Chromecast ondersteuning

• 10 april 2014
  • 17 reacties
  • 23586 keer bekeken

De KPN zou als innoverend en leidend bedrijf de Google Chromecast moeten ondersteunen. In Frankrijk heb ik SFR als provider. Die biedt de Chromecast aan bij een 4g abonnement voor 4,95. Het mooie is dat je via de SFR app ( soortgelijk als de KPN tv app) alle (!) uitzendingen die binnen je abonnement vallen op de tv kan weergeven. Geen gedoe met kabels, kastjes, stekkerdozen etc. Gewoon de Chromecast erin en kijken.
Dus, kom op KPN en maak de app Chromecastbestendig!

17 reacties

Goedemiddag,

Ik probeer een Google Chromecast te installeren. Echter krijg de foutmelding 'we weren't able to find your Chromecast on the network'. Op internet vond ik de mogelijke oplossing om de router op een ander kanaal in te stellen (ergens in de range kanaal 1 - 11). Toen ik het kanaal om zette van auto naar 11 kon ik geen verbinding met het internet meer maken (signaalsterkte was uitstekend). Ook andere kanalen werkten niet en een reset was nodig om weer verbinding met internet te krijgen.

Heeft iemand een idee hoe ik de Chromecast aan het werk krijg.

Met vriendelijke groet

Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat ze in dit topic beter kunnen helpen.

http://forum.kpn.com/t5/Internet/bd-p/KPN_Internet

Goedenmorgen,

Ik probeer een Google Chromecast te installeren. Echter krijg de foutmelding 'we weren't able to find your Chromecast on the network'. Op internet vond ik de mogelijke oplossing om de router op een ander kanaal in te stellen (ergens in de range kanaal 1 - 11). Toen ik het kanaal om zette van auto naar 11 kon ik geen verbinding met het internet meer maken (signaalsterkte was uitstekend). Ook andere kanalen werkten niet en een reset was nodig om weer verbinding met internet te krijgen.

Heeft iemand een idee hoe ik de Chromecast aan het werk krijg.

Met vriendelijke groet

Beste Forumlid,

Bij mij lukt het ook niet Chromecast volledig te installeren.  Mijn Experiabox V8 blokkert de toegang tot het internet. KPN heeft nog geen oplossing voor dit probleem kunnen bieden  . Wellicht via dit forum.

Kanaalinstellingen veranderd, wachtwoorden etc, etc. ( 3 kwartier aan de hulplijn/klantenservice) Zonder resultaat!! 

In de Nederlandse versie van Chromecast luidt de informatie:

Chromecast 0918 is verbonden met XXYYZZ (mijn netwerk), maar heeft geen toegang tot internet.

Controleer of je internetverbinding werkt. Gebruik anders de Chromecast-app om een ander netwerk te kiezen.

bw

P.S. Een aantal maanden geleden een nieuwe Experiabox V8 gekregen (voor de aanschaf Chromecast), waardoor waarschijnlijk het probleem is ontstaan. Ook mijn Range-extender werkt niet meer en geeft de zelfde foutmelding, terwijl hij wel werkte bij de oude Experiabox.

Reputatie 4
Badge +6
Ik heb een Experiabox v9 en daarmee werkt de Chromecast prima. Heb ook een AppleTV en Airplay werkt ook zonder problemen. Heb op dit forum wel eens gelezen dat de V8 Airplay niet zou ondersteunen. Misschien geldt hetzelfde voor de Chromecast. Je zou klantenservice kunnen vragen of je de V8 voor een V9 kunt omruilen.
Vandaag de Chromecast geinstalleerd zonder problemen. Had hem in Frankrijk gekocht bij mijn provider daar, SFR.
Ook daar snelle foutloze installatie. Fluitje van een cent. De chromecast app. Installeren op je ipad, de cast een naam geven, je netwerk selecteren en Kees is klaar.
Jammer dat de KPN app nog geen chromecastondersteuning heeft. Die heeft SFR wel. Ben je als bedrijf gelijk onderscheidend mee! Netflix draait als een tierelier, youtube en Google Music ook. Verder weinig nl apps nog.
Hallo,

Contact  gehad met KPN; de onmogelijkheid om de Chromecast te activerenhet blijkt in de Experiabox V8 te zitten; die is niet geschikt voor Airplay/ Chromecast. Ik moest het maar doen met een router die na de Experiabox zou moeten worden geplaatst. Het omruilen naar een Experiabox V9 is blijkbaar voor KPN te veel werk (volgens opgave kunnen ze niet garanderen dat de verzending door hun extern bedrijf een Experiabox V9 is!1????).

Er zijn de afgelopen maanden meerdere problemen bij KPN gemeld over dit onderwerp; ik moet maar wachten op een softwareupdate (voor zover die er komt). Zij kunnen, volgens zeggen, niet elke toepassing toegankelijk maken voor hun Experiabox.  Wat een organisatie!!. Voorlopig de Chromecast maar even opbergen in afwachting op een oplossing.

BW

Reputatie 7
Hoi bwillems,

Staat uPnP aan op de V8?

Reputatie 4
Badge +6
Ik vind het ook niet goed te praten dat KPN een V8 niet wil/kan omruilen voor een V9. Ik heb de V9 nu drie weken en mijn ervaringen ermee zijn zeer goed. WiFi is prima en Airplay en Chromecast werken stabiel. Had hiervoor Ziggo en een Cisco kabelmodem, draadloos was een drama wat ik ook probeerde en Airplay was ook niet stabiel.
Hoop dat er iemand meeleest van KPN. Het kan toch niet dat je als bedrijf goede spullen in huis hebt (Experiabox V9 en HMB2260 stb) die zorgen voor tevreden klanten en dat je dit dan niet uitlevert behalve aan nieuwe klanten?
Het is inderdaad de Experiabox V8 die problemen geeft met Chromecast; na enig aandringen bij KPN heb ik een Experibox V9 ontvangen; de toegang via de Chromecast is nu probleemloos.

Bedankt voor de tip.

bw

heb een probleem. Heb een experia v8  en nu ook een chromecast. Nu als ik bijv, een youtube filmpje afspeel dan hapert af en toe het filmpje. Ondersteund de Experia v8 chromecast wel goed.

zo niet wat moet ik dan doen?

Kan ik een andere router achter de experia zetten. zoja hoe en zal dan het probleen opgelost zijn.

John

Reputatie 4
Badge +3
Hoi,

Wat vreemd dat de ChromeCast bij jullie niet werkt/slecht functioneert op de V8.

Momenteel heb ik ook een V8 en de chromecast werkt naar behoren.

Het is inderdaad mogelijk om een eigen Router achter de ExperiaBox aan te sluiten.

Zie ook dit topic voor uitleg/informatie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Gebruik-een-eigen-router-achter-de-Experia-Box/td-p/164983

Eventueel even een reset uitvoeren op de EB v8 en daarna UPnP inschakelen.

Tevens is het van belang dat je de ChromeCast instelt via de Chromecast app via een iPhone/iPad of een Android Device.

Bedankt voor zover. Heb een netgear wdr4300. heb al enkele keren geprobeerd alles in te stellen maar lukt mij niet.. is er iemand die het mij uit kan leggen via forum of een pm.

Reputatie 7
Bedoel je de Netgear WNDR4300?

ja klopt

Hallo allemaal, 

Ik ben pas verhuisd en sindsdien werkt mijn Chromecast niet meer. Ik heb een experia V8 en niets aan de instellingen veranderd. Nu kan de chromecast wel op het wifi netwerk maar geen verbinding met het internet maken. Is hier een oorzaak en een oplossing voor? De hier genoemde tips ( behalve de router achter de experia box hangen) heb ik reeds geprobeerd. Ik vind het vreemd dat het op mijn oude adres prima werkte en nu niet meer...

Alvast bedankt, Vincent

Update:

Het probleem is verholpen. Blijkbaar stond de experia box te ver weg van de chromecast en was het signaal te zwak. Nu de box dichterbij staat functioneert de Chrome cast weer als vanouds.

We zijn bijna een jaar verder en nog steeds geen Chromecast mogelijkheid bij de tv-app. Mijn zoon is nu overgestapt naar Vodafone. Daar is de app wel ondersteund. Onbegrijpelijk dat KPN zijn klanten wegjaagt. Ik hoopte dat het net als bij Netflix, HBO GO, FOXSports GO, ook aan de KPN app zou worden toegevoegd. Helaas. Zal zo ook mijn laatste jaar worden, nu er een nieuwe speler op de markt is die goedkoper en uitgebreider is!

Reageer