet,
Mirjam Welbergen
Reputatie 7
Badge +21
Als je klikt op deze link kom je in jouw Forum profiel en zie je onder andere staan voornaam, achternaam, postcode, huisnummer en klantnummer (internet/televisie). Deze gegevens heb ik nodig om je een nieuwe toe te sturen. Hoe die ruiling dan in zijn werk gaat zal ik dan nog even aangeven 😉
@Susan_
Check. Ik heb de gegevens aangevuld, hopelijk lukt het zo!
Vriendelijk bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +21
@MirjamWelbergen, helemaal goed. Ik heb een ruiling aangevraagd, morgen na 14.30 kan je jouw huidige Experia Box omruilen bij de Gamma in Meppel (Zomerdijk 3). Je huidige Experia Box stop je in een doos, met stroomadapter erbij. Op die doos graag het ordernummer (3670788) en retouradres schrijven:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!

Nog een tip: maak een foto van je kabels die nu in je Experia Box zitten, zodat je hem makkelijk kan aansluiten. Je krijgt een V10A met een switch, omdat de V10A een netwerkpoort minder heeft.

Succes, en tot horens! 🙂
@Susan_ bedankt!
Betekent dit ook dat alle opgenomen tv programma's verloren gaan?
Of staan die ook gewoon weer paraat op de nieuwe v10a?
Reputatie 7
Badge +21
@MirjamWelbergen, geen probleem 😉 Het is niet gekoppeld aan je Experia Box of tv-ontvanger, maar wordt opgeslagen in een cloud. Dus deze blijven gewoon bewaard, en kan je na installatie gewoon weer zien!

Reageer