Chromecast met Experia TG789vn

• 12 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 299 keer bekeken

Ik heb een Chromecast aangeschaft, maar de setup met mijn router Experiabox TG789vn mislukt.

Op het televisiescherm zie ik tijdens de setup wel beelden veranderen, maar als de chromecast gaat verbinden met het wifi-netwerk komt er een melding op mijn laptop, dat het netwerk de chromecast niet kan vinden.

Ik heb overeenkomstige meldingen op het forum gevonden.

Hoe moet ik dit oplossen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik zou de KS bellen om een nieuwe Experiabox. Daar werkt het sowieso mee

Robin
Dank je voor de tip.

Ik zal de klantenservice morgen bellen om vervanging van de Experiabox te vragen.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je zou eventueel kunnen vermelden dat je graag een V10 wilt, deze heeft namelijk een heel goed WiFi signaal/bereik.

Robin
Beste Robin,

De "voorttreffelijke" klantenservice van KPN had als antwoord, dat ze mij bij dit probleem niet kunnen helpen en verwees mij terug naar het KPN Forum. Van kastje naar de muur dus.

Als enige informatie kreeg ik, dat ik mogelijk kanalen moest instellen en dat via het forum moest uitzoeken. Als ik de url van de router intik vind ik echter nergens iets om kanalen in te stellen.

Heb jij nog tips?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Is de Experiabox nu omgeruild? Zo niet dan zal WebCare je kunnen helpen. (  of  )

De klantenservice is wel slim... Kanalen veranderen heeft geen nut. Dat kan je wel vergeten

Robin

Beste Robin,

Nee, de Experiabox is nog niet omgeruild.

Ik heb gebruik gemaakt van je lead naar Koen van Webcare en hem gevraagd te helpen bij de omruil.

Bedankt voor je interventie.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Acasia,

Ik ben niet Koen, maar ik help je hier ook graag mee ;)

In het verleden zijn meer problemen gemeld met de TG789 in combinatie met de Chromecast. Ik zie hier niet direct een oplossing voor, behalve inderdaad een nieuwe Experiabox. Ik kan dit in orde maken. Kun je in een privébericht jouw adresgegevens, naam contractant en 06-nummer sturen? Ik hoor ook graag op welke dag+dagdeel een koeriersafspraak het best uitkomt. Ik verwacht dat dit het probleem met de Chromecast gaat verhelpen.

Reageer