Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Chromecast stoort Wifi.


Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Hallo,

Sinds vorige maand hebben wij op de bovenverdieping een Chromecast op de TV aangesloten. Deze werkt natuurlijk via de Wifi. Sinds deze is aangesloten valt de Wifi steeds weg. De Wifi is wel nog te zien in de lijst met draadloze netwerken maar het is niet mogelijk om hier verbinding mee te maken.

Naar mijn idee komt dit doordat er (als de Chromecast aanstaat) te veel verkeer op het Wifi netwerk aanwezig is waardoor sommige apparaten geen verbinding meer kunnen maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al geprobeerd om de Chromecast op een ander Wifi kanaal te laten werken, maar naar mijn idee is het alleen mogelijk de gehele Wifi op een ander kanaal te zetten.

Alvast bedankt,

Mickey.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Mickey 12 januari 2018, 23:31

wjb schreef:

Lees het onderstaande topic ook eens want waarschijnlijk is niet de Chromecast maar de V10 de boosdoener.

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731

Het lag inderdaad niet aan de Chromecast. Nog gebeld met KPN en die vertelde dat er inderdaad problemen zijn met de router. De 5Ghz is voorlopig uitgeschakeld en heb geen problemen meer ondervonden.

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hallo @Mickey
Welke internetsnelheid heb je en welke kun je maximaal halen?
Dit laatste kun je hier zien na het invullen van je postcode en huisnummer.
En welke Experiabox heb je?
Reputatie 1
Bedankt voor je snelle reactie,

Dit geeft hij aan:

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 37 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 75 Mbit/s

Ik heb een Experiabox V10.
Reputatie 7
Badge +14
Als je bonded heb dan heb je een betere snelheid, heb je dat niet dan kun je dat aanvragen.
Dat geeft al veel betere snelheden.
Je hebt een V10 zeg je.Je kunt ook de 2,4Ghz snelheid en de 5Ghz snelheid aparte namen en wachtwoorden geven, waardoor je hopelijk ook minder storing ondervindt door het verdelen van die snelheden.
Denk er om de 5Ghz is sneller maar de afstand die kunt ontvangen is kleiner.

Maar doe eerste eens een snelheidstest om je werkelijke snelheid te testen
B.v. deze:
http://www.speedtest.net
Reputatie 7
Lees het onderstaande topic ook eens want waarschijnlijk is niet de Chromecast maar de V10 de boosdoener.

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
Reputatie 1
Super, bedankt voor de snelle reacties. Ik ben op het moment niet thuis. Als ik thuis ben ga ik het proberen en laat ik weten of het is opgelost.
Reputatie 1
wjb schreef:

Lees het onderstaande topic ook eens want waarschijnlijk is niet de Chromecast maar de V10 de boosdoener.

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731

Het lag inderdaad niet aan de Chromecast. Nog gebeld met KPN en die vertelde dat er inderdaad problemen zijn met de router. De 5Ghz is voorlopig uitgeschakeld en heb geen problemen meer ondervonden.

Reageer